help !

  • Comisarul
    Message 1 of 15 , Oct 21, 2012
      Salutare,

      Astazi m-a apucat cheful de pornit hc-urile din colectie, asa ca le-am luat putin la mana.
      As avea cateva intrebari, deoarece la nici unul din HC-urile mele nu am sursa si vreau sa le pornesc.

      1. Primul, un Hc85, dar spre surprinderea mea cand l-am descis am vazut ca este de fapt un cobra in carcasa de HC.

      http://i46.tinypic.com/2ymvkfp.jpg

      Nu stiu care din mufe este cea de alimentare si care de TV out ( RF nu are ).
      Una este jack - stanga sus si una cu mai multi pini, rotunda - sus pe mijloc.

      De 5V am inteles ca ar avea nevoie cobra. Daca mufa jack e cea de alimentare, pot folosi o sursa de la cip03 ?

      2. un hc91, cu tot cu interfata IF1.
      Iarasi, nu stiu unde sa aplic tensiunea de 9V si care e iesirea tv.

      http://i47.tinypic.com/25h1wly.jpg

      3. un alt hc85, mai jerpelit, care ca si primul e de fapt un cobra.
      Aici este prezenta mufa laterala din dreapta, ca la hc85 - fostul proprietare nu a reusit sa il porneasca cu o sursa de 9V. Banuiesc ca l-a terminat, fiindca cobra are nevoie de 5V.
      Mai poate fi reparat ?
      Alimentat la 5V, afiseaza dungi verticale, alb/negru.

      http://i49.tinypic.com/erl5l0.jpg

      Multumesc mult de ajutor !
      Radu.
    • Beguni Cătălin
      Message 2 of 15 , Oct 21, 2012

        Mufa de alimentare e cea din dreapta sus, cu masa pe mijloc şi +5V pe un pin lateral (te prinzi tu care e ăla), intrarea audio e cea de pe mijloc. Montăjelul din stânga e modulatorul RF, deci ăla se bagă la TV. Videocomplexul (alb-negru) îl ai pe intrarea modulatorului. Tot în zona aia ai şi RGB. Videocomplex color nu ai, ar trebui un codor pentru asta. Spor !

[...]

        No virus found in this message.

      • Beguni Cătălin
        Message 3 of 15 , Oct 21, 2012

          La ultimul Cobra, dacă ai border şi dungi, ar trebui să poată fi reparat. Aş încerca schimbarea EPROM-ului de BOOT, deocamdată, şi apoi testul fără cel de Basic. Ar trebui să apară mira cu COBRA.

          RomanianHomeComputer@yahoogroups.com [mailto:RomanianHomeComputer@yahoogroups.com] On Behalf Of Comisarul

          Message 4 of 15 , Oct 21, 2012
            --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Beguni Cãtãlin <catalinbeguni@...> wrote:

            > Mufa de alimentare e cea din dreapta sus, cu masa pe mijloc ºi +5V pe un pin
            > lateral (te prinzi tu care e ãla), intrarea audio e cea de pe mijloc.
            > Montãjelul din stânga e modulatorul RF, deci ãla se bagã la TV.
            > Videocomplexul (alb-negru) îl ai pe intrarea modulatorului. Tot în zona aia
            > ai ºi RGB. Videocomplex color nu ai, ar trebui un codor pentru asta. Spor !

            Merci de raspuns !

            La poza asta te referi, da ?
            Message 5 of 15 , Oct 21, 2012
              --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Comisarul" <radu14m@...> wrote:

> [...]

              asta e mufa, da ?

              http://i47.tinypic.com/34htg8l.jpg
            • Beguni Cătălin
              Message 6 of 15 , Oct 21, 2012

                Da, aia e mufa de alimentare.

                Message 7 of 15 , Oct 21, 2012
                  MErci mult !

                  Am reusit sa-l pornesc :)

                  http://i45.tinypic.com/wlamtk.jpg

                  http://i45.tinypic.com/2ewo585.jpg

                  nu stiu insa e normal, dar nu la fiecare pornire sau restart trece de mira cu cobra, de multe ori se blocheaza acolo si e necesar sa apas niste taste sau iarasi reset/restart.

                  Legat de HC91, l-am desfacut si nu sunt sigur cum sa-l alimentez.
                  Placile sunt conectate intre ele printr-un conector lunguiet, fara alte fire.

                  http://i45.tinypic.com/34o64hf.jpg

                  Ma poate ajuta cineva sa alimentez jucaria ?
                  Ce tensiuni trebuie plaicate si in ce poli ? ajunge 9V sau trebuie si altele ca 5V, 12V si tensiuni negative.

                  Multumesc !

                  Message 8 of 15 , Oct 21, 2012

                    Ceea ce vezi pe radiatorul de aluminiu e un betaM323, adică un stabilizator de 5V. Firul negru e masă, iar firele roşii sunt alimentările. Unul e intrarea de minim 8V (dacă ţin bine minte alimentatorul de HC scoate 12V), iar celălalt e ieşirea de 5V. Trebuie urmărit traseul pe cablaj care duce la o mufă, pentru a identifica unde se alimentează. Din ceea ce văd în poză, pare să fie mufa aia neagră din stânga, chiar lângă fire.

                    Message 9 of 15 , Oct 21, 2012
                      ok, sunt 2 fire care sunt legate la betaM323.
                      rosu e legat direct, iar cel portocaliu printr-0 resitenta.

                      pe care din cele 2 fire ( rosu sau portocaliu )sa aplic tensiunea de min 8V ?

                      ma gandesc sa alimentez direct aici, pe intrarea de la betaM323.

                      Merci mult !

                      Message 10 of 15 , Oct 21, 2012

                        Din ceea ce văd eu acolo, pe cel roşu. Dar, ca să fii sigur, măsoară cu un buzzer între firul portocaliu şi pinul 14 de la orice TTL (văd acolo un 74LS74, de ex). Dacă sună buzzerul (adică e scurtcircuit), atunci eşti sigur că portocaliul e 5V. Tot aşa, pe roşu n-ar trebui să sune.

                        Message 11 of 15 , Oct 22, 2012
                          Am facut asa cum ati spus.
                          Firul portocaliu avea contact cu pinul 14 de la TTL, asa ca am plicat 12V pe firul rosu.
                          Si a pornit :)

                          Cu interfata conectata insa nu porneste, nu da semnal pe TV.

                          Aveti vreo sugestie ?
                          Mai trebuie si alta tensiune externa ?

                        • george_chirtoaca
                          Message 12 of 15 , Oct 22, 2012
                            Salut,

                            Cu interfata IF1 cuplata, nu functioneaza decat daca se alimenteaza si interfata. Scrie in manual :). La unele modele HC, alimentarea pentru interfata venea din unitatea floppy externa.

                          • Misu
                            Message 13 of 15 , Oct 23, 2012
                              Salut,
                              este postata pe grup o imagine in care arta cum poti alimenta IF1 din HC. Trebuie realizat un strap intre doua puncte.Parca Liviu a postat imaginea.

                              Message 14 of 15 , Oct 23, 2012
                                Uite aici:
                                http://xa.yimg.com/kq/groups/16346440/1896858978/name/Strap

                                Message 15 of 15 , Oct 31, 2012
                                  A pornit ! multumesc mult de sfaturi !
                                  strip-ul era deja prezent pe placa.
                                  nu facea bine conectat placa IF1 cu HC-ul. Am reintrodus-o si totul merge :) alimentarea am facut-o de la o sursa de PC vechi, 12V si masa.
                                  functioneaza perfect.

                                  ca si fapt divers: placa mea IF1 nu are toti conectorii, doar cel de floppy si cel de conectare cu HC-ul. Restul lipsesc. Au fost mai multe variante de IF1, low si high cost ?