Re: [RomanianHomeComputer] Re: Interfata IDE pe Cip01

  • copcea@yahoo.com
    Message 1 of 13 , Aug 19, 2010
      LOOOOOOOL

      prima data cand aud de ROM in format MP3 -> TARE!
      Imaginatia umana nu are limite!

      Message 2 of 13 , Aug 19, 2010
        Contacteaza-ma te rog cand ai vreme pe messenger sa povestim una alta.

        Si eu am avut CIP02 candva si era super misto faptul ca puteai incarca orice rom. Modificam la greu rutinele mele de NMI, foloseam si OPUS si facusem un programel care salva memoria + stiva (in video) rezultand un unlocker gen "M80 loading" (interface 1 parca).

        Acum am doar un HC91, un sintez rusesc si un zx original pe care am sa lucrez. Si pe mine ma tine in loc un programator de eprom si nu am chef sa dau pe unul 200 de ron. Am insa o schema foarte simpla (primitiva chiar) pe care am sa o folosesc.

        Cum spuneam inainte, doresc sa dezvolt o interfata in genul DivIDE bazata insa pe simplitatea eleganta a accesarii unui card CF pe 8 biti, la care sa adaug un AY pentru demo-uri. Pachetul complet va include un card de 256, cu cele mai interesante jocuri/demo-uri, va cuprinde rom-ul original de zx + opus + "OS"-ul pentru accesarea cardului + AY. Si daca totul merge bine va costa putin, cat sa acopere materialele. Probabil ar fi realizabil totul intr-o saptamana (conceptie, testare, ansamblare prototip, serializare (identificare cutii + carduri ieftine)), saptamana de care nu dispun din pacate.

        Am cateva AY (vreo 4 buc) si cred ca as mai putea gasi cateva. Sloturi am destule (se gasesc pe placile de baza - ISA). Restul pieselor se gasesc relativ usor.

        N-am insa timp.

        Message 3 of 13 , Aug 19, 2010
          Nu ai si de vanzare un AY ?

          Message 4 of 13 , Aug 19, 2010
            Daca reusesc sa fac interfetele va fi AY si de vanzare, dar in interfete. Eu le am recuperate de la niste jocuri video de sala. Nici macar nu le-am scos din placi.

            Message 5 of 13 , Aug 19, 2010
              k daca (sau cand) o sa fie ceva de vanzare care contine AY  sunt interesat; apropo din cate am vazut ,AY ar trebui sa mearga conectat direct pe extensia HC-ului , fara modificari.

              Message 6 of 13 , Aug 19, 2010
                AY nu se poate conecta "direct" pentru ca are nevoie de un divizor de timp (CLK/2) si alte chestii. Nu este o schema complicata insa, si a mai fost publicata aici de cineva. Era si una intr-un tehnium vechi (nu mai stiu care) dar era total gresita din pacate. Mult timp m-a facut sa pierd acea "schema", da-i-ar Dumnezeu peri albi autorului, ca mie sigur mi-au iesit si eram adolescent :D

                Message 7 of 13 , Aug 19, 2010
                  Am pus mai demult o schema gasita pe net si voiam sa o incerc  atunci cand voi gasi AY ,vezi link:

> [...]

                  > k daca (sau cand) o sa fie ceva de vanzare care contine AY  sunt interesat; apropo din cate am vazut ,AY ar trebui sa mearga conectat direct pe extensia HC-ului , fara modificari.

                • cd9mail
                  Message 8 of 13 , Aug 19, 2010
                    --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, <copcea@...> wrote:

> [...]
                    >
                    > prima data cand aud de ROM in format MP3 -> TARE!
                    > Imaginatia umana nu are limite!
                    >

                    > Schimbul de date pentru ZXSpectrum se facea folosind casete audio pe care se salva in cod Mancester II . Eu am salvat imaginea ROM in fisierul respectiv si l-am convertit apoi in fisier mp3 folosin un utilitar pentru PC .Acest fisier poate fi redat de un player mp3 ordinar pentru a fi reincarcat in computer ( CIP din primele serii isi incarca imaginea ROM de pe caseta )si in acest fel evit utizarea unei memorii ROM externe si a eventualelor rateuri de incarcare !
                    Sa mori de ras , nu alta ! ( Scuze pentru rautate )
                  • cd9mail
                    Message 9 of 13 , Aug 19, 2010
                      Si eu stau prost cu timpul 'dar in ce priveste calculatorul eu sunt adeptul principiului "minimum hardware" asa ca divIDE imi pare prea complicata , tinand cont ca interfata lui Putnik are doar un cip , un rezistor si un tranzistor.
                      Pe siteul sau exista si varianta de a folosi direct un CF dar eu m-am speriat de conexiunile prea mici care trebuiesc lipite .