72Re: [RomanianHomeComputer] Re: Utilitati transfer imagini disk HC91

    May 11, 2006

      Felicitari pentru progresul cu floapa.

      Formatul cu 9 sectoare de 512 seamana cu cel de CP/M de pe 3.5, deci e posibil sa difere doar numarul de piste, care acum e 40. Definitia ar fi atunci asa:

      BEGIN HC5 HC BASIC & CP/M 5.25
      DENSITY MFM ,LOW
      CYLINDERS 40
      SIDES 2
      SECTORS 9,512
      SIDE1 0 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      SIDE2 1 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      ORDER SIDES
      BSH 4 BLM 15 EXM 0 DSM 171 DRM 127 AL0 0C0H AL1 0 OFS 4
      END

      Adica se schimba DSM = [(40 piste * 2 fetze - 4 piste rezervate) * 9 sectoare/pista * 512 bytes/sector ] / 2048 bytes unitate de alocare = 171 unitati de alocare libere (pentru director si fisiere).
      Sper sa mearga asa.

      Alte variante:
      Daca fisierele citite au si o parte din continutul lor, dar amestecat, atunci e de la ordinea sectoarelor, care probabil nu e "din 2 in 2" ci poate consecutive, adica 1,2,3,4,5,6,7,8,9.
      Alta idee, poate OFS e 4, ca la dischetele de 3.5, adica 2 piste pe o fatza, 2 pe cealalta, sunt ocupate cu sistemul.
      Daca tot nu vrea, incearca cu Anadisk, urmand pas cu pas instructiunile din documentatie...

      Ma mira ca discheta de 5.25 are 9 sectoare de 512 bytes. Am inteles ca e pentru CP/M. Cele de BASIC de 5.25 ce format au?

      dan_g_79 wrote:
      Am instalat unitatea externa floppy de HC91 direct la PC,
      introducand cablul acesteia in portul floppy de la PC cu dunga
      rosie in cealalta parte (adica in mod normal incorect). Am alimentat
      unitatea si calculatorul, am setat in bios unitatea pe drive B: (nu A:)
      la 5.25"/360K si functioneaza perfect. Am si formatat cateva dischete.
      Problema este cu definitia 22disk, cea de pe grup nu e buna...
      Sunt 9 sectoare de 512, nu 16 de 256. Am facut ceva de genul:

      BEGIN HC5 HC BASIC & CP/M 5.25
      DENSITY MFM ,LOW
      CYLINDERS 40
      SIDES 2
      SECTORS 9,512
      SIDE1 0 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      SIDE2 1 1,3,5,7,9,2,4,6,8
      ORDER SIDES
      BSH 3 BLM 7 EXM 0 DSM 170 DRM 63 AL0 080H AL1 0 OFS 2
      END

      are cineva idee ce-i gresit de-mi da bine directorul insa fisierele
      copiate sunt complet anapoda (cu alt continut)?

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "George Chirtoaca"
      <george_chirtoaca@...> wrote:

      > --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "dan_g_79"

      > Cred ca orice unitate poate fi folosita, chiar HD sau ED.

      > Cablu de floppy cu conector pt 5.25 nu se mai gaseste prin magazine,
      > eu am scos unul dintr-un calculator PC vechi. Unitatea de 5.25 de la
      > HC are un cablu care se poate conecta la PC, dar mie nu mi-a
      > functionat cu el.

      > Stiu ca asa se manifesta unitatea floppy daca e pus invers cablul de
      > date, adica sta apris led-ul tot timpul. De obicei firul marcat cu
      > rosu de la cablul de date sta langa firul de alimentare.

      > impresionat
> [...]

      Get amazing travel prices for air and hotel in one click on Yahoo! FareChase
    • Show all 9 messages in this topic