Bine v-am gasit.

  • mariancascaval
    Message 1 of 2 , Jun 27, 2007
      In primul rind scuze pentru incercarile repetate de a posta acest
      mesaj. Nu am reusit sa scriu cu diacritice si nici nu am folosit
      functia Preview. O sa fiu mai atent pe viitor.

      Desi sint un semi-pasionat de HC-uri si am 32 de ani, abia acum am
      gasit acest grup.

      Ce bine-mi pare ca exista un grup de pasionati de HC-uri !!!! :)))

      Si mai ales super-FELICITARI pentru utilitarele de dischete !!!!!
      ..si pentru scanarile de carti si Hobbit-uri...
      ..si pentru discutiile tehnice ...
      ...si inca o data Felicitari pentru tot GRUPUL !!!!

      Am inceput cu stingul activititatea in acest grup prin a upload-a
      joculetul Bothkill-2007 direct in directorul 'File'. Ulterior l-am
      mutat unde ii este locul: "Romanian Software".

      Un mare of al meu era ca nu am avut cu cine sa discut aspecte tehnice
      si de programare pt. HC-uri. De abia acum o saptamina am "dat peste"
      Valentin si eram super-incintat ca puteam discuta cu cineva de la care
      aveam de invatat foarte multe.

      Doar 2 lucruri notabile am facut cu HC-ul:
      - jocul Bothkill;
      - si punerea pe dischete a jocurilor de pe casete.

      Mai mult ca sigur ca si voi puneati jocurile de pe caseta pe dischete
      atit pentru incarcare rapida dar mai ales pentru a le trece pe un
      mediu de stocare mai sigur.

      Imi aduc aminte ca la unele jocuri trebuia sa gasesc adresa de start
      si umblam de nebun urmarind fiecare mnemonica pina gaseam "adevaratul"
      start al jocului (Era un joc tip Formula 1 Manager la care am pierdut
      cel mai mult timp pentru dibuirea adresei de start).

      Dar cea mai mare realizare in ceea ce priveste punerea pe discheta a
      jocurilor este: Elite.
      Intr-o revista Hobbit (se gaseste printre cele scanate si postate pe
      grup) se spune ca Elite nu poate fi pus pe discheta. Chestia asta o
      citisem la acea vreme dupa ce reusisem sa dischet-ez Elite-ul.

      Problema de rezolvat era foarte interesanta, pt. ca atunci cind
      foloseai interfata pentru disc se mai adaugau niste variabile de
      sistem si aveai mai putina memorie RAM pentru soft. Iar Elite,
      daca imi aduc bine aminte, Elite (Joystick Club version) cam umplea
      orice bitisor din ZX Spectrum.
      Asa ca bucata de soft care ar fi trebuit sa stea in zona de
      atribute extinse am copiat-o in zona ecran si apoi, dupa incarcarea
      softului de pe discheta, cu o rutina in asamblare transferam din zona
      ecran in zona de atribute. Apoi faceam jump la adresa de start a Elite
      (pe care am dibuit-o repede) si gata, Elite ((Joystick Club version))
      se incarca de pe discheta.

      Partea nasoala e ca acele dischete le-am aruncat acum vreo 2 ani :((((

      Poate sint banalitati lucrurile pe care le-am spus, dar simteam si eu
      nevoia sa vorbesc cu pasionati de HC. :)
      Message 2 of 2 , Jun 27, 2007
        Bine ai venit pe grup!
        Ma bucur si eu ca exista inca utilizatori/programatori de HC
        entuziasti :).

        In alta ordine de idei, am inceput sa lucrez la o noua versiune pentru
        HC Disk, cu interfata grafica, suport pt. imagini DSK, care va putea
        face mai simplu transferul jocurilor TAP/TZX <-> discheta, eventual cu
        compresie(screen$ si date), suport CP/M, si alte sisteme de fisiere
        (TRDOS, Opus, etc). Sper sa iasa ceva cat mai repede.

        Traiasca HC-ul! :)

        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "mariancascaval"