TEST HC

  • YO3GHM
    Message 1 of 2 , Feb 4, 2013
      Banuiesc ca mai exista persoane care l-au folosit,acum o sa scriu din ce-mi aduc aminte,asa ca poate mai gresesc.
      Epromul de HC-TEST se pune la cobra ca fiind primul EPROM de Basic , adica de la adresele 0000-07FF (primii 2K)Pe test nu-l mai intereseaza ce este în restul de 14K ramasi, poate sa nu mai fie nimic sau pot fi restul de EPROAME de Basic.Doar primii 2K conteaza.
      OK...daca dupa ce bagi testul zici ca doar vezi un border nergu cu paper alb ai o problema hardware.Daca apesi pe taste nu chiar nu apare nimic pe ecran?

      Testul începe cu niste "verificari" de procesor ale unor instructiuni de baza, nu stiu acuma ordinea, parca mai am listingul dezasamblat.

      Urmeaza un test VIDEO al celor 3 pagini de 2k din RAM-ul VIDEO (se stie ca memoria Video este adresata paginat) prin umplerea succesiva de linii orinzontale albe si apoi negre.Dupa ce ecranul s-a umplut cu negru parca apare partea din mijloc pe o culoare albastra....aici chiar nu mai stiu.

      Apasam pe taste si apare o dispunere a tastaturii pe ecran, tot în zona "albastra", tastele apar cu alb.Se lumineaza si "clipeste" patratelul aferent tastei apasate.

      ACUM urmeaza testele interesante.:

      CS (din stînga) face sa apare mira color...barele tip "televiziune"...le bag la revizie si eu odata pe luna între ora 2 si 6 dimineata...he..he..,

      Z testeaza setul de caractere ASCII si tiparirea corecta pe tot ecranul
      X apeleaza testele pentru verificarea memoriei RAM.

      .....asa...acum mi-am adus aminte ca erau prezentate si în manualul de utilizare HC-85.L-am rasfoit si am gasit explicatiile la pagina 73.

      La toate destele descrise acolo , dupa terminare trebuie sa obtinem doar valori de ZERO...GRUPE de "0000" pe 8 rînduri.
      Se pun sau se scot condensatori de întîrziere pîna se obtin valorile astea.

      TNX 73!
    • CoBra
      Message 2 of 2 , Apr 2 7:10 AM
        Salutari YO3GHM

        D-le, am aruncat o privire aseara prin codul din fisierul HCTEST.BIN despre care discutaram acu ceva timp.

        Contine niste OUT-uri la portul E7, care port nu prea exista in COBRA (A3=A4=0 si restul pe 1)

        Afara de asta l-am pus ca ROM BASIC intr-un emulator Spectrum, dupa cum zisesi acu ceva timp. N-am obtinut decit un ecran alb cu niste muste care au aparut o data si au disparut, exact la fel cum am patit si cind l-am scris efectiv intr-un ROM si l-am pus de proba in CoBra ca ROM BASIC.

        Asa ca mie-mi suna ori ca o balarie inutila, ori ca un eprom de test pentru vreun HCxy sau alt soi de (in?)compatibil Spectrum.

        Sau poate e facut sa ruleze ca EPROM de BOOT si nu ca EPROM BASIC, caz in care memoria video e la alta adresa? Dar la o prima vedere aruncata pe codul dezasamblat chiar pare sa foloseasca memoria video de la 4000, asa ca nu stiu ce sa mai cred

        Vreau sa ma apuc sa grupez citeva coduri de boot intr-un singur EPROM, cu un meniu de selectie (Boot standard, Boot test etc) si as vrea macar sa stiu clar care functioneaza cu CoBra si care nu.

        CoBra