upload

    Message 1 of 6 , Nov 9, 2006
      Se pot adauga poze si date aici?
      Message 2 of 6 , Nov 9, 2006
        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "Liviu Grama"
        <liviu9@...> wrote:

        > Se pot adauga poze si date aici?

        Salut!

        Se pot adauga fisiere in sectiunea "Files" si poze in sectiunea
        "Photos", in limita spatiului, care e cam mic. Ar trebui sa ai acces,
        daca nu, scrie-mi.
        Legat de post-ul tau despre creionul optic de aici:
        http://forum.softpedia.com/index.php?s=2cfd2f408c6e0e93999de05ae866a8d6&showtopic=49828&pid=2087161&st=30&#entry2087161,
        din cate stiu, creionul optic se atasa doar la interfata de joystick
        kempston. In acea "carioca" e o fotodioda sau fototranzistor care
        inchide circuitul in prezenta unei surse de lumina. Pe HC se poate
        citi un status, de pe un bit de la un port, pe care nu le cunosc, dar
        le putem afla. Interfetele de joystick incorporate in HC 9x sunt
        compatibile Sinclair sau Interface 2, si se map-eaza pe tastele 1-5 si
        6-0. Creionul nu se poate conecta direct la ele.
        Sper sa ne dea mai multe detalii Cristi Grecu, care stiu ca a studiat
        problema.
      • grecu cristi
        Message 3 of 6 , Nov 10, 2006
          George wrote:
> [...]
          > pe tastele 1-5 si
          > 6-0. Creionul nu se poate conecta direct la ele.
          > Sper sa ne dea mai multe detalii Cristi Grecu, care

          Salut.
          Intr-adevar, Cristi Grecu a studiat problema si crede
          ca dispozitivul "creion optic" este cel mai simplu dar
          fascinant dispozitiv pentru ZX Spectrum.

          ICE Felix ne-a oferit o interfata kempston cu creion
          optic, care foloseste portul standard Kempston. (191,
          decodificat printr-un singur bit). Creionul optic are
          in el o fotodioda, si este foarte simplu de realizat.
          Nu trebuie decat un pix opac si respectarea
          polaritatii. Interfata, cu ajutorul unui amplificator
          cu un BC107, "simte" schimbarea intensitatii luminii,
          apoi printr-o poarta NAND ajunge la bitul 7 al
          magistralei de date.

          Stim ca fasciculul de electroni se deplaseaza pe
          ecranul monitorului (televizor in cazul nostru),
          vertical de sus in jos si orizontal de la stanga la
          dreapta. Ecranul TV are 312 linii, parcurse de 50 de
          ori pe secunda. Daca creionul optic este pozitionat
          intr-un punct pe ecran, si masurand timpul de cand se
          incepe parcurgerea ecranului, pana cand fasciculul de
          electroni ajunge in dreptul creionului, se poate
          deduce dintr-un calcul pozitia creionului pe ecran.

          Insa la Spectrum lucrurile stau un pic altfel. Daca o
          linie este explorata in 52 microsecunde, iar
          Spectrum-ul are 256 de pixeli pe linie plus cei de pe
          border, rezulta ca un pixel se parcurge intr-un timp
          extrem de scurt, in mai putin de o microsecunda.
          Procesorul nu poate urmari atat de precis pozitia
          creionului pe ecran. Cu ajutorul unui "contor" in
          assembler, care incepe sa numere cand fasciculul de
          electroni incepe explorarea ecranului, nu se poate
          afla decat pozitia
          verticala. Pozitia orizontala se poate afla pe durata
          mai multor cadre.

          Personal am realizat o metoda de a afla pozitia "
          ATTR" a creionului, pe durata a 6 cadre, cu o suta si
          ceva de bytes de assembler. De asemenea exista pe
          World of Spectrum un program de desenat pentru alt tip
          de creion optic, care poate fi adaptat pentru creionul
          de la ICE Felix prin modificarea unui singur byte.
          Daca doreste cineva programele mentionate, sa-mi zica
          sa le caut si sa le pun pe grup.

          Si daca doreste cineva din Bucuresti o interfata de
          creion optic, il rog sa-mi scrie.

          Yahoo! Music Unlimited
          Access over 1 million songs.
          http://music.yahoo.com/unlimited
        • Acoustiq DJ
          Message 4 of 6 , Nov 10, 2006
            OK, acum vin si eu cu o intrebare:

            Am modulul de Joystick [Kempston] care a venit cu HC-90 si are mufa DB9. Din cate-mi aduc aminte, la modulul pentru creion optic era o mufa jack [am avut creion + interfata la vremea lor, dar au disparut la o mutare...]. Intrebarea este: se poate adapta interfata asta pentru creion? Daca da, ce tip de dioda trebuie folosita si unde gasim o schema?

            Cheers,

            fxg / eXiGe

            grecu cristi <grecucris@...> wrote:
            George wrote:
> [...]

            Daca doreste cineva programele mentionate, sa-mi zica
            sa le caut si sa le pun pe grup.

            Si daca doreste cineva din Bucuresti o interfata de

            <*> Your email settings:
            Individual Email | Traditional

            <*> To change settings online go to:
            (Yahoo! ID required)

            <*> To change settings via email:
            mailto:RomanianHomeComputer-digest@yahoogroups.com
            mailto:RomanianHomeComputer-fullfeatured@yahoogroups.com

            http://docs.yahoo.com/info/terms/

            Cheap Talk? Check out Yahoo! Messenger's low PC-to-Phone call rates.

          • dan g
            Message 5 of 6 , Nov 10, 2006
              Am si eu o interfata kempston+creion optic, functionala. insa am pierdut
              creionul. Are cineva idee ce fotodioda era aia, ca sa-mi pot face altul?
              Am sa incerc daca merg cele de la pistoalele optice de la jocurile pe TV.

              ____________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________
              Yahoo! Music Unlimited
              Access over 1 million songs.
              http://music. yahoo.com/ unlimited

              Yahoo! Groups Links

              http://groups. yahoo.com/ group/RomanianHo meComputer/

              http://groups. yahoo.com/ group/RomanianHo meComputer/ join

              Message 6 of 6 , Nov 10, 2006
                --- dan g <dan_g_79@...> wrote:

> [...]
                > creionul. Are cineva idee ce fotodioda era aia, ca
                > sa-mi pot face altul?
                > Am sa incerc daca merg cele de la pistoalele

                Creionul meu optic de la ICE are un fototranzistor, nu
                o fotodioda cum am zis mai devreme. (pardon!) Nu stiu
                tipul, nici daca e PNP sau NPN; timpul a sters seria.
                Dar daca ai o fotodioda, cred ca ai putea experimenta
                ceva de genul asta:
                http://www.tpub.com/neets/book7/0174.GIF folosind
                tranzistor din seria BC. Eu n-am incercat, dar cred ca
                ar merge.

                Voi pune la dispozitie curand o imagine de discheta HC
                cu programe pentru creionul optic.

                http://new.mail.yahoo.com