Re: [RomanianHomeComputer] Re: euroscart pe hc XXXXX .......CU IMAGINE SI MAI "NATURALA" !!!

  • adrian silvas
    Message 1 of 32 , Dec 27, 2010
      http://cgi.ebay.co.uk/SINCLAIR-ZX-SPECTRUM-2-3-HIGH-QUALITY-RGB-SCART-LEAD-/320491831560?pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item4a9ecd4108

      În data de 27 decembrie 2010, 23:39, adrian silvas <silvas.adrian@...> a scris:
      De acord dar se vede mai bine de cat cu video complex si gnd de exemplu hc scote pe culori maxx 3vcc daca televizoru permit modul RGB si de ars nu se arde nimic "la unele televizoare se trece in modul rgb din telecomanda si nu din scart "

      În data de 27 decembrie 2010, 16:14, YO3GHM <yo3ghm@...> a scris:

      He..He..He...ce descoperire !!!S-a mai scris pe tema asta...
      O sa se vada la fel (conform postarii) daca pui doar "composite" si "gnd".
      Tu nu ai trimis tesiunea de comutare R-G-B pe pinul 16.Trebuie sa iei un +5V din calculator si sa-l trimiti în serie printr-o rezistenta de 470ohm la pinul 16 ca sa comute tv-ul din "composite" în "RGB"
      ..si iesirile din HC sînt de nivel TTL (4,8-5V) iar scart-ul vrea video la maxim 1Volt (de regula se folosesc 0,7V) !!!
      ...deci se pun niste rezistente de 470 ohm serie pe culori ca sa nu arzi amplificatorul RGB din televizor cu tensiuni prea mari !!
      Noroc ca unele televizoare mai au protectie pentru "necunoscatori".

      ...pentru studiu :
      http://pinouts.ws/scart-pinout.html

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "@...@" <silvas.adrian@...> wrote:

      > Pini Euroscart
      >
      > 20-COMPOSIT VIDEO-IN
      > 18-GND (MASA - )
      > 7-RGB-BLUE-IN
      > 11-RGB-GREEN-IN
      > 15-RGB-RED-IN
      >

      > Pini HC-RGB/CGA-DB9
      >
      > 2-GND
      > 3-RGB-RED-OUT
      > 4-RGB-GREEN-OUT
      > 5-RGB-BLUE-OUT
      > 7-COMPOSIT VIDEO-OUT
      >

      > (calitatea imagini naturala)

    • tdragoslaurentiu
      Message 32 of 32 , Jan 7, 2011
        Ok, multumesc de sfaturi o sa vad cum ma descurc cu schemele. Aseara cand am alimentat una din Cobrele home-made din colectia personala a scos putin fum in partea stanga a conectorului de extensie - nu s-a auzit nici un poc si nu se vede vreo piesa pocnita. Ideea e ca pe mine nu ma mai tenteaza (nu mai doresc sa incerc s-o repar) asa ca daca o doreste cineva o donez. Mentionez ca inainte de acest incident nu se vedea bine pe compozit si afisa niste linii verticale. La reset nu reactiona. Am pus doua poze in folderul Cobra de pe grup.

        Dragos