Re: [RomanianHomeComputer] Re: Adaptor / convertor CGA-VGA pentru HC

  • Bogdan Marcu
    Message 1 of 17 , Aug 17, 2013
      Din ce vad eu folosesti un plus 2 sau 3 ori un hc128, trebuie sa stim exact ca sa te ajutam, acelas convertor il am si eu si pe hc 2000 merge beton!

      Sent from my iPhone

      On 16.08.2013, at 15:47, "serbanpaun" <serbanpaun@...> wrote:

      Scuze pentru intarzierea cu care raspund.
      Am cumparat pana la urma convertorul, insa am o problema sau poate nu fac eu ceva cum trebuie...

      Am conectat firele exact asa cum am citit in articolul de aici http://news.duino.ro/hc-2000-pe-monitor-lcd-convertor-rgb-vga.html si imaginea de pe monitor arata asa: http://db.tt/cOhRniyU
      Cred ca ceea ce vad pe monitor inseamna o imagine defazata. Nu ma pricep, corecteaza-ma daca gresesc.
      Vreo idee despre cum as putea rezolva?

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "YO3GHM" <yo3ghm@...> wrote:

      > ...pe ebay n-ai gasit ?..si vine la posta din Pantelimon..gratis..

    • payty
      Message 2 of 17 , Aug 19, 2013
        Dar un fel de placa video nu s-ar putea face pt HC/spectrum?

        Ca e una din chestiile la care nu prea exceleaza. Am vazut ca existau pe vremuri o gramada de cipuri grafice, destul de capabile pt asemenea calculatoare, multe avand chiar si memorie proprie.

        Evident, compatibilitatea nu s-ar mai pastra, dar eu unul n-am vazut nicaieri pe net o interfata grafica pt Spectrum.

        Adica ma gandesc ca daca un Commodore 64 putea functiona acceptabil cu un procesor care nu era nici macar la 1 Mhz, inseamna ca o mare parte din capacitatea de procesare la spectrum e pierduta prin partea grafica.

        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Bogdan Marcu <bobybmc@...> wrote:

        > Din ce vad eu folosesti un plus 2 sau 3 ori un hc128, trebuie sa stim exact ca sa te ajutam, acelas convertor il am si eu si pe hc 2000 merge beton!
        >
        > Sent from my iPhone

      • YO3GHM
        Message 3 of 17 , Aug 19, 2013
          S-a facut si s-a mai discutat...ideea e ca daca nu e compatibila nu are nici un rost...ce ?..te apuci tu acum sa scrii programe pentru placa video?
          Si se pune problema "hardware"...cit de mare sa fie...cu ce piese..e rentabila..si atunci nu mai e Spectrum...e doar o alta "clona" emulata.
          S-au facut cu FPGA-uri destule varinate...de exemplu "ZX-Badaloc"
          Concluzia e ca pentru ce se cere...adaptorul CGA-VGA e singura solutie rentabila.

          Message 4 of 17 , Aug 19, 2013
            Exista una o sa caut unde am gasit si va zic.

            Sent from my iPhone

            Message 5 of 17 , Aug 19, 2013
              Eu am gasit ceva care se poate modifica :
              http://elm-chan.org/works/crtc/report.html
              ...doar ca eu nu ma pricep la VHDL sau Verilog..asa ca e doar o idee.

              Message 6 of 17 , Sep 18, 2013

                 ma poate ajuta cineva cu o poza a unui cablu functional pt acest convertor, sau macar o explicatie?

                Am cumparat si eu unul si din pacate nu vad decat o imagine stricata din care nu se intelege nimic.

                Daca apas pe tastele calculatorului, imaginea nu se schimba in niciun fel.

                Am legat semnalele RGB la pinii 3,4,5 , HS la 8 si VS la 9. GND la pinul 2 (pinii sunt cei de la HC).

                Din cate vad pe placa exista HS, VS si S. Firul gri era legat in dreptul lui S dar l-am mutat la HS .

                (oricum nu merge in niciun fel).

              • bogde
                Message 7 of 17 , Sep 19, 2013

                   "firele galben și gri (VS și S de la Gonbes) trebuie legate la HC pe pinii 7 și 8" - See more at: http://news.duino.ro/hc-2000-pe-monitor-lcd-convertor-rgb-vga.html#comments

                  Message 8 of 17 , Sep 19, 2013

                     Am vazut acest comentariu, si am si incercat dar nu merge.

                    oricum 7 e semnalul videocomplex pe care l-am folosit la televizor iar 8 e HS sau VS

                    banuiesc ca e vorba despre 8 si 9 care sunt HS si VS.

                    O imagine vad dar  e in genul celei postate mai sus de initiator si nici refresh nu se face la ea daca apas pe taste de exemplu decat atunci cand resetez convertorul.

                    Message 9 of 17 , Sep 21, 2013

                       v-as ruga totusi daca ma poate ajuta cineva cu  o informatie pt ca am luat convertorul de pe ebay si as vrea sa stiu daca sa ma apuc sa ma cert cu chinezul de la care l-am luat sau nu :)

                      Am incercat pe 2 hc2000 si un hc90 si rezultatele  sunt identice.

                      Message 10 of 17 , Sep 22, 2013
                        Ma uit eu maine la al meu si iti zic cum am facut eu cablul la al meu si merge ok, ca implica niste rezistente puse ca tot asa facea si la mine.

                        Sent from my iPad

                        Message 11 of 17 , Sep 22, 2013

                           merci mult, astept cu interes.

> [...]

                          --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Bogdan Marcu <bobybmc@...> wrote:

                          > Exista una o sa caut unde am gasit si va zic.

                        • irinaseibulescu
                          Message 12 of 17 , Sep 22, 2013
                            Buna,
                            Aceasi problema am si eu cu legatul firelor.
                            Am gasit pe net un cablu 9 pini - 15 pini vga.
                            Astept sa-l primesc, si apoi va comunic.
                            Pe curand.

                            Trimis de pe iPad-ul meu

                            Pe 22 Sep, 2013, la 15:58, <payty@...> a scris:

                            Message 13 of 17 , Sep 25, 2013

                              nu uita te rog de cablul respectiv. scuze, n-as vrea sa te bat la cap, dar as vrea sa vad daca convertorul meu chiar e defect sau nu, ca daca e defect vreau sa ii deschid plangere chinezului la ebay si am o perioada limitata pe care pot face asta.

                              Am mai gasit si eu cate ceva pe internet cum ca as putea pune niste rezistente pe H si V dar la mine nu a mers cu valorile mentionate acolo.

                              Era un forum pt Atari.