67Re: Utilitati transfer imagini disk HC91

    May 9, 2006
      Am actualizat hc.def, definitia pt 22dsk, adaugand formatul pentru
      unitati 5.25. Nu stiu sigur daca merge. M-am bazat pe documentatia
      din IF1-HC, cartea scanata, unde se descrie partial formatul pentru
      5.25 (penultima pagina): 40 piste, 16 sectoare, 256 bytes/sector,
      1024 unitate de alocare. Se pare ca acelasi format e folosit si la
      BASIC, si la CP/M, deoarece in alta parte in carte zice ca folosind
      comanda cat din basic se pot vedea fisierele de cp/m de pe o discheta
      cp/m, dar nu mi-e clar unde se mai scrie zona de boot pt cp/m care la
      3.5 e in primele 2 piste de pe ambele fetze...
      Alt amanunt: 22dsk nu poate manipula fisiere de basic pt ca se
      asteapta sa contina caracterul punct in nume...Dar merge cu CP/M.

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, dan g <dan_g_79@...>
      wrote:

> [...]
      > ca exista una pe grup, dar pentru 3.5"/720 (HC2000).
      > Cat despre unitate si eu ma gandeam ca poate ar merge una de 3.5 in
      > locul celei de 5.25 la jumatate din capacitate, dar nu am avut timp
      sa incerc.
      > Pe diskete am:
      > - sistemul CP/M 2.2 (56K) original livrat cu HC-ul, cu toate
      utilitarele lui;
      > - utilitare cum ar fi Power 3.03, Dip, Ls (inlocuitor Dir), etc;
      > - programe: WordStar, DataStar, Multiplan, SuperCalc, dBase II, etc;
      > - compilers: MBasic, CBasic, Turbo Pascal, Aztec C, Fortran 80,
      M80+L80, etc;
      > - debuggere: sid, zsid, ddt, etc;
      > - documentatie detaliata in romana, format WordStar, pentru:
      sistemul CP/M,
> [...]
      reusite emulatoare.

      > Toate cele bune!
      >

      > George Chirtoaca <george_chirtoaca@...> wrote: Bine ai venit pe
      grup!

      > Utilitarele sunt pe grup, in sectiunea files:
      > cpmimg:
      20Tools/CPMIMG101.ZIP
      > hcdisk:
      20Tools/HCDisk103.zip

      > Ruleaza pe PC in Windows sau MSDos. Deci trebuie sa ai o unitate
      de 5.25" montata in PC...

      > Dar te-as ruga sa mai ai putina rabdare ca sa le modific pentru
      dischetele de 5,25"". Intentionam demult sa le adaptez pentru acest
      format, dar nu am hardware-ul necesar...Azi sau maine pun pe grup
      versiunile noi.
      > O solutie temporara ar fi cu programul Teledisk sau Anadisk, care
      functioneaza doar in MSDOS pur. Le pun pe grup si pe ele dc e nevoie.

      > Cat despre unitatea de 3.5 in locul celei de 5.25 eu nu cred sa
      mearga...Principala problema la care ma gandesc e ca unitatea de 5.25
      are doar 40 de piste, fata de 80 la 3.5, deci mai mult nu s-ar putea
      accesa, desi e posibil sa mearga doar la jumatate din capacitate.
      > Dar poate a incercat cineva si poate confirma.
      >
      > Oricum, sunt tare curios ce soft e pe dischete! Mai vorbim.
      >

      > dan_g_79 <dan_g_79@...> wrote:
      > Salut!
      >
      > Sunt Dan si ca nou membru pot sa spun ca acum vreo 16 ani
      > am facut primii pasi in lumea calculatoarelor alaturi de
      > minunatul C64 (pe care il mai am si acum perfect functional
      > cu exceptia unitatii de disc 1541). La inceput nu m-a impresionat
      > decat prin jocurile pline de sunet si culoare, apoi am descoperit
      > GEOS-ul si multe alte programe excelente, pe langa programarea in
      BASIC.
> [...]
      > bune".
      >
      > Tot incercand sa fac schimb de soft si jocuri cu altii, am
      descoperit
      > apoi compatibilele Spectrum romanesti, HC si CIP, mult mai populare
      la
      > noi decat ceea ce aveam eu. Astfel am ajuns in posesia unui HC91,
      > echipat complet, cu casetofon, unitate de disk 5.25"/360K, creion
      optic,
      > joystick si multe, multe programe si jocuri.
      > Pe acest HC am descoperit CP/M-ul, am invatat sa programez in Pascal
      > si C si am descoperit utilitatea unor aplicatii ca WordStar,
      Multiplan
> [...]
      zisa
      > de 5.25"/360K din carcasa metalica pentru HC91 cu una 3.5" DD
      (720K).
      > A reusit cineva acest lucru?
      >
      > Desi este un grup de discutii dedicat calculatoarelor romanesti, as
      mai
      > intreba si daca nu cumva mai are cineva vreo unitate de disk 1451-
      1581
      > pentru C64. Cea pe care o am nu mai poate fi reparata...
      >

      > ---------------------------------
      > Love cheap thrills? Enjoy PC-to-Phone calls to 30+ countries for
      just 2�/min with Yahoo! Messenger with Voice.

      > Computer
      internet
      Cip
      Cobra
      Tim Home
      computer
      Jet

      Service.

      > Blab-away for as little as 1¢/min. Make PC-to-Phone Calls using
      Yahoo! Messenger with Voice.

    • Show all 9 messages in this topic