Sa ma prezint

  • alexdanes2002
    Message 1 of 4 , Sep 21, 2007
      Student in anul 4 la electronica, in Brasov. Am avut sansa sa lucrez
      un an pe un HC91, intr-a 7-a, si eram tare mandru de faptul ca aveam
      locul la unul dintre cele doua HC91 cu ecran color din lab. Restul
      erau HC90 cu ecran alb-negru care se dadea peste cap cand ii venea
      lui mai bine.

      In anul I a trebuit sa fac un site ca proiect pentru o disciplina,
      iar un mirror al sau (singurul care mai e in picioare) se afla la

      http://treipuncte.3x.ro/webdocs/principal.html

      Titlul e mai ciudat fiindca era destinat initial unui alt site.
      Pentru cei interesati: salvati datele de acolo cat mai e vreme, caci
      nu se stie cand dispar...

      Nu mi-a venit sa cred cate modele romanesti am descoperit atunci.
      Unele is mentionate si in ABC de calculatoare... dar nu am aflat
      nimic despre ele: HC Student, HC 80...

      Actual incerc sa fac niste articole ca lumea pe tema aceasta la
      Wikipedia. Momentan lucrez la cel despre CoBra, caci am vorbit si am
      luat material de la Dl. profesor Toacse. Cineva de la Bucuresti a
      comunicat cu Dl. A. Petrescu si se ocupa acum de modelele scoase
      acolo.

      As avea nevoie de orice date (mai ales poze) legate de modele mai
      putin cunoscute precum CUBZ, DIAGRAM, TPD, TDF, Junior si Junior XT,
      Prae etc. Despre cele mai multe nu stiu decat ca... au existat...

      Nu in ultimul rand, cer permisiunea Dlui Valentin Hristenco sa
      folosesc poza Cobrei artizanale sub ce licenta doreste dumnealui in
      articolul pe care il dezvolt la Wikipedia.
      Message 2 of 4 , Sep 24, 2007
        Salut!

        Bine ai venit pe grup si felicitari pentru idee si pentru site.

        Am incercat si eu sa vorbesc cu dl. prof. Adrian Petrescu despre
        proiectul "Istoria Informaticii in Romania",
        http://www.info-istorie.ase.ro/ , dar nu era prea incantat de acest
        proiect. Sper sa aveti voi mai mult succes.
        In afara de pozele cu Cobra ale lui Valentin Hristenco, mai sunt
        cateva facute de mine (fara (C)), daca iti folosesc, le poti lua fara
        nici o obligatie.

        Tine-ne la curent!
        Success!

        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "alexdanes2002"
        <alexdanes2002@...> wrote:

> [...]
        > folosesc poza Cobrei artizanale sub ce licenta doreste dumnealui in
        > articolul pe care il dezvolt la Wikipedia.

      • roelofkoning
        Message 3 of 4 , Sep 26, 2007
          This overview of Romanian computers is an an impressive list!

          I like to bring up a question where the "CUBZ, DIAGRAM,
          TPD, TDF, Junior si Junior XT, Prae etc." are mentioned :
          In the book 'Partnerul meu de joc calculatorul' (Ion Diamandi,
          Bucuresti 1989), the "TPD Junior" is mentioned as a model.
          The manual is called: "TPD Junior Manual technic",
          Intreprinderea de Echipamente Periferice, 1985
          So a Junior probably may not have existed as a separate
          product.

          While I'm on the subject I might point to other literature:

          A.Petrescu si colectiv "Totul despre.... calculatorul personal
          aMIC", vol 1 si vol 2, Ed Technica, Bucuresti, 1985

          AMC vol 51, capitolul "Microcalculatoarele personale PRAE
          si limbajul lor BASIC", Ed Technica, Bucuresti, 1985

          M.Patrubany si colectiv, "Manual de prezentare al
          calculatorului PRAE", ITCI filiala Cluj-Napoca, 1986

          Roelof

          Message 4 of 4 , Sep 26, 2007
            Junior XT was a IBM XT clone (8086 uP) and Junior was an 8 bit uP
            computer (8080 or Z80, i can't remember). However, I think we are
            talking about computers produced in few exemplaries and that's why
            data is so scarce. We can only hope that someone have seen and
            worked on this models, to describe them here.

            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "roelofkoning"