Re: [RomanianHomeComputer] Schema CoBra

  • Catalin Mihaila
    Message 1 of 54 , Mar 15 12:03 AM
      Se pare ca nu mai sunt. Oricum, din schema facuta in Eagle lipseau parca cele 4 multiplexoare SN74LS153 iar denumirea traseelor nu era facuta corect.

      From: Liviu Grama <liviu9@...>
      To: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
      Date: Monday, March 14, 2011, 9:17 PM

      Pentru cine vrea trimit eu ce am lucrat pana acum; am o schema facuta in eagle ,dar am incercat sa arate ca originalul (practic am desenat diferite circuite din "wire");de asemenea mai am 2 variante neterminate - sper sa reusesc sa le termin cat mai curand; ideea e ca vreau sa le fac astfel incat eagle sa nu-mi raporteze erori de conexiuni sau alte balarii.

      O parte din ce am lucrat pana acum e putin diferit de schema originala intrucat vreau sa incerc cu 2 memorii 41464 in loc de 8 x RU5/RU6 si eliminarea bufferelor 7407;la un moment dat a mers destul de bine fara cele 4 buffere; poate facem o echipa de lucru pentru minimizarea numarului de circuite integrate in Cobra sub indrumarea lui YO3GHM.

      De asemenea pentru cine e interesat am reusit sa refac schemele in eagle de HC2000 si HC 91 ,poate o sa reusesc sa refac si HC90 si IF1; momentan pentru IF1 am facut decat libraria (8272);functie de timpul disponibil o sa termin si ceea ce am promis;
      Astept sa fac rost de un osciloscop si poate reusesc sa adaug si ceva poze cu formele de semnal in diverse puncte;

      Deci cine e interesat imi poate trimite mail la liviu9@... si ii voi trimite ceea ce am lucrat pana acum;

      P.S. Am vrut sa postez schemele in eagle HC91-2000 insa nu mai este spatiu pe grup asa ca admin-ul sa hotarasca daca e cazul sa stearga schemele bmp/jpg/pdf care sunt destul de mari si sa postam scheme redesenate in eagle si exportate pdf sau alt format mai mic astfel incat sa incapa mai multa informatie (ma refer aici si la schemele postate de mine HC91 si IF1 care ocupa spatiu destul de mult - daca sunteti de acord le sterg eu si inlocuiesc cu cele in eagle).

      Cu stima
      Liviu - YO7HLQ

      Message 54 of 54 , Aug 12, 2012
        Hm, intr-adevar, spre regretul meu, vad ca n-am postat aici decit 4
        dischete CP/M cu utilitare, bootabile toate dar cu sistem cu 80
        caractere pe linie.

        Totusi mai am si vreo 22 de alte imagini de dischete de 3.5", de data
        asta cu jocuri si bootabile toate cu sistemul lui Chris cu 40/64
        caractere, si vreau sa spun ca toate sint functionale, CoBra mea antica
        booteaza cu succes de pe ele atit timp cit unitatea de pe care bootez
        este unitate 2. Astea sint dischete care au pistele 0 si 1 cu cite un
        singur sector de 4096 octeti pe fata (deci 2 sectoare x 4096 octeti pe
        pista). Afara de asta, sector ID pentru fata 0 este 32 iar sector ID
        pentru fata 1 este 1. Iar pista 1, in loc sa aiba track ID=1 cum ar fi
        normal, are track ID=0, adica la fel ca pista 0. "Chris" ala trebuie sa
        fi baut benzina cind a minarit sistemul in halul asta, parca nici CIA-ul
        nu si-ar pierde timpul cu o cretinitate de talia asta. Nu cred ca asta
        ma va impiedica sa extirp timpenia lui de protectie cind am sa ma apuc
        de partea de software.

        Deci nu disperati ca dischete si soft am eu (din belsug as putea
        spune, am facut chiar zilele astea imagini Teledisk si dupa toate
        dischetele mele de 5.25", peste 30 si toate functionale) si am sa le pun
        pe toate la dispozitie pe site cind l-oi porni. Plus ca mai am si de la
        un prieten o gramada de alte chestii software.

        Situatia mea in prezent este cam de genul "intre ciocan si nicovala".
        Site-ul pe care l-am conceput va fi bilingv (romana + engleza) numai ca
        la partea de engleza am cam ramas in urma. Am desenat citeva versiuni de
        CoBra imbunatatite si am o versiune care e cam gata de realizat, numai
        ca trebuie sa mai comand cablaje (placa de baza, tastatura, interfata si
        codorul PAL) si ceva socluri, conectori si pasive. As fi vrut sa pornesc
        site-ul numai DUPA ce apuc sa construiesc fizic o versiune imbunatatita
        de CoBra. Dar in curind (o luna de zile max.) va trebui sa refac
        acoperisul casei in care stau, ceea ce ma va costa cam tot atit cit am
        virit pina in prezent in piese pentru CoBra, cam 11 500 de dolari. Iar
        dupa aia o s-o cam iau de la zero. Asa ca deocamdata nu prea m-as apuca
        sa comand ce-mi trebuie pentru o CoBra prototip ca nu stiu daca nu cumva
        m-as intinde mai mult decit mi-ajunge cearsaful.

        Avind in vedere situatia asta... cred ca pina la urma am sa termin tot
        ce pot termina mai repede la site si am sa pornesc site-ul inainte de a
        realiza un prototip. Pina la urma va fi un site destul de imens,
        cantitatea de materiale adunate e cam mare, proiectul plus diverse
        altele a trecut de 2GB de informatie. La asta se mai adauga si o chestie
        cu care m-am cam ocupat ceva timp, anume scanare de carti, pe care de
        asemenea le-as pune pe site. Astea sint in continua crestere, si deja
        peste 4GB. Nu stiu daca ar interesa pe cineva, dar in fine, din scanat
        n-am sa ma opresc. Mai am o gramada de carti in biblioteca si as vrea sa
        le scanez pe toate, asa ca backup.

        Mai e si chestia cu meteorologia, aici unde sint eu am avut in
        ultimele 3-4 saptamini ploi violente, cu grindina si traznete aproape
        zilnic, pe 29 iulie am crezut ca mi-a lovit un traznet casa, eram acasa
        si am auzit un bubuit teribil de parca ar fi cazut un avion pe casa. S-a
        oprit curentul si nu numai la mine ci in toata zona, iar cei de la
        compania de curent electric au avut nevoie de vreo 3 ore sa reporneasca
        alimentarea. Cred ca a fost lovit un stilp de curent de linga casa mea.
        In conditiile astea nu ma incumet sa mai las vreun calculator in priza
        si legat la internet cit timp vad ploaie cu traznete. Asa ca vara
        site-ul va fi oprit cam foarte des.

        As mai pune ceva imagini de dischete aici pe forum dar parca am
        inteles ca s-a cam atins limita la cantitatea de fisiere postabile.

        Ar mai fi si chestia cu 2012-12-21, care cel mai probabil e o gogoasa,
        dar parca ar fi prea de risul Universului sa vina sfirsitul comediei
        exact inainte sa incep sa folosesc stocul de piese pe care l-am adunat
        pentru 100 de Cobre... :) nu?

        Asa ca barem de pornit site-ul sa ma invrednicesc, minca-l-ar...

        --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "YO3GHM" <yo3ghm@...>
        wrote:

        > Salut.Revin eu cu o completare..mesajele 559 si 560.
        > Mi-am adus aminte ca s-a mai discutat pe forum despre cum se leaga
        unitatile de disk si am "sapat" prin mesajele mai vechi.

        > Referitor la CP/M care sa nu necesite modificare hardware de 80 de
        caractere, nu stiu daca mai exista pe undeva un disk functional de
        Cobra.
        > Ale mele s-au demagnetizat si cele postate aici sînt pentru
        varianta cu modificare.

        > --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "jesse_blue7"

        mentionat acum ceva timp: dupa cite stie el, CoBra nu porneste in CP/M
        decit de pe o anumita unitate logica.

        m-am apucat sa schimb semnalele unitatii 1 cu semnalele unitatii 2
        (generate de interfata).

        Oricum, dupa 20 de ani si cu memoria mea care e facuta prastie, n-aveam
        in nici un caz cum sa-mi mai amintesc.

        lucru la boot: incepe sa incarce, scrie CP/M 2.2 Plus 53k, etc, dupa
        care Bad Sector in loc de prompt si orice tasta apas continua sa afiseze
        acelasi lucru. Si pentru scriere si pentru citire am folosit unitate
        interna.

        care are programul install, pe urma se pot genera oricate dischete
        boot-abile. E cineva in Bucuresti care poate sa faca asta ? Eventual
        contra cost.

        ortografiei corecte, in acest caz special prefer tz, nt etc...:)

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

        Cobra pe care le-am asamblat acu 20 de ani. Am o gramada de dischete de
        5.25" in stare foarte buna plus imaginile de dischete de 3.5" facute cu
        Teledisk, pe care le-am si postat aici pe grup.

        pornind de la imaginile Teledisk.

        combinatie care a functionat perfect. Versiunea de Teledisk cu care au
        fost generate imaginile este 2.0

        CP/M booteaza, sigla cu Cobra se schimba, apare ecranul negru de CP/M,
        DAR pe ecran apar urmatoarele:

        precum si la dischete de 3.5" regenerate din imaginile Teledisk postate
        de mine apar urmatoarele 5 rinduri:

        ecran, apar urmatoarele 4 rinduri:

        repetarea mesajului de BAD SECTOR, iar calculatorul nu apuca niciodata
        sa intre efectiv in CP/M indiferent de mai apas.

        dischetele de 5.25" pe care le am sa aiba aceeasi eroare, si colac
        peste pupaza si toate imaginile facute cu Teledisk sa fie defecte.

        FIZICA DE 3.5" DE COBRA BOOTABILA CU SISTEM CP/M, PORNIND DE LA
        IMAGINILE POSTATE DE MINE, SI CARE DISCHETA BOOTEAZA CU SUCCES?

        calculatorul meu si nu din vina dischetelor pe care le am, dar nu-mi dau
        seama ce poate fi.

        formatez dischete de 3.5" fara nici o problema si le verifica OK.
        Incarc programe, toate merg foarte bine.