HC2000 cu FDD 5.25" 720 kb

  • tdragoslaurentiu
    Message 1 of 13 , Feb 24, 2014
      A reusit cineva sa cupleze la un HC2000 o unitate de 5.25" 720kb in locul celei de 3.5" ? (in manual scrie ca pe conectorul exterior se poate cupla unitate de 5.25" dar de 360kb). Ma gandesc ca astfel as putea citi pe HC2000 dischetele scrise pe CUB-Z. Este foarte posibil sa foloseasca acelasi format - eu am reusit sa citesc pe PC dischete de CUB-Z cu 22disk folosind definitia de pe grup pentru 3.5" adica
      BEGIN CPM3 HC CP/M 3.5
      DENSITY MFM ,LOW
      CYLINDERS 80
      SIDES 2
      SECTORS 9,512
      SIDE1 0 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      SIDE2 1 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      ORDER SIDES
      BSH 4 BLM 15 EXM 0 DSM 351 DRM 127 AL0 0C0H AL1 0 OFS 4
      END

      A doua intrebare: are cineva un disk de boot pentru CUB-Z, de 5.25" sau de 8" ? Nu gratis, pot oferi diverse la schimb, de exemplu o unitate de 5.25" 720 kb - cu aceasta dischetele de CUB-Z pot fi citite pe PC.
    • george_chirtoaca
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2014
        Salut,

        Cred ca ar trebui sa mearga, ca unitate B:, pe acelasi cablu de floppy, cu 2 mufe, sau mufa externa, daca ai.
        Nu cred ca merge ca unitate A:, pentru ca cea de 3.5 are 80 de piste in loc de 40, si "pasul" de pasire intre piste e mai mic la 3.5.
        Poate reusesti sa faci o imagine de disc de CUB-Z, sa avem un exemplu.
        Daca a mers cu 22DSK, trebuie sa fie compatibile ca sistem de fisiere, dar cu alta versiunea de CP/M specifica CUB-Z.
      • tdragoslaurentiu
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2014

          Salut

          dintr-o sursa sigura 100% (un utilitar facut de ICE Felix) am informatia urmatoare legata de CUB-Z 720K

          "MFM dubla fata, 80 de piste, 9 sectoare de 512 octeti", deci are tot 80 de piste

        • yo3ghm
          Message 4 of 13 , Feb 24, 2014
            Salutare.
            Confirm si eu ca disketele de 5" de CUB-Z sint 720k ,80 piste cu 9 sectoare pe pista.Puteam citi pe COBRA cu unitate de 5" ce scriam pe CUB-Z in CP/M.
            Ideea e ca am doua placi de CUB-Z in "restaurare"...are cineva discurile sistem functionale?...sau un CUB-Z pe care se pot face niste discuri sistem ?..
            Pasul urmatoar e sa incerc sa modific un CUB-Z si sa pun doua unitati floppy de 3,5 inch.
            TNX.73!
          • tdragoslaurentiu
            Message 5 of 13 , Mar 3, 2014
              Am incercat sa montez in HC2000 o unitate de 720k 5.25" in locul celei de 3.5" si calculatorul nici macar nu a pornit - nici ledul de la sursa nu se aprinde. Unitatea de 5.25" nici nu era alimentata.
              @yo3ghm Pe acele CUB-Z aflate in restaurare ati reusit sa porniti interfata de floppy, adica acceseaza discheta la restart sau dupa ce dati comanda GF800 <CR>? La mine nu vrea sub nici o forma - si am mai multe placi DCZ...
            • bogde
              Message 6 of 13 , Mar 4, 2014
                eu am un hc 2000 care are numai unitate externa de 5.25". dischetele sunt formatate la 360kb. am incercat sa pun un floppy de 3.5" in locul celei de 5.25" (intentionez sa montez una permanent) si sunt aproape sigur ca o formateaza tot la 360kb, probabil depinde de rom-ul de if1. ca idee, floppy-ul de 5.25" se alimenteaza si cu +5v si cu +12v, cel putin asa e cablul de la a mea. poate te ajuta cu ceva...

              • grecucris
                Message 7 of 13 , Mar 6, 2014
                  Tot cu 360K o s-o formateze.
                  Am observat o chestie dubioasa. Daca bagi interfata aia de kempston joystick si creion optic de la ICE Felix, in mod ciudat, o sa formateze si-o sa acceseze toate cele 80 de piste pe FDDu extern. Adica 720K
                • george_chirtoaca
                  Message 8 of 13 , Mar 7, 2014
                    Salut,

                    Pe schema de HC2000, la pagina 10, apare un jumper, JP5, cu o nota, "Se cableaza daca drive-ul 2 este de 80 de piste".
                    Chiar daca e vorba de drive-ul 2, nu 1, poate ajuta pe cineva.
                  • bogde
                    Message 9 of 13 , Mar 7, 2014
                      probabil ca interfata 2 (parca asa ii zicea interfetei de creion si kempston) inchide jumper-ul mentionat de George.

                      pe mine nu ma intereseaza in mod deosebit cum e formatata discheta, vreau doar sa pun doua unitati. mai am un hc2000 cu floppy intern de 3.5 (720kb) care nu are conectorul extern de floppy. am luat unul de la farnell si trebuie sa gasesc timp sa-l lipesc, sper sa nu busesc ceva. desi nu am mari sperante, intreb: are cineva de dat un conector de alimentare de hc (mama, de pe placa de baza)?

                      tot legat de floppy, am vazut in sursele de la HC Exteded Cat apelurile la rutinele de acces la floppy din if1. exista undeva vreo documentatie a acestor apeluri? un fel de if1 rom disassembly sau ceva asemanator? multumesc.

                    • george_chirtoaca
                      Message 10 of 13 , Mar 7, 2014
                        Salut,

                        Pentru a conecta a 2-a unitate, poti folosi in loc de conectorul dedicat, un cablu de PC cu 3/4 mufe, pentru a cupla 2 unitati pe acelasi cablu, la acelasi conector fizic, ca la PC-uri.

                        Rutinele de acces la IF1 sunt documentate sumar in "ABC de calculatoare personale", vol. 1, dupa pagina 320, mai exact 354 - 357. Cele din categoria BDOS sunt specifice CP/M si sunt documentate in manualul original de CP/M, care se poate consulta aici: http://www.cpm.z80.de/manuals/archive/cpm22htm/ch5.htm .

                      • bogde
                        Message 11 of 13 , Mar 7, 2014
                          multumesc pentru documentatie si pentru idee!
                        • tdragoslaurentiu
                          Message 12 of 13 , Mar 24, 2014
                            iti pot da eu un conector de hc nefolosit
                          • bogde
                            Message 13 of 13 , Mar 26, 2014
                              scuze de intarziere, primesc mesajele ca digest zilnic.
                              da-mi te rog un mail la bogde@...!

                              multumesc!