623Re: Am doua calculatoare cobra

    Oct 16, 2009
      Schema pt HC128 (aka HC91+) nu cred ca e usor de gasit. Tinand cont de anul de aparitie, 1994 (din mesajul de la boot), ar fi cam ultimul model scos de ICE Felix.
      Interfatarea cred ca e ca la Spectrum 128. Conform
      http://www.worldofspectrum.org/faq/reference/128kreference.htm#Sound porturile sunt:
      OUT (0xfffd) - Select a register 0-14
      IN (0xfffd) - Read the value of the selected register
      OUT (0xbffd) - Write to the selected register.
      Porturile sunt decodificate asa:
      0xFFFD: 11-- ---- ---- --0-
      0xBFFD: 10-- ---- ---- --0-.
      Calea de iesire sunet e facuta, dar lipsesc componentele. Lipseste un tranzistor de amplificare BD cu rezistorul aferent si o mufa jack mono cu autodeconectare la difuzorul intern, aceasta urmand a fi montata intr-un orificiu pe carcasa, pe la mijloc (modelul cu piulita). Un soculu ar incapea, dar cam la fix, pentru ca deasupra AY-ului vine un surub de la radiator, si nu ramane mult loc.
      Am incercat sa montez un AY-3-8910, care are alta ordine a pinilor, si a functionat, dar nu incapea cu tot cu adaptorul pentru pini sub acel surub.
      Daca poti sa-mi trimiti un cip, vorbim pe mail. Mersi!

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "cyware2001" <cyware2001@...> wrote:

      > Nu stiu cum este interfatat AY in HC 91+ (de 128k). Gasisem demult o schema intr-un tehnium despre o interfatare la un HC dar era total gresita (nu avea cum sa functioneze). S-ar putea sa mearga direct lipit (as pune un soclu totusi); nu stiu daca este facuta calea audio (trebuie vazut pe schema). Tie am iti trimit unul daca vrei.
      >
      > Era cineva prin Bucuresti (Cristian Dragomir) si altii care faceau prin anii '90 upgrade de la 48 la 128 kb (la HC-uri), si adaugau si AY (pe atunci costa vreo 10 dolari cipul).
      >
      > A propos, exista schema de HC 91+ (varianta de 128k) pe undeva?

    • Show all 13 messages in this topic