Re: FDD Cobra

  • jesse_blue7
    Message 1 of 14 , Jan 7, 2013
      Bun, imi pare bine ca am apucat sa postez asta inainte de a te apuca sa construiesti ceva efectiv. Eu am facut un prototip cu o singura poarta cu diode, si asa singura cum era dadea totul peste cap.

      Daca tot spui ca te-ai apucat sa construiesti, as vrea sa te intreb citeva lucruri:

      1.) ce timp de acces au memoriile pe care le folosesti?

      2.) ce tip de TTL vei folosi? Toate LS, sau toate TTL, sau combinat cumva? Manualul original spune ca multiplexoarele de la DRAM (cele 2 75157, U48 si U53 parca, nu sint sigur de numerotare) ar trebui sa fie TTL (nu LS) si daca ma gindesc asa ar fi si recomandabil, dar mie nu prea mi-a mers asa (am incercat cu Schottky-uri). Apoi cele 4 multiplexoare de la VRAM (74153) sint listate ca LS-uri, dar am o banuiala ca ar fi mai bine ALS sau AS daca nu chiar S (numai ca Schottky nu se mai fabrica...) pentru un timp de propagare mai mic. Cel putin pe una din placile mele vechi asa sint, ALS-uri.

      3.) Am o mica indoiala in legatura cu folosirea semnalului POR ca semnal de reset pentru 8255. Asta pentru ca POR este intirziat fata de semnalul NRST pentru procesor, iar la pornire sau la un RESET CoBra (reset inapoi in configuratia de pornire) 8255 va iesi din starea de RESET ceva timp dupa procesor, iar o eventuala instructiune avind ca obiect 8255-ul nu va avea rezultatul scontat...
      Practic ma gindeam ca poarta din U17 care genereaza semnalul POR sa aiba intrarile legate la NRST in loc de NPOR...

      Message 2 of 14 , Jan 7, 2013
        M-am apucat incepand cu 4 placi de test speciale pt. CI-uri (incap maxim 20 de CI-uri cu 14 pini pe o placa cu posibilitatea montarii de conzi de 100n pe alimentari); placile respective au din start trasee de alimentare si trasee cu 3-4 gauri pentru fiecare pin; le-am achizitionat de vreo 2 ani si au fost destul de scumpe pentru bugetul meu ,asa ca o sa folosesc inca doua de test normale.

        Pe una din placi am pus Z80 , 4 x cdb407 ,2716-boot ,W27E512-12 , 2 x cdb4157 ,2 x tms44c256-80n si puzderia de rezistente (mai putin cele de 33 ohmi pe care nu o sa le pun)
        Am si  41464 ,dar pe alea le pastrez pentru hc-uri.

        Modul cu partea de selectie : aici o sa fac modificarile pt 80k ,etc

        Modul cu generatorul adrese video ,multiplexarea si ce mai incape...probabil sincronizarea.

        Modul cu controlorul memoriei video , si formatorul video cu iesirea videocomplex; aici deoarece se aduna prea multe ci-uri voi atasa memoria video cu tot cu 8212 ca extensie sau modul separat ,iar pentru formatorul video voi inlocui cdb495 cu schemele postate pe grup respectiv 373 si 166 (pentru minimizare de componente);nu mai folosesc bufferul RGB ,dar o sa fac o extensie pentru optiune codor PAL.

        O sa mai fie 2 placi de test normale pe care voi pune: pe una 8255 ,si restul de interfete ,pe cealalta interfata FDD;

        Toate modulele vor fi infipte in sloturi ISA precum vechile placi de baza PC.

        CI-urile (cdb-uri ,LS-uri ,rusesti ,etc),sloturile ISA si restul de componente sunt recuperate 100% de pe alte placi;asa ca voi folosi cam ce am prin cutiile cu maimute; deoarece am pus pini de soclu pot sa le schimb oricand ...numai sa porneasca ...hi.

        Initial ma gandisem sa folosesc perechi de conectori cu 96 de pini (precum extensia),dar nu ma tine bugetul ,iar sloturi ISA am suficiente.

        Din pacate nu pot pune poze deoarece am camera foto doar 2Mpixeli pe tel ,dar cand montajul o sa prinda contur o sa incerc sa fac niste poze intr-o zi cu soare...

        Acum timpul de finalizare depinde doar de zonele geografice in care ma va trimite firma...
        ca maine incep scarbiciul...

        Liviu - YO7HLQ

> [...]

        > OK. Merci pt lamuriri ,tocmai ma hotarasem asupra schemei cu diode ,dar acum voi face varianta cu CI; intre timp m-am apucat sa fac o cobra de la 0 (placile originale pe care le am au toate probleme cu trecerile metalizate - vesnica belea cobra).

      • YO3GHM
        Message 3 of 14 , Jan 9, 2013
          Uite înca o afirmatie foarte logica si corecta !!!
          Arata groaznic pe osciloscop semnalul TTL trecut prin diode.
          Am ajuns si eu la aceeasi concluzie cu multi ani în urma...si din motivul asta am reproiectat modificarea aia de 80K doar cu porti...Daca e cineva curios, o sa postez schema.
          Am folosit circuitul 411 deja existent care are deja doua porti libere, am mai adaugat înca doua circuite 400 si strap-uri cu sîrma de wrap...

          Message 4 of 14 , Jan 9, 2013
            Da. La vremea respectiva (anii 90+) am construit modificarea de 80K cu porti, n-am folosit niciodata diode si rezistori. Numai ca acum, cind am construit prototipul m-a pus necuratul sa folosesc o singura poarta SI cu 3 diode pentru semnalul catre U76/13. Si dupa ce am constatat ca in nivel logic "0" poarta dadea peste 1V, am decis ca e o timpenie si am pus un 7411 in loc.

            Apropo, schema folosita de tine cu porti pentur modificarea de 80K nu e identica logic cu schema pe care tocmai am postat-o eu?
            Daca nu, te rog posteaz-o, ca-s curios...

            CoBra

            Message 5 of 14 , Jan 18, 2013
              Salutare...
              eu am alta varianta de modificare, n-am apucat sa o "desenez",dar vad ca tu ai folosit un 7420 un 7421 si 7400.eu am pus doar doua 7400 peste un 411 deja existent..Pe vremea aia eram de principiul sa folosesc piese cît mai uzuale si usor de gasit, ca sa nu coste mult.Asa ca si modificarea mea si aia a ta,tot aia face.Mai am o perioada aglomerata, dar o sa fac desenul si o sa-l pun aici.