HC-2000

  • payty
    Message 1 of 93 , Jul 15, 2013
      Buna tuturor,

      Am cumparat un HC-2000 care se pare ca merge ok. Adica are si floppy functional, merge si partea de IF1, am salvat niste fisiere pe disc, am incarcat, am pornit rutina de la 14446 pt cp/m, dar neavand discheta n-am putut testa.

      Ce as vrea eu sa fac cu el:

      1. Tastatura. Am constatat ca piesele de plastic care se misca si departeaza lamelele se crapa si tastele raman blocate. Am "canibalizat" o tastatura de HC care statea degeaba si am reparat ce era de reparat.

      Acum ramane problema lamelelor. Cum fac sa le mai apropii putin? Multe nu fac contact atunci cand tastele sunt apasate. Am incercat sa le mai indoi dar daca imping prea mult de una din lamele, se ideparteaza cealalta si ajung in acelasi punct, adica faptul ca ele nu fac contact.

      Tin minte ca in copilarie, cand aveam un HC-90 la un moment dat am inlocuit o gramada de lamele cu lamele extrase din socluri pt circuite integrate pe care le indreptasem si aratau aproape identic si functionau mult mai bine.

      Dar acum, de dragul originalitatii n-as face asta, ca sa stric bunatate de tastatura.

      2. As vrea sa inlocuiesc unitatea floppy cu ceva cu card SD.
      Cea pe care o am acum strica dischete la greu si e si lenta.

      Se poate asa ceva? Si daca da, ce model? Am citit aici pe forum ca ar merge cele de la lotharek.pl.

      Daca e sa ma orientez la cele de pe ebay, ce ar trebui verificat la ele?

      Pe de alta parte, utilitarul de pe pagina lui George merge cu acele dispozitive de emulat floppy?

      Adica mai exact cum pot pune softurile care se gasesc aici pe grup pe un card din acela, inclusiv discheta de CP/M?

      3. Utilitarele de transferat dischete de pe PC pe floppy merg si cu unitati pe USB? Macar intr-o prima faza, as putea face niste dischete, macar cp/m-ul sa vad cum merge.

      Calculatorul meu nu mai are interfata pt a lega un floppy drive normal.
    • Viomusic Studio
      Message 93 of 93 , Aug 16, 2013
        Si nu se poate inlocui unitatea cu una normala de pc? Intreb deoarece nu am folosit niciodata floapa mare. De ce oare le-or fi facut asa? Daca modelul era clar conceput cu floppy normal? Sau a fost criza de floape? :)

        De la: payty <payty@...>
        Către: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
        Subiect: [RomanianHomeComputer] Re: HC-2000

        cum ziceam la un moment dat, am mai facut rost de inca un HC-2000, dar cu unitate externa, de 5.25.

        E vreo diferenta in ROM legata de aceasta unitate?

        Am vazut ca nu prea interactioneaza cu fdd-ul daca ii pun unitatea de 3.5

        in schimb cea cu care a venit mi se pare ca o apeleaza. N-am discheta pt ea ca sa vad daca merge 100%.

        Am mai constatat ca daca pun pe emulatorul de floppy imagini de dischete de 5.25 nu le citeste. Pot fi convertite la formatul de 80 piste?