Codor PAL cu PROM - Rara Avis

  • CoBra
    Message 1 of 1 , Apr 21 5:59 PM
    Salutari forum,

    Ca urmare a unei alte sesiuni de "munca de chinez", am extras in weekendul asta informatia care descrie complet codorul PAL de pe cea de-a doua placa veche de CoBra pe care am asamblat-o prin 92. Asta e un codor PAL care contine un singur integrat, anume un PROM 256 x 4 bit. Pe linga el mai sint ceva rezistori si condensatori, un cuart si un trimer de 10-60 pF.

    La vremea respectiva (nu mai tin minte sigur ca memoria mea e facuta prashtie) dar cred ca am cumparat codorul asta de la o dugheana de linga caminul Leu, se numea Star 5, sau Star Five sau asa ceva, daca nu cumva l-oi fi luat de la un alt magazin mic de calculatoare care se infiintase la parterul cladirii facultatii in spate, nu mai stiu cum se numea.

    Am discutat oleaca si cu YO3GHM despre codorul asta, si el spune ca stia de schema asta, dar a crezut la vremea respectiva ca e vreo teapa si ca nu are cum sa functioneze.

    La mine a functionat cu succes de atunci incoace, si chiar a redat culorile mai bine decit codorul PAL cu TTL-uri (care e si el postat aici pe forum).

    Asta e o schema extrem de ingenioasa, din cite am inteles de la YO3GHM foloseste o intrare TTL din PROM in mod analogic sau asa ceva, n-a mai avut timp sa intre in detalii ca trebuia sa se pregateasca de plecare de la serviciu... Daca ar putea sa mai elaboreze putin pe tema asta i-as ramine recunoscator. Si daca exista cineva pe-aici pe forum care stie cine ar putea fi autorul schemei, respectivul ar merita o medalie !

    La vremea respectiva am extras schema din cablajul fizic, dar n-am stiut ce fel de circuit integrat ar putea fi asta, asa ca am denumit schema "Codor PAL cu integrat necunoscut".
    Schema e atasata aici in forma de imagine scanata dupa foaia de hirtie pe care am desenat-o atunci, pe care am facut acum niste corecturi si adaugiri (o rezistenta era marcata in codul culorilor si nu-i trecusem valoarea corecta).

    Dupa ce YO3GHM mi-a dat o idee ce anume tip de PROM ar putea fi pe placa asta, am decis sa incerc sa-l citesc cu programatorul meu de memorii. Pentru asta a trebuit sa ma chinui sa sectionez traseele spre pinii integratului dupa care am lipit pe spatele placii, pe pinii integratului niste terminale de rezistori recuperate, perpendicular pe placa, ca sa pot introduce minunea in soclul programatorului fara sa ma mai chinui sa-l dezlipesc intrucit nu am scule dedicate pentru asa ceva. Rezultatul se vede intr-una din fotografiile atasate: cumplit dar functional.

    Am introdus cu mare chinuiala "creatia" in soclul programatorului si i-am spus ca are de citit un 74S287. I-am dat comanda de citire si am constatat ca l-a citit fara nici o problema!!

    Rezultatul este in arhiva ZIP atasata: imaginea binara salvata (256 octeti, dar PROM-ul e pe 4 biti, de aceea toti octetii salvati au jumatatea superioara 0), log-ul programatorului de la momentul citirii si un snapshot.

    Tot atasat mai este si o fitzuica cu care a venit codorul, am scanat si fata si spatele. Pe spate sint niste note facute de mine. De fapt spatele fitzuicii nici nu e relevant aici. Conexiunile erau listate gresit, in sensul ca B era inversat cu R si am constatat asta cind am incercat sa-l pun la CoBra si am vazut ca dadea culorile total aiurea. Schema atasata este insa corecta (am corectat-o eu acum). Semnalul I nu se mai foloseste, fitzuica nu corespundea exact cu circuitul in sine.

    De mentionat ca PROM-ul are una din intrarile de adrese (A2) legata la masa, deci practic e folosit la jumatate din capacitate... Totusi din imaginea binara salvata se vede ca e programat in totalitate.

    Astept impresii si pareri de la forumistii pe receptie

    CoBra