divIde pe hc2000

  • Viomusic Studio
    Message 1 of 28 , Aug 11, 2013
      Merge divIDE pe HC2000, a incercat cineva?

    • cosminvs
      Message 2 of 28 , Aug 11, 2013
        HC2000 are IF1 integrat. Ar merge numai daca s-ar adauga ceva logica de suspendare a interfetei integrate. Nu-i greu dar ar fi pacat. Are farmecul lui asa cum este.

        Trimis de pe tableta Samsung
      • Bogdan Marcu
        Message 3 of 28 , Aug 11, 2013
          Divide nu merge in paralel cu if1

          Sent from my iPhone

          On 11.08.2013, at 22:10, Viomusic Studio <viomusicstudio@...> wrote:

          Merge divIDE pe HC2000, a incercat cineva?

        • payty
          Message 4 of 28 , Aug 11, 2013
            cred ca mai bine iti iei un simulator din asta floppy, cum mi-am luat si eu. singura problema e ca nu pot incarca .tap-uri.

            trebuie transformat fiecare joc ca sa iti mearga, sau te rezumi la imaginile pe care le gasesti pe grup. Ai avantajul ca poti rula CP/M.

            ps. alte interfete merg pe HC? de exemplu eu mi-as cumpara una de mouse si/sau una de sunet.

            Message 5 of 28 , Aug 11, 2013
              Meeg fara probleme, eu am si spectranet si merge si aia

              Sent from my iPhone

              Message 6 of 28 , Aug 21, 2013
                Se pare ca interfata divIDE nu merge pe hc-uri, cel putin nu asta a mea, are cu totul alta mufa ( mufa cu pini gen cea de ide de la hard dar mai lunga ).

> [...]

                --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Viomusic Studio <viomusicstudio@...> wrote:

                > Merge divIDE pe HC2000, a incercat cineva?

              • Dragos
                Message 7 of 28 , Aug 22, 2013
                  Verifica mai intai daca semnalele de pe conectorul HC corespund cu cele de pe conectorul Spectrum http://piters.tripod.com/idehard.htm

                  Daca da, se poate monta un conector mama corespunzator pe placa HC.

                  Message 8 of 28 , Aug 22, 2013
                    M-am uitat pe net, am gasit chiar si un manual pentru interfata divIDE si scrie ca merge cu TAP, TZX, Z80, SNA, MFC, POK si SCR. Am bagat si jocuri in format TZX, le vede pe card dar cand dau enter nu face absolut nimic. Merg doar cele TAP. Mai are cineva pe aici divIDE sa imi zica si mie ce si cum?
                  • VELESOFT
                    Message 9 of 28 , Aug 22, 2013
                      For DIVIDE interface exist more systems.

                      System FATWARE support only loading TAP,SNA,Z80,SCR files from FAT16.
                      System ESXDOS support load/save TAP,load/save SNA, load Z80,load SCR,load/save TRD files. Work with FAT16 and FAT32.
                      System MDOS3 is fdd emulator, work with D80 files and need special MDOS3TOOL utility for PC.
                      System DEMFIR work with real CD/DVD or with ISO images on IDE device. Support load TAP,TZX,SNA,Z80,MFC,POK,SCR files. But work only part of TZX files with standard loading speed.
                      System BS-DOS 309  is fdd emulator, use 2MB MBD images.
                      System +DIVIDE is fdd emulator of +D interface
                      System GASWARE(goldfinch) support only loading TAP files.

                      ESXDOS is best, but not support TZX (will in future).
                      If you have any software only in TZX format, you can convert this files to TAP format (via TZX2TAP utility). But all software with turboloaders and special effects during loading is impossible load on DVIDE interface.

                      VELESOFT
                        Message 11 of 28 , Aug 23, 2013
                          Pe hc nu merge deoarece interfata are un conector cu pini, seamana cu cea IDE de la harduri. De modificat nu ma pricep. Am achizitionat zx spectrumul +2 care a fost postat aici ca anunt acum o saptamana si ceva. Sincer am ramas placut impresionat, mult mai bine construit decat hc-urile. Tastele sunt o placere sa le folosesti, seamana cu cele de pc de azi, usor de apasat, diferenta mare fata de tastele hc. Casetofonul merge impecabil, nu a dat absolut nici o eroare. Am bagat un joc chiar si de pe youtube si a mers fara probleme. Din ce scrie in manualul divIDE se pare ca pe esxDOS merge si load si save in fisiere .TAP. Sincer nu stiu cum se salveaza, daca stie cimeva sa ne lamureasca si pe noi. Am facut prostia de am umplut cardul cu jocurile pe care le aveam pe pc, multe in format TZX si mi s-a stricat si card readerul imediat dupa ce am salvat jocurile, s-a incazlit si dus a fost si acum nu am cum sa le mai sterg sa pun altele.
                          Si inca ceva, calculatorul are si buton de rec, stie cineva cum se pot inregistra jocuri pe caseta?

                          Message 12 of 28 , Aug 24, 2013
                            Este adevarata chestia asta ? Daca da, de unde as putea sa o iau? http://www.youtube.com/watch?v=Nh15kk7doxM

                            M-ar interesa niste desene de genul (nu ma refer la poze, ci la programul in format wav),
                            http://www.youtube.com/watch?v=0TQdX4NsRqs, si daca se poate si niste melodii ceva de genul celei din acest film

                          • nekitu
                            Message 13 of 28 , Aug 24, 2013
                              Nu e Windows propriu-zis, e doar un demo ca se poate face ceva fake/asemanator pe Z80 :).

                              Message 14 of 28 , Aug 24, 2013
                              • 1 Attachment
                              • 341 KB
                              Am gasit un demo interesant Weed, o animatie interesanta, poate fi convertit in format tap sau wav pentru a il putea pune pe un Spectrum +2?

                              Message 15 of 28 , Aug 24, 2013
                                Iar muzica, se numeste chiptune genul, gasesti oriunde, google it.
                                Imagini, google again: https://www.google.com/search?q=z80+graphics&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GYkYUu2qDcWU4ATS64HIBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=913#fp=36e72c50c10ec7dd&orq=zx+spectrum+art+&q=zx%20spectrum%20art&safe=off&tbm=isch

                                Message 16 of 28 , Aug 24, 2013
                                Eu ma refeream la muzica si poze care merg pe spectrum real in format tap sau wav :) .
                                Am gasit cateva demo interesante, le-am atasat.

                                Message 17 of 28 , Aug 24, 2013
                                            Am un spectrum +2, as dori sa inregistrez niste jocuri pe casete audio cu ajutorul lui, sursa fiind pc-ul. Stiu ca ar trebui sa folosesc copy86M dar numai stiu cum se facea, daca stie cineva sa imi zica si mie pas cu pas.
                                • nekitu
                                  Message 18 of 28 , Aug 24, 2013
                                    Ah ok. :)
                                    Facusem pe vremuri un fel de Win95 "emulation" :), ferestre ca in windows, cu shadow, etc. cu emulare de folders si fisiere.
                                    apoi un Linux command line emulator :), good times...

                                    Message 19 of 28 , Aug 25, 2013
                                    Am achizitionat sapt trecuta ZX Spectrum +2 care a fost anuntat aici acum cateva saptamani. A venit la pachet si cu o interfata divIDE. Calculatorul merge foarte bine, chiar am ramas placut impresionat de calitatea acestuia. Am incercat in prima zi interfata divIDE de cateva ori si a mers fara probleme. Azi am vrut sa o folosesc si supriza, numai porneste. Se vad fel si fel de carcactere,ciudate, patratele etc. Ce ar putea avea? Credeti ca se mai poate repara? Chiar imi pare rau, eram foarte entuziasmat de calculator si chestia asta mi-a taiat tot elanul. Chiar asa ghinion sa am sa se arda asa de repede?
                                  • Dragos
                                    Message 20 of 28 , Aug 25, 2013
                                      Verifica daca este inserata corect in slot.

                                      Daca Spectrum merge fara, dar odata inserata corect nu mai merge, este f. posibil sa o fi bagat gresit in conector si sa se fi dus ceva. Din fericire insa toate integratele sunt pe socluri si pot fi schimbate.
                                      http://www.divide.cz/?x=eshopn

                                      Message 21 of 28 , Aug 25, 2013
                                        Calculatorul merge fara nici o problema fara divIDE. Integratele pe socluri sunt bagate asa direct fara sa mai fie lipite?

                                        Message 22 of 28 , Aug 25, 2013

                                          Divide contain 8kB rewritable eeprom and sometime can be rewrited (during power-on/off).
                                          Then problem can be in incorrect rom data (rewrited system). If you can load TAP files to your ZX from real tape (or PC sound card output) then please use this way:

                                          - open left jumper on divide
                                          - power-on zx (start without divide system)
                                          - load this tape and after load press enter for reflash eeprom data:

                                          During flashing system you will see color lines in border area. You must wayt some minutes for full reflash system. Now cloce left jumper , power off ZX , power-on ZX. Now your DIVIDE start with system FATWARE (if you have on CF card FAT16).... From system fatware you can later reflash to any other system (esxdos,etc...).
                                          Your divide use chip AT28C64 or AT28C64B ?

                                          VELESOFT
                                          Message 23 of 28 , Aug 26, 2013
                                            AT28C64  15PU 0823

                                            What should I do with "fatware-0-12a.bin" ? Thanks.

                                            http://velesoft.speccy.cz/zx/divide/systems/fatware/fatware-0-12a(2009-01-16).zip

                                            Message 24 of 28 , Aug 26, 2013
                                              When I press enter it gives me an error:"System not flashed divIDE error".

                                              Message 25 of 28 , Aug 26, 2013

                                                Left jumper is open (removed) and you load this TAP file from real tape (soundcard) ?

                                                This error sign impossibility reflash EEPROM chip = chip AT28C64 is bad (or bad contacts on socket).

                                                As I know, only AT28C64B version contain software write protect feature and can need this utility before flashing:

                                                Theoretically you can test this TAP file with EPROTECTOR utility on your DIVIDE with open left jumper and after load press key "E". Now you can power off ZX, power on ZX (left jumper must be open) , load previous TAP with FATWARE system, flash system to eeprom. If show error message then at 90% is eeprom chip bad. You can buy any other 8kB EEPROM type 28C64 or 28C64B (on Ebay with very low price - about 2-3 EUR).

                                                Or can be bad contact in EEPROM socket with chip 28C64, or bad soldering of pins of this socket (please verify is all pins on bottom side are soldered)

                                                VELESOFT

                                                Message 26 of 28 , Aug 26, 2013

                                                  BIN file is usable as rom image for ZX emulators on PC. Don't need on real ZX.

                                                  VELESOFT

                                                  Message 27 of 28 , Aug 26, 2013
                                                  I did everything you told me and I filmed all the action. Here's the result. (yes, left jumper is open when loading tapes, I mean yellow jumper from my pictures if this is left jumper).

                                                  http://www.youtube.com/watch?v=I3hRUMnKFN0

                                                  Message 28 of 28 , Aug 27, 2013
                                                    Are you from this site ?
                                                    http://www.divide.cz/?x=eshopn

                                                    I want to buy eprom but I don't have any card. It is possible with ramburs Posta Romana?