Chip AY-3-8910

  • tdragoslaurentiu
    Message 1 of 7 , Nov 29, 2012
      Am luat de pe o placa Amiral (jocuri de sala) un ansamblu format din 2 placute care se vrea un fel de emulator de AY-3-8910. O poza cu placutele aici Poza IC Integratul mare de pe placa din dreapta este Yamaha (doar atat reusesc sa citesc pe el). Are cineva idee daca acest ansamblu merge pus si in alte calculatoare care accepta AY-3-8910 sau e facut special pentru aceea placa Amiral. Am un HC pe care as putea pune ansamblul, dar vreau sa fiu sigur ca e ok
    • Patitoiu Ionut-Catalin
      Message 2 of 7 , Nov 29, 2012

        Circuitul este un generator de sunet programabil  alte lucruri nu poti face cu el   mmi-se pare (dar nu sunt sigur)ca este si in componenta  calculatoarelor de tip Spectrum romanesti  HC  si altele , daca vrei sa le folosesti pentru jocuri eu te sfatuiesc sa incerci sa iei  placuta cu memori  acolo s-ar putea sa gasesti ceva

        Message 3 of 7 , Nov 30, 2012
          Intrebarea mea este daca se poate pune circuitul prezentat de ex.in soclul existent pe HC91+ in loc de AY-3-8910 sau daca acest circuit este facut special pentru placa de pe care a fost luat.

          Multumesc

          Message 4 of 7 , Nov 30, 2012

            si eu am spus ca este posibilitatea sa gasesti ori pe el sau o clona a lui in  caculatoarele spectrum romanesti )posibil in cele de tip CIPproduse de catre Electronica 'circuite din familia acesturia au fost folosite in tv sport ce contineau si o pseudo consola de jocuri inegrata in carcasa tv ,la sfarsitul ani;or 70
            pentru mai multe informati iti recomand
            http://www.old-computers.com/museum/default.asp

> [...]

            > Circuitul este un generator de sunet programabil  alte lucruri nu poti face cu el   mmi-se pare (dar nu sunt sigur)ca este si in componenta  calculatoarelor de tip Spectrum romanesti  HC  si altele , daca vrei sa le folosesti pentru jocuri eu te sfatuiesc sa incerci sa iei  placuta cu memori  acolo s-ar putea sa gasesti ceva

          • Liviu G
            Message 5 of 7 , Nov 30, 2012
              Salut

              1. Din cate am vazut HC-ul de care zici a fost prevazut cu AY-3-8912 care are alta schema decat AY-3-8910 chiar daca fac parte din aceeasi categorie: oricum nu cred ca il poti folosi direct in soclul ala; vezi datasheet-urile cu gogu; eventual daca gasesti schema aparatului din care ai scos ansamblul de placute te va ajuta sa-l adaptezi la HC.

              2. Daca esti sigur ca ansamblul tau de placute emuleaza AY-3-8910 trebuie doar sa identifici pinii de la conector : odata identificat conectorul nu ramane decat sa-l pui pe extensia HC-ului conform semnalelor; daca va "canta" sau nu depinde doar de programelul care trimite muzica spre emulatorul tau; daca "emulatorul" nu emuleaza AY nu o sa mearga deoarece asa cum a spus colegul de grup mai inainte e vorba de un PROCESOR...care trebuie sa primeasca instructiuni pe care le cunoaste...daca nu primeste ce stie...nu canta;

              3.Ia o schema cu AY-3-8910 de exemplu:

              http://www.simandl.cz/stranky/zxs/obrazky/ay_stereo.jpg

              si compara semnalele ,vezi daca ai tot ce trebuie si incearca; daca identifici corect pinii de pe conector in cel mai rau caz nu se aude nimic sau o sa auzi un "FAX".
              De asemenea chinuie-te sa citesti cu un bec cu lupa ce mai scrie pe cip-ul ala de Yamaha si apoi cauta datasheet-ul pe net.

              Bafta
              Liviu - YO7HLQ

              --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "tdragoslaurentiu" <tdragoslaurentiu@...> wrote:

              > Intrebarea mea este daca se poate pune circuitul prezentat de ex.in soclul existent pe HC91+ in loc de AY-3-8910 sau daca acest circuit este facut special pentru placa de pe care a fost luat.

> [...]
            • Honza117
              Message 6 of 7 , Nov 30, 2012

                Hi,

                I see that you solve AY interface for Speccy compatible computer.

                See links with czechoslovak AY interface Melodik.

                http://zxm.speccy.cz/dok/sch/melodik.jpg

                http://zxm.speccy.cz/dok/lit/Zvukovy_Inteface_MELODIK.pdf

                some download: http://zxm.speccy.cz/?x=4

                Salut,

                Honza
> [...]

                > Intrebarea mea este daca se poate pune circuitul prezentat de ex.in soclul existent pe HC91+ in loc de AY-3-8910 sau daca acest circuit este facut special pentru placa de pe care a fost luat.

                =
              • Honza117
                Message 7 of 7 , Nov 30, 2012

                  Some AY chips are available here: