Re: [SPAM] [RomanianHomeComputer] HC home made

  • Andrei Iancu
    Message 1 of 2 , Aug 17, 2010
      Salut, Mihai.

      Ca inginer cu 2 ani de experienţă (nu mulţi) în mediul industrial îţi pot spune următoarele....

      Dacă vrei să-ţi faci ceva complex, ca un HC, ai de investit nu atât de multi bani cât.... timp.
      Pentru că, mai devreme sau mai târziu te vei lovi de : "n-avem 74ls176", "n-avem bc171b", etc.
      Nu că nu s-ar produce, ci pentru că - industria electronică mergând prost la noi - întotdeauna
      va trebui să te reorientezi în funcţie de piesele pe care le aduc cei de la Conex / Vitacom / Adelaida
      / Metrafo (magazinele de piese). Faţă de străinătate, toţi au stocuri relativ mici, pentru că şi cerea e mică.
      După aia, mai e marele hop al cablajului. Îl faci, te chinui să găseşti un loc unde să ţi-l execute dublu-stratificat,
      îl asamblezi.... şi (Doamne fereşte) nu merge. Cablajul are trasee şi pe o parte şi pe alta.

      Moment în care începi să te dai cu capul de pereţi :) Eu am păţit chestia asta cu un montaj
      la care am petrecut câteva luni căutând piesele (îmi trebuiau rezistenţe cu toleranţă de 5%)
      şi nişte condensatoare mai speciale... ciu-ciu. Aici n-au, acolo minim 10.000 bucăţi comandate,
      un dezastru. Morala e că am plătit destul de mult la execuţia cablajului şi am produs 2 exemplare.
      Unul a mers perfect, celălalt nu. Nici în ziua de azi nu am reuşit să aflu unde anume pe cablaj am
      probleme la traseu (e dublu stratificat, cu ştrapuri între straturi). Aparatul acela stă şi azi şi strânge
      praf...:(

      Cu toate astea -  a fost o experienţă extraordinată în materie de electronică... am învăţat extraordinar
      de bine aparatul respectiv şi pot spune că nici o experienţă didactică nu se apropie de un astfel
      de proiect.

      În concluzie, dacă nu vrei decât să te joci, recomand un aparat mai simplu. Dacă eşti pus pe treabă
      şi vrei să înveţi - pregăteşte-te cu nervi şi finanţe :) Dar, vei avea - garantat - nişte satisfacţii pe măsură.

      Andrei

      Message 2 of 2 , Aug 17, 2010
        Salutari!

        Apropos de piese, eu am mai facut "aprovizionare" de la farnell
        (ro.farnell.com), in general gasesti si "vechituri" pe la ei. Problema
        e ca transportul costa 5 EURO (indiferent de cantitate) si preturile
        la componente sunt de regula mai mari (uneori cu mult) decat local. Pe
        de alta parte gasesti aproximativ de toate si daca mai nimeresti
        componente care sunt la lichidare poate gasesti pret bun.

        Si eu sunt oarecum tentat sa incerc o varianta de computeras bazat pe
        z80, oarecum similar cu cobra/hc, dar nu urmand proiectul original. Si
        eventual facut pe cablaj test, ca sa scap de problema spinoasa a
        cablajului. Insa.. candva, cine stie cand :)

        Mult succes!