Re: [RomanianHomeComputer] Doritori interfata AY + citire de pe card CF etc

    Message 1 of 16 , Sep 6, 2010
      1. Eu sunt unul dintre doritori...depinde in oarecare masura de buget (poate poti estima chiar "grosier" un pret +/- 100RON) si daca modulul poate fi atasat la hc/cobra fara modificari interne ,eventual sa fie necesara doar adaptare de conector de extensie - vezi diferentele hc-cobra-sinclair (asta pentru cei care nu au experienta in electronica).
      2. Si daca o sa mearga treaba (adica o sa crezi ca e rentabila) ar fi interesant si un modul USB-RS232 :a fost mai demult pe grup o astfel de idee care personal mi s-a parut interesanta.

      Din pacate eu am un gol imens in domeniul software si voi ramane la stadiul de client cu preocupari hw.
      Deci ...astept si eu cu interes urmatorii clienti...

      Cu stima
      Liviu - YO7HLQ

      Message 2 of 16 , Sep 6, 2010
        La prima strigare estimez costul la 150-200 ron. Asta cu un card de 1 Gb inclus. Eu nu raman cu mare lucru in orice caz, si nici o imbogatire rapida nu planuiesc ;). Doar cardul CF 1 Gb cu slot + AY se duc spre 100 roni.

        Am posibilitatea de a testa interfata pe urmatoarele sisteme: Cip 03, HC 91; HC91+ (128k), Sinclair Spectrum 48 si 128 (originale), Sintez rusesc. Cobra nu am dar nu vad de ce nu ar merge. Din studiile mele de pana acum toate semnalele necesare par a fi prezente la magistrala. Asta inseamna conectarea directa, fara modificari hardware.

        Aceasta interfata materializeaza doua vise ale mele: ofera suport de sunet nativ de AY (multi habar nu au ce inseamna asta pentru un HC), precum si posibilitatea de incarcare instantanee a softului de pe card.
        Posibilitatea de accesare de pe un suport minuscul a majoritatii softului creat pentru spectrum arunca casetele si disketele la gunoi. Se pierde "savoarea" dar eu personal n-o regret, mai ales ca la timpul nostru limitat jucarea unui joc pe masina originala in loc de emulator este un lux, implicand multi nervi si timp pierdut (casete care nu merg, conversii de semnale/fisiere, etc).

        Message 3 of 16 , Sep 6, 2010
          Cand va fi disponibil modulul il vreau...
> [...]

          > Deci ...astept si eu cu interes urmatorii clienti...

        • Alecsandru Soare
          Message 4 of 16 , Sep 8, 2010
            Daca merge la HC atunci sunt si eu doritor.

            Alecs

            Message 5 of 16 , Sep 8, 2010
              Sunt si eu interesat.
              Ce format de fisier ar putea incarca? Z80, SNA, TAP?
              Va merge in paralel cu IF1?
              Inteleg ca inlocuieste ROM-ul de BASIC al HC-ului. Atunci ar fi interesant sa avem acces si la acel ROM nou, pentru modificari, daca e in memorie flash.

              Mersi.

              Message 6 of 16 , Sep 8, 2010
                Nu cred ca va merge in paralel cu IF1 deoarece inlocuieste ROM-ul (il dezactiveaza cu ROMCS).

                Fisierele compatibile vor fi scrise cu un soft special. Interfata este cea a lui Pera Putnik cu un AY si Kempston adaugat.

                Rom-ul va fi in EPROM dar cred ca am sa ofer posibilitea de incarcare de ROM in flash.

              • copcea@yahoo.com
                Message 7 of 16 , Sep 8, 2010
                  Baga si al mine unul.

                  Cristian Copcea

> [...]

                  > Inteleg ca inlocuieste ROM-ul de BASIC al HC-ului. Atunci ar fi interesant sa avem acces si la acel ROM nou, pentru modificari, daca e in memorie flash.

                • muraru
                  Message 8 of 16 , Sep 8, 2010
                    Ma intereseaza si pe mine.
                    Insa eu am o mica problem acu al meu HC91. Langa Cpu se afla o rezistenta cu mai multi pini ce e rupta. Pe langa asta nu mai afiseaza color si sunetul se aude fff incet. Zilele trecute am incercat sa incarc o caseta cu jocuri si spre marea mea surpriza a functionat.
                    Lipsa culorii si sunetul nu prea ma deranjeaza, insa lipsa rezistentei cu ce poate afecta funtionalitatea Hc-ului?
                    Multumesc anticipat

                    Muraru Dan

                    Message 9 of 16 , Sep 8, 2010
                      Nu pot garanta functionarea interfetei in acest caz. Cred ca rezistenta multipla este pentru separarea semnalelor intre magistrala si CPU, dar nu sunt sigur.

                      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "muraru" <muraru_dan@...> wrote:

> [...]
                      > Lipsa culorii si sunetul nu prea ma deranjeaza, insa lipsa rezistentei cu ce poate afecta funtionalitatea Hc-ului?

                    • muraru dan
                      Message 10 of 16 , Sep 8, 2010
                        Poate ma ajuta cineva cu denumirea rezistentei si valoarea ei, eventual si unde o pot gasi( un magazin virtual ar fi ideal, eu fiind din Bacau).
                        Multumesc anticipat

                        Message 11 of 16 , Sep 8, 2010
                          Am gasit ceva aici: http://www.tme.eu/ro/katalog/artykuly.html?id_category=100011&page=2,20#id_category%3D100011%26

                          Asa arata rezistenta. Are 10 K/sectiune, 9 bucati.

                          Am sa comand in curand ceva de la ei si daca va intereseaza va pot ajuta. Oricum problema culorilor nu cred ca vine de la aceasta rezistenta.

                          --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, muraru dan <muraru_dan@...> wrote:

                          > Poate ma ajuta cineva cu denumirea rezistentei si valoarea ei, eventual si unde o pot gasi( un magazin virtual ar fi ideal, eu fiind din Bacau).
                          > Multumesc anticipat

                        • glendale626
                          Message 12 of 16 , Sep 8, 2010

                            Conform schemelor, e o retea de 8 rezistente de 10k, asemanatoare cu cea din link (http://www.metrafo.ro/16057-retea-rezistente-sil-bussed-8xr9pin.html).
                            Destul de usor de gasit pe la magazinele de la Maica Domnului. Dar daca totusi nu reusesti sa gasesti, poti sa adaptezi una din 8 rezistente de 10k legate in paralel, cu un "capat" comun.

                            Bafta!

                            Message 13 of 16 , Sep 8, 2010
                              Multumesc de raspuns

                              o sa incerc sa gasesc aici in Bc, daca nu o sa confectionez singur aceasta rezistenta.
                              Desigur nu are legatura aceasta rezistenta cu culorile sau sunetul, probabil doar comunicarea prin interfata fiind afectata.
                              Stima

                              Message 14 of 16 , Sep 8, 2010
                                1. Daca te uiti in schema este vorba de rezistentele care sunt intre magistrala de date (care pleaca de la Z80 catre alimentarea cu 5V); Practic bara aia de se poate inlocui cu 8 rezistoare de 10k  (maro-negru-portocaliu) lipite in pozitie verticala cu cate un capat in cablaj ,iar celelalte capete unite intre ele si capatul comun obtinut astfel se lipeste la a 9-a gaura; se obtine astfel aceeasi bara de rezistoare ,dar cu aspect putin mai badaran ; este metoda cea mai ieftina si rapida.

                                Alta solutie este sa dezlipesti de pe placi de baza de PC vechi (286/386/486/586 au din belsug astfel de bare de rezistoare) ,numai ca trebuie cu grija - eu folosesc un pistol cu aer cald.

                                2. Pentru culoare trebuie sa vezi intai daca ai pe placa urmatoarele piese: bobina in carcasa , CI prom 82S129 sau P556PT11 (rusesc) si tranzistorul (vezi schema);daca zici ca a mers si color e posibil sa mai ai ceva intrerupt pe acolo sau tranzistorul ars; practic in zona aia poti masura cu ohmetrul direct pe placa; prom-ul nu prea se defecteaza de obicei;
                                P556PT11 este ultimul integrat (fata de mufa de alimentare) pe coloana a doua fata de quartz ,langa el gasesti un grup de 9 rezistoare si 3 diode.Practic schema e destul de simpluta pt ca integratul ala face cam tot.

                                3.Pentru sunet verifica tranzistorul de sub mufa de alimentare (BD135 /137/139); asta este dreptunghiular ,indoit pe cablaj cu partea metalica in sus; daca e ars poti incerca sa nu-l dezlipesti din gauri: ii tai piciorusele cu un sfic si lipesti alt tranzistor pe resturile de picioruse ramase (asta daca nu ai un letcon si pompa de fludor) ca sa nu se exfolieze traseele.De asemenea se poate inlocui difuzorul ori cu casca de 32 ohmi recuperata ,ori cu difuzor de PC de 8 ohmi (ala de bipaie la pornire).

                                Bafta
                                YO7HLQ

                                ---

                                Message 15 of 16 , Sep 9, 2010
                                  Multumesc de raspuns

                                  Sunetul l-am aranjat cat de cat, nu se aude foarte tare, insa se aude. Am  inlocuit un tranzistor ce se afla in apropierea carcasei metalice de iesire pe televizor. Era fff fierbinte si dupa inlocuire s-a remediat mult spre bine problema. Culoarea sincer nu ma deranjeaza ca nu merge. Eu banuiesc sa fie p556pt11 pt ca mi se pare ca fiind cam caldut. Bara de rezistente o sa o confectionez eu. Oricum, de la cine am hc-ul mi-a spus ca a incercat sa-l arda, pana si in apa l-a bagat, insa a supravietuit. Oricum ma bucur ca merge, chiar aseara am jucat ceva joculete de pe o veche caseta.
                                  Oricum ar fi, ma abonez si eu la interfata.

                                  Succese