Programare in basic, cum cobori o linie?

  • Viomusic Studio
    Message 1 of 15 , Jan 31, 2014
      Am scris un program in basic, pe hc2000, as vrea sa modific anumite litere cu mod grafic. Problema e ca numai imi amintesc cum pot sa cobor o anumita line si sa modific doar litera, sa nu stau sa scriu iar toata linia. Tin minte ca mergea dar  numai stiu cum.
    • Bogdan Puscas
      Message 2 of 15 , Jan 31, 2014

        Dwnld cartea de la HC2000 si studiaza-o bine. Invata despre modurile de lucru, combinatiile de taste, si antreneaza-te cu un emulator unde nu vezi tastatura (sau pe intuneric).

        Ca sa editezi o linie, mergi cu CS+6 sau CS+7 pana te pozitionezi pe linie, apoi CS+1 ca sa o aduci la editare. CS+5 sau CS+8 ca sa navighezi prin linie. La HC200 ai si tastele cursor.

        Bogdan.

        2014-01-31 Viomusic Studio <viomusicstudio@...>:

[...]

      • Ivanescu Bogdan
        Message 3 of 15 , Jan 31, 2014
          te duci pe linia aia cu sagetile, daca ai hc-2000 ai direct taste cu sageti, daca nu CS+6 sau 7

          apoi dai pe tasta edit (sau CS+1) si iti aduce linia jos.

          ca tot veni vorba de programare, poate stie cineva:

          cum pot face sa ascund de pe o discheta anumite fisiere?

          De exemplu am un joc care are un loader, un bloc de screen si un alt bloc de date (jocul propriu-zis).

          Am observat la niste imagini de discheta de aici de pe forum ca se poate ca atunci cand dau CAT 1 sa imi apara doar primul bloc, cel cu loaderul, nu si restul.

              Message 6 of 15 , Jan 31, 2014
                Hmm, nu inteleg ce vrei sa faci..

                UDG-urile sunt setul de caractere din modul grafic (ai citit documentatia?), altele decat cele de pe 0-9.
                Adresele din generatorul de caractere se obtin cu USR (de ex, USR "A" o sa iti intoarca adresa pentru A in mod grafic).

                Daca vrei sa redefinesti tot setul de caractere, e alta poveste...

                Message 7 of 15 , Jan 31, 2014
                  Scuze,

                  Nu cred ca am inteles eu intrebare...

                  Ca se le obtii, tre sa faci urmatoarele:
                  CS+9 (intri in mod grafic - cursorul se schimba in G). Apesi litera care te intereseaza. Apesi din nou CS+9. Singura indicatie ca e ceva special cu litera aia (inainte de a umbla la e cu poke) e faptul ca atunci cand ajungi pe ea, cursorul trece in G (normal e pe L).

                  Reiterez, inainte de a incerca macar ceva pe HC/HC2000, trebuie parcursa documentatia. Sunt cateva pagini (tot manuala are sub 20 de pagini), dar e important.

                  Bogdan.

                    Message 9 of 15 , Jan 31, 2014
                      asta gasisem si eu in manual dar tot acolo zicea ca fisierul chiar nu mai poate fi vazut in niciun fel si am crezut ca exista si alta metoda.

                      merci mult.

                      Message 10 of 15 , Jan 31, 2014
                        Hehe,

                        Ideea e ca doar loader-ul "stie" cum se cheama fisierele, si le poate deschide. Daca insa citesti din asm imaginea discului (sau CPM), atunci o sa le vezi, si pe pozitia 10 se vede caracteru troznit.
                        Sunt metode si mai sinistre, eu tin minte ca am implementat o "jucarie" in care programul RUN stia sa citeasca un format special de imagine de pe disc (raw). Din CPM se vedea un disc corupt (RUN si ceva garbage).
                        Totusi, mergea copiat discul, doar ca era greu de zis ce era pe el, sau sa modifice cineva ceva (daca stiai offsetu si track-ul, mergea).

                              Message 14 of 15 , Feb 3, 2014

                                am incercat sa citesc discheta de Basic cu CP./M si nu o vede, Am citit intr-o documentatie ca formatul cp/m pe disc e cam acelasi cu cel de basic, dar totusi nu am reusit sa le citesc.

                                Inca o intrebare, ca sa nu mai deschid un topic in plus: a montat cineva interfata divIDE pe Cobra? (evident , cu adaptarea necesara pt ca cupla de extensie de Cobra arata altfel).

                              • george_chirtoaca
                                Message 15 of 15 , Feb 3, 2014

                                  Legat de discheta de BASIC in CP/M, nu merge, e alt format. BASIC are 80 piste x 16 sectoare/pista x 256 bytes/sector, CP/M are 80 piste x 9 sectoare/pista x 512 bytes/sector.

                                  Stiu ca in "ABC de calculatoare personale" asa scrie, probabil atunci mergea, pe o versiune mai veche de ROM.