Adaptor / convertor CGA-VGA pentru HC

  • serbanpaun
    Message 1 of 17 , May 8, 2013
      M-am gândit să îmi resuscitez bătrânul HC-2000 și să îl aduc la lumină cu ajutorul monitorului LCD. Prin urmare, am de gând să îmi cumpăr convertorul GBS8220 de la Gonbes.

      Produsul costă 28$/bucată și vine din China. La comenzi mai mari (5-10 bucăți, de exemplu) au reduceri de 25%. Dacă există persoane interesate, poate scăpăm mai ieftin cu transportul.

      Prin DHL costă 29$/bucată, ceea ce nu prea merită, având în vedere că este 100% din valoarea produsului. Alternativele de livrare se pot calcula aici:http://www.gets.cn/shipping_cost.php (greutatea plăcii este de 0.4 kg).

      Aici este produsul: http://en.gonbes.com/product_detail.asp?menuid=95&id=23
    • YO3GHM
      Message 2 of 17 , May 8, 2013
        ...pe ebay n-ai gasit ?..si vine la posta din Pantelimon..gratis..

        Message 3 of 17 , Aug 16, 2013
          Scuze pentru intarzierea cu care raspund.
          Am cumparat pana la urma convertorul, insa am o problema sau poate nu fac eu ceva cum trebuie...

          Am conectat firele exact asa cum am citit in articolul de aici http://news.duino.ro/hc-2000-pe-monitor-lcd-convertor-rgb-vga.html si imaginea de pe monitor arata asa: http://db.tt/cOhRniyU
          Cred ca ceea ce vad pe monitor inseamna o imagine defazata. Nu ma pricep, corecteaza-ma daca gresesc.
          Vreo idee despre cum as putea rezolva?

          Message 4 of 17 , Aug 17, 2013
            Salutare.
            E o problema de timming sau sincro..nu pot sa-ti spun de ce...da-mi mai multe detalii..eventual mai verifica conexiunile de la iesirea HC-ului.
            Ce HC ai folosit ?...e posibil sa fie o problema cu nivelele TTL de la sincro de pe iesirea mufei.
            La tipul asta de convertoare nu se foloseste sincro complex sau iesirea de video complex (CVBS) sau cum se mai cheama in diferite scheme.E nevoie , strict, doar de sincro H, sincro V si RGB..
            Esti in YO3 ?...

            Asta e mai greu de verificat fara osciloscop.

          • Bogdan Marcu
            Message 5 of 17 , Aug 17, 2013
              Din ce vad eu folosesti un plus 2 sau 3 ori un hc128, trebuie sa stim exact ca sa te ajutam, acelas convertor il am si eu si pe hc 2000 merge beton!

              Sent from my iPhone

            • payty
              Message 6 of 17 , Aug 19, 2013
                Dar un fel de placa video nu s-ar putea face pt HC/spectrum?

                Ca e una din chestiile la care nu prea exceleaza. Am vazut ca existau pe vremuri o gramada de cipuri grafice, destul de capabile pt asemenea calculatoare, multe avand chiar si memorie proprie.

                Evident, compatibilitatea nu s-ar mai pastra, dar eu unul n-am vazut nicaieri pe net o interfata grafica pt Spectrum.

                Adica ma gandesc ca daca un Commodore 64 putea functiona acceptabil cu un procesor care nu era nici macar la 1 Mhz, inseamna ca o mare parte din capacitatea de procesare la spectrum e pierduta prin partea grafica.

                Message 7 of 17 , Aug 19, 2013
                  S-a facut si s-a mai discutat...ideea e ca daca nu e compatibila nu are nici un rost...ce ?..te apuci tu acum sa scrii programe pentru placa video?
                  Si se pune problema "hardware"...cit de mare sa fie...cu ce piese..e rentabila..si atunci nu mai e Spectrum...e doar o alta "clona" emulata.
                  S-au facut cu FPGA-uri destule varinate...de exemplu "ZX-Badaloc"
                  Concluzia e ca pentru ce se cere...adaptorul CGA-VGA e singura solutie rentabila.

                  Message 8 of 17 , Aug 19, 2013
                    Exista una o sa caut unde am gasit si va zic.

                    Sent from my iPhone

                    Message 9 of 17 , Aug 19, 2013
                      Eu am gasit ceva care se poate modifica :
                      http://elm-chan.org/works/crtc/report.html
                      ...doar ca eu nu ma pricep la VHDL sau Verilog..asa ca e doar o idee.

                      Message 10 of 17 , Sep 18, 2013

                         ma poate ajuta cineva cu o poza a unui cablu functional pt acest convertor, sau macar o explicatie?

                        Am cumparat si eu unul si din pacate nu vad decat o imagine stricata din care nu se intelege nimic.

                        Daca apas pe tastele calculatorului, imaginea nu se schimba in niciun fel.

                        Am legat semnalele RGB la pinii 3,4,5 , HS la 8 si VS la 9. GND la pinul 2 (pinii sunt cei de la HC).

                        Din cate vad pe placa exista HS, VS si S. Firul gri era legat in dreptul lui S dar l-am mutat la HS .

                        (oricum nu merge in niciun fel).

                      • bogde
                        Message 11 of 17 , Sep 19, 2013

                           "firele galben și gri (VS și S de la Gonbes) trebuie legate la HC pe pinii 7 și 8" - See more at: http://news.duino.ro/hc-2000-pe-monitor-lcd-convertor-rgb-vga.html#comments

                          Message 12 of 17 , Sep 19, 2013

                             Am vazut acest comentariu, si am si incercat dar nu merge.

                            oricum 7 e semnalul videocomplex pe care l-am folosit la televizor iar 8 e HS sau VS

                            banuiesc ca e vorba despre 8 si 9 care sunt HS si VS.

                            O imagine vad dar  e in genul celei postate mai sus de initiator si nici refresh nu se face la ea daca apas pe taste de exemplu decat atunci cand resetez convertorul.

                            Message 13 of 17 , Sep 21, 2013

                               v-as ruga totusi daca ma poate ajuta cineva cu  o informatie pt ca am luat convertorul de pe ebay si as vrea sa stiu daca sa ma apuc sa ma cert cu chinezul de la care l-am luat sau nu :)

                              Am incercat pe 2 hc2000 si un hc90 si rezultatele  sunt identice.

                              Message 14 of 17 , Sep 22, 2013
                                Ma uit eu maine la al meu si iti zic cum am facut eu cablul la al meu si merge ok, ca implica niste rezistente puse ca tot asa facea si la mine.

                                Sent from my iPad

                                Message 15 of 17 , Sep 22, 2013

                                   merci mult, astept cu interes.

> [...]

                                  --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Bogdan Marcu <bobybmc@...> wrote:

                                  > Exista una o sa caut unde am gasit si va zic.

                                • irinaseibulescu
                                  Message 16 of 17 , Sep 22, 2013
                                    Buna,
                                    Aceasi problema am si eu cu legatul firelor.
                                    Am gasit pe net un cablu 9 pini - 15 pini vga.
                                    Astept sa-l primesc, si apoi va comunic.
                                    Pe curand.

                                    Trimis de pe iPad-ul meu

                                    Pe 22 Sep, 2013, la 15:58, <payty@...> a scris:

                                    Message 17 of 17 , Sep 25, 2013

                                      nu uita te rog de cablul respectiv. scuze, n-as vrea sa te bat la cap, dar as vrea sa vad daca convertorul meu chiar e defect sau nu, ca daca e defect vreau sa ii deschid plangere chinezului la ebay si am o perioada limitata pe care pot face asta.

                                      Am mai gasit si eu cate ceva pe internet cum ca as putea pune niste rezistente pe H si V dar la mine nu a mers cu valorile mentionate acolo.

                                      Era un forum pt Atari.