1729Re: [RomanianHomeComputer] Re: Posibilitati de emulare HC91 sau HC2000 cu IF1 si unitate disc flexibil

  • George Chirtoacă
    Oct 31, 2012
    Multumim Alex! Acum avem HC emulat complet. Alex, cand vrei, da-mi voie sa-ti fac cinste cu o bere! :)

    Am compilat versiunea pentru Windows, si am pus arhiva aici:
    Am adaugat si ROM-urile corespunzatoare.
    Am adaugat si cateva imagini de disc, de CP/M si BASIC, in format DSK (format ce include deasemena info. de geometrie).
    Pentru a creea sau converti imagini DSK, am pus HCDisk 2 (alpha), aici:

    Spor!

    Pe 30.10.2012 00:36, Alex Badea a scris:

    Update: acum si suport de CP/M ;)

    Codul, pe github[1], branch-ul "hc2000-hacks". Cateva notite (partial
    pentru mine, sa nu uit ce-am facut):

    Exista un cvasi-tip de masina "hc2000" care poate fi specificat cu "-m
    hc2000" in commandline, dar care intern e raportat to ca Spectrum 48K.
    Impreuna cu emularea de HC-IF1, sunt folosite 3 imagini ROM:

    5e2096e6460ff2120c8ada97579fdf82c1199c09 hc2000-0.rom
    2d9e0bfca189d96e4d0a0009c20e7c913d988cbf hc2000-1.rom
    b76d2bebcd938238f790e395859d0d237637d33e hc-if1.rom

    0 e basic, 1 e CP/M. Toate au 16KB. Eu le-am extras din HC-ROM.ZIP de pe grup.

    Imaginea de disc de boot CP/M nu merge citita ca atare; am
    convertit-o in in format "sad" care are geometria descrisa explicit in
    fisier.

    fuse-utils/mgt2sad.py 2 80 9 512 < CPM22-HC.IMG > cpm22-hc.sad

    f6912d1ec36307ae1a8dd05a2decde57ec0e8a61 CPM22-HC.IMG
    1304a69d637d1d1a53c4b40b4e8c0847c246b3e5 cpm22-hc.sad

    Toata masinaria se poate rula cu:

    ./fuse -m hc2000 --if1disk cpm22-hc.sad

    Screenshot: http://i50.tinypic.com/34i3ig2.png

    Am mai testat si jocuri care folosesc RAM-ul suplimentar pentru
    incarcare (chasehq, shadowdancer, cabal, de la George de pe site --
    redenumite in .mgt) si par sa functioneze.

    Enjoy,
    Alex

    [1] https://github.com/vamposdecampos/fuse-emulator-svn/tree/hc2000-hacks