Re: Cum sa instalezi joc de pe discheta la HC 2000

  • rares_74
    Message 1 of 11 , Jun 6, 2011
      salut, spune-mi ce joc doresti si ti-l trimit in format tap sau wav (un singur fisier basic cu jocul compresat care se autoexpandeaza in memorie) apoi il poti salva chiar si pe discheta de hc (are optiune de play sau save). astept pm sau mail.

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, djklaüss <djklauss@...> wrote:

> [...]
      > Au trecut 22 de ani de cand am pus mana pe SPECTRUM.
      > Am avut timp de 16 ani aceleasi jucarii :D, eletronica rusesc, cip 03, hc 91.
      > De 6 ani am facut si eu rost de visul din copilarie, un HC2000.
      > A trecut ceva timp si ne-am gasit mai multi nostalgici sa jucam si noi un joc pe hc ce dracu.
      > Problema este ca abia acum incerc sa invat cum sa utilizezi cu discheta.
      > Am inteles ca de instalat: LOAD*"D";1;"nume joc"
      > Am schimbat unitatea floppy ca era busita si e ok ptr jocuri gen un singur fisier, dar la jocuri care au mai multe fisiere nu stiu cum sa fac.

    • fadgf jhqq
      Message 2 of 11 , Jun 6, 2011
                 partea cu save-ul pe disheta nu e chear asa greu dar nici imposibila. Trebuie modificat loader-ul, adica programul Basic  care incarca screen (daca exista) si restul  blocurilor de cod masina. Problema este ca unele loader-uri sunt mai greu de modificat.
                  Daca ai acces la loader-ul din Basic trebuie inlocuit LOAD "" cu LOAD *"d";1;"nume program".In prealabil trebuiesc salvate pe discheta in felul urmator: incarci un program gen copy86m sau spion, iti notezi de la ce adresa incepe codul masina si ce lungime are.Apoi le incarci pe rind si le salvezi pe rind cu SAVE *"d";1;"nume program" CODE adresa de inceput,lungime.Pentru screen-uri, incarci screen-ul cu LOAD SCREEN si apoi salvezi cu SAVE *"d";1;"nume" SCREEN.
                   Problema este ca unele loadere sunt mai destepte, nu poti vedea continutul sau apare doar o linie numerotata 0 si altele.
                  Sper ca ai inteles care e procedura. Daca mai ai intrebari iti stau la dispozitie desi  la mine au trecut vreo 15 ani si au "disparut" ceva bits din eprom.
                                                                                               Salutari, Mihai.

> [...]

        > Am schimbat unitatea floppy ca era busita si e ok ptr jocuri gen un singur fisier, dar la jocuri care au mai multe fisiere nu stiu cum sa fac.

      • professional
        Message 3 of 11 , Jun 6, 2011
          Nu inteleg de ce trebuie sa te chinui atat da mult
          poti modifica program-ul DIP
          il poti combina ci idei de la copy86m si iti faci propriul utilitar care va fi capabil sa copieze de pe caseta pe diskheta
          de pe diskheta pe diskheta
          de pe caseta pe caseta
          de pe discheta pe caseta
          in toate felurile posibile si imposibile
          fara ca utilizatorul sa mai necesite cunostinte
          FARA CA UTILIZATORUL SA MAI TREBUIASCA SA NOTEZE PE HARTIE

          si cete faci cu codurile masina care o data incarcate in memorie iti reseteaza calculatorul
          le incarci la o alta adresa cu poke si pake le muti prin memorie ca sa nu te deranjeze la codul tau masina apoi le salvezi de la adresa respectiva doar asa de distractie
          vezi ca si memoria video poate fi folosita pentru a imagazina ceva si pentru a salva incazul in care nu iti ajunge memoria ram

          Eventual poti face un mic cod masina care sa comprime empiric dar foarte folositor in memorie programele incarcate de pe caseta pentru ca sa iti incapa si programul tau si programul pe care vrei sa il copiezi

          reusita va fi atunci cand vei reusi sa copiezi ARTSTUDIO
          de pe caseta pe diskheta si sa iti ramana si programul tau in memorie

          atentie interfata trebuie sa o faci ca pentru oameni nestiutori
          ca pentru copii
          daca tot vrei sa faci ceva

          poti to asa de distractie sa ii faci la acesta interfata si posibilitatea de a trimite prin seriala pe un alt calculator PC sau HC
          sau posibilitatea de a primi

          Eu ii facusem si un mic chat intre pc si hc :)) stil mirc :))

          Chiar mi-as dori sa gasesc acest utilitar pentru a vi-l trimite
          pt ca imi reusise si eram foarte multumit de el ;)

          --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, fadgf jhqq <gadjomisu@...> wrote:

> [...]
          >           Sper ca ai inteles care e procedura. Daca mai ai intrebari iti stau la dispozitie desi  la mine au trecut vreo 15 ani si au "disparut" ceva bits din eprom.

        • dan g
          Message 4 of 11 , Jun 6, 2011
            Cu programele oferite la http://www.zxmodules.de/ poti modifica direct fisiere tap/tzx
            pentru a putea fi scrise pe dischete si rulate pe HC2000. Zx-editor si Zx-blockeditor
            ofera si posibilitatea editarii loaderului basic pentru incarcarea de pe discheta.