Re: HC-91?

  • payty
    Message 1 of 26 , Jun 25 10:18 AM
      Nu am cunostinte extraordinare de electronica asa ca v-as ruga sa ma ajutati cu ceva:

      ca sa pun acest HC in functiune, ma gandeam sa fac cum am facut si la Cobra sa obtin imaginea, prin conectorul de monitor.

      Uitandu-ma pe scheme aici, in pdf-ul cu conectori
      http://groups.yahoo.com/group/RomanianHomeComputer/files/Documentation/Schematics/HC-90/

      Pot lua semnal video din mufa de monitor, conectand la un TV pe intrarea compozit semnalele de masa si de la pinul 7 (video)?

      Nu mai am rabdare sa ma duc sa iau o mufa RCA si apoi sa imi fac un cablu ca sa folosesc iesirea clasica prin cablu coaxial :)

      Multumesc.
    • payty
      Message 2 of 26 , Jun 25 10:27 PM
        intre timp s-a rezolvat.

        L-am pornit asa cum am scris mai sus, cu iesirea video din mufa de monitor legata la televizor. Calculatorul e intr-adevar HC-90, asa scrie la pornire si vad ca merge bine.

        Mi=ar mai trebuie o mufa din aceea care vine pe panglica de la tastatura. Cea pe care o am acum are un pin rupt pt ca era scoasa atunci cand l-am cumparat.

        Se poate inlocui cu altceva? Sau se gaseste conectorul acela de cumparat?

        IF1 n-am probat-o pt ca trebuie sa ma uit daca se alimenteaza separat sau nu, dar oricum nu e graba.

        O singura chestie ma nelamureste:

        De ce la HC din acel semnal video am semnal color, in schimb la Cobra, pe acelasi principiu, semnalul este alb negru si se vede si destul de neclar?
        La HC imaginea este perfecta.

        E ceva de reglat la Cobra ca sa se vada bine? Cablul folosit este ecranat deci nu cred sa fie de aici problema.
        Message 3 of 26 , Jun 26 12:35 AM
          Conectorul de tastatura (in caz ca nu il gasesti de cumparat - varianta eleganta) se poate confectiona dintr-o bucatica de cablaj imprimat pe care se lipesc pini si firele de la tastatura apoi se mai poate pune deasupra o bucatica de plastic fixata de bucatica de cablaj cu 2 suruburi pentru rigidizare - ceva gen sandwich ,sau se pot cositori firele direct pe un soclu dip16.

          Alimentarea IF1 se poate face tot din placa HC90 prin fire ; candva am facut un strap pe 2 trasee  de alimentare din IF1 si mergea alimentata prin extensie insa doar cu HC91; din pacate nu am mai avut timp sa vad de ce nu mi-a mers si la HC90 - ar trebui urmarita extensia si vazut ce si cum; poate o sa am timp zilele astea sa incerc.

          Observatie: daca cuplezi IF1 nealimentata la placa de HC , ansamblul nu o sa functioneze; trebuie neaparat sa fie alimentata  si IF1.

          HCxx are integrat codor pal si iesire videocomplex color pe mufa DB9 dupa cum ai constatat.
          CoBra nu are codor PAL  integrat; color merge doar prin SCART-RGB dupa cum s-a discutat mai demult pe forum; asa se obtine si imagine cu maxim de calitate; din cate imi aduc aminte cineva a pus si un pinout pentru cablu. Pentru videocomplex color sunt scheme de codor PAL  destul de simple pe grup.

          Message 4 of 26 , Jun 26 4:33 AM
            eu am gasit conector pentru tastatura aici:
            http://ro.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?SKU=1096870

            pinii sunt mai scurti, dar functioneaza.

            Message 5 of 26 , Jun 26 9:37 AM
              Am incercat azi si conectarea interfetei dar , dezamagire :(
              nu merge.

              Cand pun in functiune, se vad purici pe ecran. Adica atunci cand e neconectat la tensiune, pe tv am ecran negru si scrie "lipsa semnal"
              Cand pun calculatorul cu tot cu IF sub tensiune, ramane lipsa semnal, dar se vede exact cu purici, cum se vedea la tv-urile vechi cand se scotea antena. Probabil ceva semnal primeste dar oricum nimic inteligibil. Nu reactioneaza nici la reset.

              Vreo idee? Poate e cineva care s-a jucat mai mult cu interfetele astea, si are mai multa experienta...

              Eu am conectat doar +5V ca am vazut ca masa primeste prin conectorul ala lung. Are rost sa ii pun fir separat de masa?

              Placa pare ok, nu are componente lipsa/sparte.
              Message 6 of 26 , Jun 26 1:30 PM
                E bine sa incerci si cu fir de masa separat; urmareste schema de hc90 si cea de if1 si verifica continuitatea traseelor de alimentare; ce ai vazut pe ecran indica o intrerupere de alimentare pe if1; verifica contactele de pe conectorul ala lung; eu am avut surprize cu pini indoiti sau rupti care nu faceau contact intre placi.

                Pana ii dai de cap fa testele fara floapa ca merge si fara...
                Si ca sa iti dau putin avant sa ii dai de cap ...if1 contine si o interfata seriala (mufa DB9 mama) care se poate conecta la PC pentru transfer de date dupa indicatiile lui George...

                Message 7 of 26 , Jun 28 11:18 AM
                  ok, n-am facut prea multe, dar totusi am facut ceva :)

                  am legat HC-ul la alimentare si apoi am conectat placa IF1. Adica era legata la +5V si dupa pornirea placii de baza am legat si conectorul lung si a primit si masa.

                  Intai au aparut patratele pe ecran dar de data asta a reactionat la reset si calculatorul a pornit ok.

                  Chestia e ca nu am floppy deloc. Daca dau CAT 1, borderul devine negru si nu se mai intampla nimic, nici nu il pot opri.

                  Asa e normal? N-am mai avut pe mana un HC cu floppy asa ca nu am de unde sa imi aduc aminte :)

                  Toate comenzile legate de floppy au acelasi rezultat si anume border negru.

                  Am legat si fir de masa separat dar se pare ca nu are efect ca sa porneasca ambele placi impreuna.

                  O fi necesara vreo intarziere de semnal pe undeva, pe care am realizat-o eu asa, din topor, conectand mai tarziu IF1?
                  Message 8 of 26 , Jun 28 12:33 PM
                    Pai pana acum e bine - asa se manifesta ecranul cand incerci sa acesezi unitatea fdd; cauta un fdd normal de PC si cateva dischete la care astupi gaura din dreapta cu "scoci" (eu folosesc etichete de hartie mici de se vand la rola si lipesc comerciantii pe produse) ; faci dischete din imaginile postate pe grup la sectiunea HC91 cu utilitarele lui George si mai vedem...poate daca o sa am timp zilele astea o sa fac si eu ceva teste pe HC90...

                    Daca zici ca nu ai unitate fdd deloc ar trebui sa-ti cumperi 2 (e de preferat sa-ti cumperi macar una noua ca sa fi sigur de ea) ca sa pui si pe PC... si cablul panglica aferent fara torsadare (se gaseau in PC-urile vechi pana la Pentium 2)
                    Atentie unitatile fdd care se cupleaza la portul USB am inteles ca nu sunt valabile in aplicatia asta.

                    Message 9 of 26 , Jun 28 2:52 PM
                      P.S. Are totusi o problema de care nu imi dau seama (abia acum am realizat cum l-ai pornit si nu e ok asa); verifica pinii de la conectorul de extensie cu placile cuplate si integritatea traseelor cu buzzer-ul.

                      Message 10 of 26 , Jun 29 5:23 AM
                        Eu as vrea sa imi cumpar un simulator de discheta de genul asta:

                        http://www.ebay.com/itm/US-3-5-USB-SSD-Simulation-Floppy-1-44M-720K-Drive-Emulator-Plug-For-Keyboard-/370843390871?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5657fd1397

                        se poate folosi?
                        si daca da, cat "vede" din stickul care se pune acolo? 720k sau tot?

                        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Liviu Grama <liviu9@...> wrote:

> [...]
                        > Atentie unitatile fdd care se cupleaza la portul USB am inteles ca nu sunt valabile in aplicatia asta.

                      • Bogdan Marcu
                        Message 11 of 26 , Jun 29 6:35 AM

                          Citeste mai bine descrierea, eu nu cred ca va functiona corect. Testat de mine este hxc floppy emulator care il gasesti pe site la lotharek.pl dar este facut sa mearga pe toate.

                          Sent from my iPhone

                          Message 12 of 26 , Jul 1, 2013
                            Am gasit pe acasa o unitate floppy pe care o aveam in pc si de care stiu ca e buna.

                            Cablul, evident avea portiunea aceea sucita, dar am demontat mufa si l-am pus in pozitie ca sa fie "drept"

                            am conectat unitatea prin cablul asta dar nu reactioneaza in niciun fel.

                            Becul de la ea e tot timpul aprins si orice comanda dau nu se intampla nimic (border negru si atat), cu exceptia comenzii

                            format "d",1 cand primesc eroarea

                            drive "write" protected.

                            Am lipit cu scoci toate gaurile de pe discheta, am avut grija sa nu fie protejata. Oricum, nu se vede nici macar vreo reactie sa invarta motorul, ce sa mai zic sa mai si formateze ceva.

                            Message 13 of 26 , Jul 1, 2013
                              Inverseaza unul din capetele cablului de date; in mod normal FDD trebuie sa aprinda led-ul doar cand e accesat; la tine se manifesta ca si cum e conectat "pe dos"; dupa ce conectezi fdd incearca sa accesezi fara discheta si trebuie sa auzi capetele care cauta discheta; bineinteles ca iti va returna o eroare insa nu risti sa strici o discheta.

                              Daca imi aduc aminte bine scria undeva in manual ca nu e bine sa pornesti /opresti /resetezi HC cu discheta in unitate.

                              In alta ordine de idei daca ai astupat "toate gaurile" inteleg ca ai astupat si in stanga ...adica ai (re)protejat-o" cu ce ai astupat acolo ... sper sa ma insel ca altfel mesajul primit e cat se poate de normal.

                              Dupa ce rezolvi partea de acces cel mai sigur e sa scri ceva scurt (joc/program BASIC) pe discheta cu utilitarele lui George pe PC,apoi sa incerci sa citesti pe HC; lasa formatarea pe HC dupa ce vezi ca citeste ceva; vezi ca utilitarele lui George au si functii de formatare / verificare a dischetei , deci daca mesajele sunt ok poti merge pe ideea ca discheta e buna si problema e in alta parte...