66Re: [RomanianHomeComputer] Utilitati transfer imagini disk HC91

  • dan g
    May 9, 2006

      Am o unitate de 5.25 montata intr-un pc mai vechi si am incarcat sa
      citesc disketele cu 22disk, dar nu am reusit decat sa vad directorul
      dischetei, fara a putea si transfera ceva... cred ca nu mi-a iesit bine
      definitia... O avea cineva o definitie 22disk pentru 5.25"/360K? Am vazut
      ca exista una pe grup, dar pentru 3.5"/720 (HC2000).
      Cat despre unitate si eu ma gandeam ca poate ar merge una de 3.5 in
      locul celei de 5.25 la jumatate din capacitate, dar nu am avut timp sa incerc.
      Pe diskete am:
      - sistemul CP/M 2.2 (56K) original livrat cu HC-ul, cu toate utilitarele lui;
      - utilitare cum ar fi Power 3.03, Dip, Ls (inlocuitor Dir), etc;
      - programe: WordStar, DataStar, Multiplan, SuperCalc, dBase II, etc;
      - compilers: MBasic, CBasic, Turbo Pascal, Aztec C, Fortran 80, M80+L80, etc;
      - debuggere: sid, zsid, ddt, etc;
      - documentatie detaliata in romana, format WordStar, pentru: sistemul CP/M,
          Pascal MT, Aztec C, Assembler 8080 si Z80,  dBase  II;
      - diverse programe facute de mine pt. diverse domenii si documente personale.
      Ar fi interesant sa le pot transfera in PC si eventual sa le si deschid cu vreun
      emulator CP/M. Btw, Simh Altair mi se pare unul din cele mai reusite emulatoare.

      Toate cele bune!

      George Chirtoaca <george_chirtoaca@...> wrote:
      Bine ai venit pe grup!

      Utilitarele sunt pe grup, in sectiunea files:
      cpmimg:
      hcdisk:

      Ruleaza pe PC in Windows sau MSDos. Deci trebuie sa ai o unitate de 5.25" montata in PC...

      Dar te-as ruga sa mai ai putina rabdare ca sa le modific pentru dischetele de 5,25"". Intentionam demult sa le adaptez pentru acest format, dar nu am hardware-ul necesar...Azi sau maine pun pe grup versiunile noi.
      O solutie temporara ar fi cu programul Teledisk sau Anadisk, care functioneaza doar in MSDOS pur. Le pun pe grup si pe ele dc e nevoie.

      Cat despre unitatea de 3.5 in locul celei de 5.25 eu nu cred sa mearga...Principala problema la care ma gandesc e ca unitatea de 5.25 are doar 40 de piste, fata de 80 la 3.5, deci mai mult nu s-ar putea accesa, desi e posibil sa mearga doar la jumatate din capacitate.
      Dar poate a incercat cineva si poate confirma.

      Oricum, sunt tare curios ce soft e pe dischete! Mai vorbim.

      dan_g_79 <dan_g_79@...> wrote:
      Salut!

      Sunt Dan si ca nou membru pot sa spun ca acum vreo 16 ani
      am facut primii pasi in lumea calculatoarelor alaturi de
      minunatul C64 (pe care il mai am si acum perfect functional
      cu exceptia unitatii de disc 1541). La inceput nu m-a impresionat
      decat prin jocurile pline de sunet si culoare, apoi am descoperit
      GEOS-ul si multe alte programe excelente, pe langa programarea in BASIC.
      Si acum il mai deschid si mai petrec cateva momente in compania lui
      (desi incarc programele prin 64HDD si nu prin 1541), ca-n "vremurile
      bune".

      Tot incercand sa fac schimb de soft si jocuri cu altii, am descoperit
      apoi compatibilele Spectrum romanesti, HC si CIP, mult mai populare la
      noi decat ceea ce aveam eu. Astfel am ajuns in posesia unui HC91,
      echipat complet, cu casetofon, unitate de disk 5.25"/360K, creion optic,
      joystick si multe, multe programe si jocuri.
      Pe acest HC am descoperit CP/M-ul, am invatat sa programez in Pascal
      si C si am descoperit utilitatea unor aplicatii ca WordStar, Multiplan
      sau dBase II. Pot spune ca CP/M-ul m-a fascinat mult mai mult decat
      GEOS-ul pe C64, desi fata de CP/M, GEOS avea un desktop grafic,
      interesant pentru acea vreme, mai ales ca rula pe un procesor de 1MHz.

      In prezent am o colectie destul de mare de calculatoare vechi, printre
      care si 2 HC91 (cel original + inca unul fara interfata floppy donat
      de cineva. La randul meu, si eu am donat un CIP03 din lipsa de spatiu.
      Avand o colectie de dischete de 5.25"/360K (BASIC si CP/M), as dori sa
      le transfer ca imagini in PC pentru conservare, dar nu stiu cum pot
      intra in posesia programelor necesare pentru acest lucru (cpmimg, etc).
      Ma poate ajuta cineva cu aceste programe (desi nu stiu daca pot lucra
      si cu imagini ale dischetelor de 5.25"/360K)?
      As mai vrea sa aflu daca se poate inlocui unitatea floppy propriu-zisa
      de 5.25"/360K din carcasa metalica pentru HC91 cu una 3.5" DD (720K).
      A reusit cineva acest lucru?

      Desi este un grup de discutii dedicat calculatoarelor romanesti, as mai
      intreba si daca nu cumva mai are cineva vreo unitate de disk 1451-1581
      pentru C64. Cea pe care o am nu mai poate fi reparata...

      Love cheap thrills? Enjoy PC-to-Phone calls to 30+ countries for just 2�/min with Yahoo! Messenger with Voice.

      Computer internet Cip Cobra
      Tim Home computer Jet

      Blab-away for as little as 1¢/min. Make PC-to-Phone Calls using Yahoo! Messenger with Voice.

    • Show all 9 messages in this topic