1623Re: Diskete CoBra

  • jesse_blue7
    Aug 12, 2012
      Hm, intr-adevar, spre regretul meu, vad ca n-am postat aici decit 4
      dischete CP/M cu utilitare, bootabile toate dar cu sistem cu 80
      caractere pe linie.

      Totusi mai am si vreo 22 de alte imagini de dischete de 3.5", de data
      asta cu jocuri si bootabile toate cu sistemul lui Chris cu 40/64
      caractere, si vreau sa spun ca toate sint functionale, CoBra mea antica
      booteaza cu succes de pe ele atit timp cit unitatea de pe care bootez
      este unitate 2. Astea sint dischete care au pistele 0 si 1 cu cite un
      singur sector de 4096 octeti pe fata (deci 2 sectoare x 4096 octeti pe
      pista). Afara de asta, sector ID pentru fata 0 este 32 iar sector ID
      pentru fata 1 este 1. Iar pista 1, in loc sa aiba track ID=1 cum ar fi
      normal, are track ID=0, adica la fel ca pista 0. "Chris" ala trebuie sa
      fi baut benzina cind a minarit sistemul in halul asta, parca nici CIA-ul
      nu si-ar pierde timpul cu o cretinitate de talia asta. Nu cred ca asta
      ma va impiedica sa extirp timpenia lui de protectie cind am sa ma apuc
      de partea de software.

      Deci nu disperati ca dischete si soft am eu (din belsug as putea
      spune, am facut chiar zilele astea imagini Teledisk si dupa toate
      dischetele mele de 5.25", peste 30 si toate functionale) si am sa le pun
      pe toate la dispozitie pe site cind l-oi porni. Plus ca mai am si de la
      un prieten o gramada de alte chestii software.

      Situatia mea in prezent este cam de genul "intre ciocan si nicovala".
      Site-ul pe care l-am conceput va fi bilingv (romana + engleza) numai ca
      la partea de engleza am cam ramas in urma. Am desenat citeva versiuni de
      CoBra imbunatatite si am o versiune care e cam gata de realizat, numai
      ca trebuie sa mai comand cablaje (placa de baza, tastatura, interfata si
      codorul PAL) si ceva socluri, conectori si pasive. As fi vrut sa pornesc
      site-ul numai DUPA ce apuc sa construiesc fizic o versiune imbunatatita
      de CoBra. Dar in curind (o luna de zile max.) va trebui sa refac
      acoperisul casei in care stau, ceea ce ma va costa cam tot atit cit am
      virit pina in prezent in piese pentru CoBra, cam 11 500 de dolari. Iar
      dupa aia o s-o cam iau de la zero. Asa ca deocamdata nu prea m-as apuca
      sa comand ce-mi trebuie pentru o CoBra prototip ca nu stiu daca nu cumva
      m-as intinde mai mult decit mi-ajunge cearsaful.

      Avind in vedere situatia asta... cred ca pina la urma am sa termin tot
      ce pot termina mai repede la site si am sa pornesc site-ul inainte de a
      realiza un prototip. Pina la urma va fi un site destul de imens,
      cantitatea de materiale adunate e cam mare, proiectul plus diverse
      altele a trecut de 2GB de informatie. La asta se mai adauga si o chestie
      cu care m-am cam ocupat ceva timp, anume scanare de carti, pe care de
      asemenea le-as pune pe site. Astea sint in continua crestere, si deja
      peste 4GB. Nu stiu daca ar interesa pe cineva, dar in fine, din scanat
      n-am sa ma opresc. Mai am o gramada de carti in biblioteca si as vrea sa
      le scanez pe toate, asa ca backup.

      Mai e si chestia cu meteorologia, aici unde sint eu am avut in
      ultimele 3-4 saptamini ploi violente, cu grindina si traznete aproape
      zilnic, pe 29 iulie am crezut ca mi-a lovit un traznet casa, eram acasa
      si am auzit un bubuit teribil de parca ar fi cazut un avion pe casa. S-a
      oprit curentul si nu numai la mine ci in toata zona, iar cei de la
      compania de curent electric au avut nevoie de vreo 3 ore sa reporneasca
      alimentarea. Cred ca a fost lovit un stilp de curent de linga casa mea.
      In conditiile astea nu ma incumet sa mai las vreun calculator in priza
      si legat la internet cit timp vad ploaie cu traznete. Asa ca vara
      site-ul va fi oprit cam foarte des.

      As mai pune ceva imagini de dischete aici pe forum dar parca am
      inteles ca s-a cam atins limita la cantitatea de fisiere postabile.

      Ar mai fi si chestia cu 2012-12-21, care cel mai probabil e o gogoasa,
      dar parca ar fi prea de risul Universului sa vina sfirsitul comediei
      exact inainte sa incep sa folosesc stocul de piese pe care l-am adunat
      pentru 100 de Cobre... :) nu?

      Asa ca barem de pornit site-ul sa ma invrednicesc, minca-l-ar...

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "YO3GHM" <yo3ghm@...>
      wrote:

      > Salut.Revin eu cu o completare..mesajele 559 si 560.
      > Mi-am adus aminte ca s-a mai discutat pe forum despre cum se leaga
      unitatile de disk si am "sapat" prin mesajele mai vechi.

      > Referitor la CP/M care sa nu necesite modificare hardware de 80 de
      caractere, nu stiu daca mai exista pe undeva un disk functional de
      Cobra.
      > Ale mele s-au demagnetizat si cele postate aici sînt pentru
      varianta cu modificare.

      > --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "jesse_blue7"

      mentionat acum ceva timp: dupa cite stie el, CoBra nu porneste in CP/M
      decit de pe o anumita unitate logica.

      m-am apucat sa schimb semnalele unitatii 1 cu semnalele unitatii 2
      (generate de interfata).

      Oricum, dupa 20 de ani si cu memoria mea care e facuta prastie, n-aveam
      in nici un caz cum sa-mi mai amintesc.

      lucru la boot: incepe sa incarce, scrie CP/M 2.2 Plus 53k, etc, dupa
      care Bad Sector in loc de prompt si orice tasta apas continua sa afiseze
      acelasi lucru. Si pentru scriere si pentru citire am folosit unitate
      interna.

      care are programul install, pe urma se pot genera oricate dischete
      boot-abile. E cineva in Bucuresti care poate sa faca asta ? Eventual
      contra cost.

      ortografiei corecte, in acest caz special prefer tz, nt etc...:)

      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      Cobra pe care le-am asamblat acu 20 de ani. Am o gramada de dischete de
      5.25" in stare foarte buna plus imaginile de dischete de 3.5" facute cu
      Teledisk, pe care le-am si postat aici pe grup.

      pornind de la imaginile Teledisk.

      combinatie care a functionat perfect. Versiunea de Teledisk cu care au
      fost generate imaginile este 2.0

      CP/M booteaza, sigla cu Cobra se schimba, apare ecranul negru de CP/M,
      DAR pe ecran apar urmatoarele:

      precum si la dischete de 3.5" regenerate din imaginile Teledisk postate
      de mine apar urmatoarele 5 rinduri:

      ecran, apar urmatoarele 4 rinduri:

      repetarea mesajului de BAD SECTOR, iar calculatorul nu apuca niciodata
      sa intre efectiv in CP/M indiferent de mai apas.

      dischetele de 5.25" pe care le am sa aiba aceeasi eroare, si colac
      peste pupaza si toate imaginile facute cu Teledisk sa fie defecte.

      FIZICA DE 3.5" DE COBRA BOOTABILA CU SISTEM CP/M, PORNIND DE LA
      IMAGINILE POSTATE DE MINE, SI CARE DISCHETA BOOTEAZA CU SUCCES?

      calculatorul meu si nu din vina dischetelor pe care le am, dar nu-mi dau
      seama ce poate fi.

      formatez dischete de 3.5" fara nici o problema si le verifica OK.
      Incarc programe, toate merg foarte bine.

    • Show all 54 messages in this topic