HC2000 - doua unitati floppy - cum?

  • bogde
    Message 1 of 2 , Aug 14, 2011
      A reusit cineva sa foloseasca doua unitati floppy la HC-2000? Am un HC-2000 cu unitate externa de 5.25" si am observat ca are si soclul in interior pentru unitatea de 3.5" (spre deosebire de HC-ul cu floppy de 3.5" care nu are mufele externe). M-am gandit ca trebuie doar sa pun un floppy de 3.5" pe soclul existent si sa-l alimentez, insa nu a fost chiar asa. Cum probabil unii stiu, la orice comanda care acceseaza unitatea pornesc ambele floppy-uri. Am incercat si cu cablu normal pin la pin si cu cablu "twisted" (vedeti aici ca sa intelegeti mai bine ce vreau sa spun: http://www.nullmodem.com/images/fddcable02.jpg).

      Pe scurt, intrebarea e cum se selecteaza unitatile floppy astfel incat sa raspunda la comenzi diferite (get CAT 1, CAT 2) si sa nu mai raspunda mabele la aceeasi comanda?

      In alta ordine de idei, ce parere aveti de convertorul de aici:
      http://news.duino.ro/hc-2000-pe-monitor-lcd-convertor-rgb-vga.html ?

      Numai bine,
      Bogdan
    • george_chirtoaca
      Message 2 of 2 , Aug 15, 2011

        Am incercat si eu mai demult a doua unitate floppy pe al meu HC 2000 cu unitate de 3.5. Imi amintesc ca unitatea B: era implicit vazuta ca fiind de 5.25, 40 de piste. Era (sau trebuia sa fie) un jumper pe schema care selecta modelul pentru B:, 40 sau 80 de piste.
        Altfel functiona bine, nu mai stiu daca le invartea pe amandoua odata. La unitatea mea de floppy interna are un comutator de selectie a pozitiei unitatii, setat pe B: (implicit), adica pozitia 2 din cele 4 posibile. Am folosit cablu cu twist. Am sa mai incerc zilele astea, cand voi avea timp.

        Convertorul e interesant, ca si blogul respectiv. Eu folosesc un monitor Amiga CGA, conectat pe RGB, si se vede cat se poate de bine cu tehnologia asta. A trebuit sa scot un rezistor la monitor pentru ca galbenul sa nu fie mustar/maro, asa cum cerea standardul CGA, ci sa fie galben.

        Succes!