CIP02

  • tdragoslaurentiu
    Message 1 of 6 , Dec 6, 2010
      Am intrat in posesia a 2 calculatoare CIP 02, ambele cu defecte -
      pornesc dar nu afiseaza textul normal, niste liniute aleatoare. Mi-am
      amintit ca pe CIP01 apasam L ca sa incarc BASIC-ul de pe caseta - asa ca
      am incarcat BASIC -ul de la iesirea PC-ului dintr-un emulator. BASIC-ul
      s-a incarcat dar n-am vazut nimic - tot niste liniute. Incerc sa atasez
      in sectiunea Photos niste poze cu unul din Cip-uri si o captura a
      ecranului initial. Poate are cineva idee ce este defect in el si ma
      ajuta cu niste sfaturi (am cunostinte minime de electronica).

      Multumesc
    • Catalin
      Message 2 of 6 , Dec 7, 2010

      • cd9mail
        Message 3 of 6 , Dec 7, 2010
          Posibil o problema cu memoria ROM.Eu as incerca sa montez un ROM standard pe extensie si as verifica cu atentie cablajul din zona epromului (am patit ceva asemanator cu un HC la care era scoasa memoria eprom si avea intreruperi pe cablaj).
        • tdragoslaurentiu
          Message 4 of 6 , Jan 6, 2011
            Ai putea sa-mi indici o schema simpla cu un astfel de ROM pe extensie (am vazut in sectiunea poze ca ai postat un montaj destul de simplu - fisierul RomExt2.jpg)? Mentionez ca ambele CIP-uri par intacte la PCB (adica fara urme de lipituri/reparatii).

            Message 5 of 6 , Jan 14, 2012
              Am reusit sa repar unul din CIP-uri, era ceva minor - un contact dezlipit pe o placuta mica cu 2 integrate (pusa peste cea mare).

              Are cineva din intamplare un PN-BASIC sau un OPUS in format audio (mp3 etc) ? - ca sa le pot incarca pe intrarea audio a Cip-ului

              --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "tdragoslaurentiu" <tdragoslaurentiu@...> wrote:

> [...]
              > ecranului initial. Poate are cineva idee ce este defect in el si ma
              > ajuta cu niste sfaturi (am cunostinte minime de electronica).

            • george_chirtoaca
              Message 6 of 6 , Jan 16, 2012

                Poti sa iei ROM-urile de aici:
                http://sites.google.com/site/georgechirtoaca/software .

                Ca sa le transformi in format audio, trebuie intai sa le pui intr-o imagine de caseta (TAP sau TZX), de exemplu cu programul Tape Explorer, il gasesti aici:
                http://www.worldofspectrum.org/utilities.html .
                Tot de acolo gasesti programul Tapir, care deschide imaginea de caseta si o "canta". Formatul MP3 nu e recomandat pentru ca face compresie cu pierderi de informatie.

                Success.