64Utilitati transfer imagini disk HC91

  • dan_g_79
    May 9, 2006
      Salut!

      Sunt Dan si ca nou membru pot sa spun ca acum vreo 16 ani
      am facut primii pasi in lumea calculatoarelor alaturi de
      minunatul C64 (pe care il mai am si acum perfect functional
      cu exceptia unitatii de disc 1541). La inceput nu m-a impresionat
      decat prin jocurile pline de sunet si culoare, apoi am descoperit
      GEOS-ul si multe alte programe excelente, pe langa programarea in BASIC.
      Si acum il mai deschid si mai petrec cateva momente in compania lui
      (desi incarc programele prin 64HDD si nu prin 1541), ca-n "vremurile
      bune".

      Tot incercand sa fac schimb de soft si jocuri cu altii, am descoperit
      apoi compatibilele Spectrum romanesti, HC si CIP, mult mai populare la
      noi decat ceea ce aveam eu. Astfel am ajuns in posesia unui HC91,
      echipat complet, cu casetofon, unitate de disk 5.25"/360K, creion optic,
      joystick si multe, multe programe si jocuri.
      Pe acest HC am descoperit CP/M-ul, am invatat sa programez in Pascal
      si C si am descoperit utilitatea unor aplicatii ca WordStar, Multiplan
      sau dBase II. Pot spune ca CP/M-ul m-a fascinat mult mai mult decat
      GEOS-ul pe C64, desi fata de CP/M, GEOS avea un desktop grafic,
      interesant pentru acea vreme, mai ales ca rula pe un procesor de 1MHz.

      In prezent am o colectie destul de mare de calculatoare vechi, printre
      care si 2 HC91 (cel original + inca unul fara interfata floppy donat
      de cineva. La randul meu, si eu am donat un CIP03 din lipsa de spatiu.
      Avand o colectie de dischete de 5.25"/360K (BASIC si CP/M), as dori sa
      le transfer ca imagini in PC pentru conservare, dar nu stiu cum pot
      intra in posesia programelor necesare pentru acest lucru (cpmimg, etc).
      Ma poate ajuta cineva cu aceste programe (desi nu stiu daca pot lucra
      si cu imagini ale dischetelor de 5.25"/360K)?
      As mai vrea sa aflu daca se poate inlocui unitatea floppy propriu-zisa
      de 5.25"/360K din carcasa metalica pentru HC91 cu una 3.5" DD (720K).
      A reusit cineva acest lucru?

      Desi este un grup de discutii dedicat calculatoarelor romanesti, as mai
      intreba si daca nu cumva mai are cineva vreo unitate de disk 1451-1581
      pentru C64. Cea pe care o am nu mai poate fi reparata...
    • Show all 9 messages in this topic