Răspuns: Răspuns: [RomanianHomeComputer] Re: achizitie HC 2000

  • Vio Musicstudio
    Message 1 of 12 , Mar 6, 2013
      Si eu la fel ca si tine, nu am avut HC 2000 niciodata, de aceea ma fascineaza si pe mine. Daca mai gasesc vreun HC 2000 te anunt. Vezi sa nu fie mufa scoasa de la taste, am patit si eu cu al meu cand il aveam.

      Are cineva o mufa de alimentare pentru HC 2000 care nu ii mai trebuie ? Ca nu o sa am cum sa il alimentez, nu vreau sa lipesc fire in el, sa fac improvizatii. Am inteles ca ar  merge doar cu alimentarea de 5V inclusiv floppy-ul. Este adevarat ? Stiu ca la HC 91 erau doua alimentari separate, nu cumva trebuie neaparat puse si firele cu 12V ? Daca nu, atunci pt ce sunt cele cu 12V ?

      De la: bogde <bogde@...>
      Către: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
      Trimis: Miercuri, 6 Martie 2013 23:17:03
      Subiect: Răspuns: [RomanianHomeComputer] Re: achizitie HC 2000

      Ok, merci. M-ar interesa mai mult o IF1 pentru HC, dar daca apare vreun HC 2000, da-mi un semn. Eu nu am avut HC 2000 "in copilarie", am avut numai HC 91 si cred ca d-aia ma "fascineaza" mai mult. Am si eu date anunturi si din cand in cand mai apare cate ceva. De exemplu, asa cum am zis, am luat recent un HC 91. Arata bine, nimic de zis, vanzatorul mi-a zis ca inca mai are sigiliul din fabrica, ceea ce e adevarat. Numai ca, mi-am facut azi timp sa-l pornesc si ... surpriza, de fapt surprize:
      1. alimentatorul e lipit cu banda adeziva si - nimic surprinzator - nu scoate nimic; il voi desface sa vad ce are, insa pentru moment am folosit altul pe care il aveam prin casa.
      2. calculatorul pare ok, apare texul HC91 ICE FELIX etc., se reseteaza de la buton, insa tastatura pare deconectata, adica nu face nimic atunci cand apas pe taste; il voi desface sa vad ce nu e in regula, ocazie cu care voi distruge si sigiliul din fabrica.
      Toata distractia 150 de lei + transport, asa cum am zis. In concluzie, atentie mare de la cine cumparati si mai ales cat dati, sa nu va para rau...

      Zilele trecute mi-a oferit cineva un CIP-03. Nu sunt fan, poate totusi l-as fi luat insa cere cam mult (200 de lei) si dupa experienta cu HC-ul, nu mai am chef sa risc, cel putin o vreme. Ca sa fiu 100% cinstit, referitor la pretul CIP-ului, e adevarat, are unele imbunatatiri (rezistoare si condensatori inlocuite cu unele noi, un alimentator asemanator cu cele de laptop in loc de caramida imensa originala, o mufa mai inspirat aleasa pe alimentare, etc.)

      In orice caz, succes cu 2000-ul si daca e cineva interesat de CIP va fac legatura.

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Vio Musicstudio wrote:

      > Astazi l-a pus la posta. L-am luat ca nu stiu daca mai vine vreo ocazie, vad ca se gasesc foarte greu aceste modele. Acuma sper sa mearga si sa reusesc sa-l pornesc, probabil o sa am nevoie de ajutorul vostru. Acuma astept sa imi vina. Sincer sa fiu sunt nerabdator parca retraiesc acea emotie cand mi-a luat mama in 1993 un HC 91 pentru ca am intrat in liceu :)   . Bodge eu am dat un anunt pe mai multe site-uri, baiatul respectiv m-a contactat el pe email. Daca ma mai contacteaza cineva cu un HC 2000 te anunt. Baiatul mai are un HC 91 dar nu stie daca merge, daca e cineva interesat sa scrie aici.

    • bogde
      Message 2 of 12 , Mar 6, 2013
        Alimentatorul de HC 2000 scoate +5V, +12V, -5V si -12V. Din cate stiu tensiunile negative sunt necesare pentru functionarea portului serial. Deci teoretic ar trebui sa mearga numai cu +5V si +12V, daca nu folosesti portul serial. Ar putea sa mearga numai cu +5V, daca unitatea floppy merge la 5V, dar oricum, in locul tau as incerca sa-i furnizez toate tensiunile necesare. O sursa de PC le scoate pe toate. Cu mufa aia ciudata probabil cel mai simplu e sa o inlocuiesti cu ceva mai uman. E posibil sa gasesti un astfel de conector pe la fabricile si uzinele comuniste, nu stiu daca am visat sau nu dar cred ca se foloseau si la altceva decat la HC-uri. Daca ai vreo cunostinta pe la vreo uzina electrica sau ceva de genul asta, care nu a mai fost retehnologizata, sau unde mai lucreaza oameni strangatori, merita sa-i arati o poza. A fost pana de curand pe okazii.ro la vanzare un casetofon din ala mic ICE Felix la pachet cu un alimentator de HC 91. Ai fi putut sa-l iei pentru mufa, desi costa cu totul cam cat jumatate din cat ai dat tu pe HC.

        Da, tastatura seamana cu cea de PC. Nu pot sa-ti dau mai multe detalii ca nu ma pricep la tastaturi, dar oricum nu are lamelele alea sensibile.

        Message 3 of 12 , Mar 7, 2013
          In caz ca gasesc o mufa de hc, stie cineva sa imi zica exact ce fire ( pe culori ) trebuiesc puse de la o sursa de pc si ordinea corecta ? Nu am aparat de masurat, dar ma pricep la lipituri pe mufe ( la electronica nu ma bag, doar la schimbat condensatori, asta am mai facut pe placi de baza de pc, casetofoane, dvd playere ). Nu de alta dar nu vreau sa ma risc si sa lipesc vreunul aiurea sa imi ia hc-ul foc, cred ca mi-as smulge parul din cap la cate de greu l-am gasit. :)

          De la: bogde <bogde@...>
          Către: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
          Trimis: Joi, 7 Martie 2013 0:28:42
          Subiect: Răspuns: Răspuns: [RomanianHomeComputer] Re: achizitie HC 2000

          Message 4 of 12 , Mar 7, 2013
            Daca faci rost de mufa da-mi de stire si incerc sa-ti spun ce tensiune iese pe fiecare pin al conectorului dintr-o sursa de HC 2000. Daca gasesti un alimentator de HC91 functional si vrei, ne putem combina sa iei tu mufa si eu alimentatorul.

            Message 5 of 12 , Mar 7, 2013
              Ok mersi.

              De la: bogde <bogde@...>
              Către: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
              Trimis: Joi, 7 Martie 2013 14:06:32
              Subiect: Răspuns: Răspuns: Răspuns: [RomanianHomeComputer] Re: achizitie HC 2000