problema cu afisarea la un HC 91

  • Nicolae Popa
    Message 1 of 5 , Feb 17, 2011

      Tocmai am primit un HC 91. Nefolosit probabil de cand a fost fabricat :)

      Functioneaza bine, raspunde la comenzi, doar ca afiseaza culoarea initiala la PAPER ca fiind violet (si nu alb, cum ar trebui). De asemenea, din textul initial (HC91 - ICE FELIX) se vede doar cuvantul FELIX, dar in partea din stanga jos.

      Afisarea se face in BORDER, nu in PAPER. Am incercat un PRINT PI si il afiseaza langa coltul din dreapta sus al PAPER.

      Pe alte frecvente TV (unde insa se vede prost), se vede corect (alb/alb), doar ca nu reusesc sa stabilizez imaginea (adica este foarte foarte proasta calitativ).

      Ma poate ajuta cineva cu descoperirea cauzei acestei probleme de afisare?

      Nu l-am desfacut sa schimb vreun condensator... inca.
      Si sunt nerabdator sa mai joc un R-Type pe hardware original :)

      Orice sugestie este binevenita.
      Message 2 of 5 , Feb 17, 2011
        Pe iesirea composite cum se vede?incearca (daca nu ai facut asta deja) sa cuplezi iesirea videocomplex la intrarea AV a tv-ului si spoune-ne cum se vede;

        Message 3 of 5 , Feb 17, 2011
          Tin minte ca prin 98-99 cand am facut primele ore de informatica in laboratorul scolii, existau HC85-uri si doua HC90, dintre care unul al meu, cu ecran (PAPER) portocaliu, altul cu ecran verde. Sa fie aceeasi chestie si la acest HC91? Nu exista vreun POKE pentru treaba asta?

          Alex

          Message 4 of 5 , Feb 17, 2011
            Banuiesc ca prin "iesirea composite" se intelege iesirea pe mufa cu 13 pini (7 pe un rand, 6 pe celalalt rand).

            Nu am la televizor o astfel de intrare. Am si un cablu cu mufe identice de tipul celor cu 13 pini, dar nu am unde sa il introduc in TV. Nu am la nici un TV astfel de intrare.

            Eu l-am conectat printr-un cablu care are intr-un capat mufa de cablu coaxial (pentru TV analogic, de tipul obisnuit), iar celalalt capat intra in HC pe intrarea din stanga de tot (mufa tata arata ca una de S-video - ca un jack scurt, cu un singur canal si masa pe exterior).

            Nu stiu sa explic mai bine, nu stiu denumirile diverselor tipuri de conectori.

            Message 5 of 5 , Feb 17, 2011
              Pe unele frecvente TV se vede cum trebuie, doar ca imaginea este de o calitate foarte proasta.
              Pe langa asta, afisarea textelor pe ecran nu se face unde trebuie (apare in zona BORDER).
              Ceea ce ma face sa cred ca este o problema de afisare.

              Din pacate, nu pot sa conectez cealalta iesire video, pentru ca TV-urile din casa nu au iesire cu 13 pini.

              Dau acum o fuga la magazinul de electronice, poate gasesc un adaptor.

              Multumesc de raspuns.

              From: Alex Danes <alexdanes2002@...>
              To: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
              Date: Thursday, February 17, 2011, 3:03 PM