1594Re: Circuit video CoBra

  • jesse_blue7
    Jul 9, 2012
      In esenta incerc sa pricep in detaliu cum functioneaza partea video.
      Am studiat si redesenat diagrama de semnale pe linii si pot sa spun ca seamana cu ceea ce era standardul TV analog. Exista un impuls de stingere linii HB si unul de sincro linii HS. Duratele lor sint destul de aproape de ceea ce prevede standardul.

      Am inceput sa studiez si diagrama de semnale pe cadre. Aici situatia nu prea se pupa cu standardul. In primul rind nu vad un semnal de sincro cadre si nici de stingere cadre. Exista doar un NVS care se vrea (conform manualului original) semnal de sincro cadre, dar care nu prea corespunde cu ce spune standardul.

      NVS are o durata de doar 16 linii TV. Standardul spune ca ar trebui un impuls de stingere semicadre cu durata de 25 de linii TV iar la 2.5 TH de la inceperea lui ar trebui sa i se suprapuna un impuls de sincro cadre de 2.5 TH, unde TH este durata unei linii TV. Deci departe de schema CoBra.

      Totusi din diagrama de semnale pe cadre vad ca intre SCREEN si inceputul pulsului NVS ar fi cam 47 de linii, iar intre sfirsitul pulsului NVS si inceputul urmatorului SCREEN ar fi 56 de linii. Adica, cum ar veni, BORDER-ul de jos ar avea 47 linii iar cel de sus 56 de linii (pentru un semicadru intretesut). Diferenta e de 9 linii, adica atitea cit ar lipsi din NVS pentru a putea fi clasificat ca impuls de stingere semicadre. E vorba de vreo toleranta a receptorului TV la semnal TV neconform 100% cu standardul sau ce? Se face TV-ul ca nu "vede" primele 9 linii din BORDER-ul de sus?
      Si chiar si asa, tot nu exista semnal de sincronizare (semi)cadre conform standardului, de 2.5 TH!!!

      Alta chestie pe care n-o pricep este urmatoarea: televiziunea analoga foloseste semicadre intretesute cu frecventa de 50 Hz. Pentru o afisare corecta, ma gindesc ca ar trebui ca si memoria video sa fie explorata "intretesut" adica liniile pare din SCREEN-ul Spectrum intr-un semicadru iar cele impare in semicadrul urmator. Totusi din cite pot sa-mi dau seama din scheme, nu asa sta cazul. De fiecare data se exploreaza TOATE cele 192 de linii. Totusi nu prea pare ca sint linii dublate pe ecran, cum ar trebui sa se vada daca ambele semicadre ar fi identice.
      Sau poate sint si nu vad eu bine?
      Sau nu sint, si atunci cum se face ca functioneaza?

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, Catalin Mihaila <mihaila_ac@...> wrote:

      > Salut,
      >
      >   Pentru Cobra mai stiu eu cate ceva, depinde de problema pe care o ai.

    • Show all 11 messages in this topic