      From: jesse_blue7 <jesse_blue7@...>
      To: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
      Sent: Sunday, April 15, 2012 9:40 PM
      Subject: [RomanianHomeComputer] Re: Diskete CoBra

      D-lor, m-am învrednicit pentru prima dată să pornesc plăcile de Cobra pe care le-am asamblat acu 20 de ani. Am o grămadă de dischete de 5.25" în stare foarte bună plus imaginile de dischete de 3.5" făcute cu Teledisk, pe care le-am ÅŸi postat aici pe grup.

      M-am apucat recent ÅŸi am regenerat niÅŸte dischete fizice de 3.5" pornind de la imaginile Teledisk.
      Am folosit Teledisk 2.15, pe o placă de bază de P4, ASUS PX845G, combinaţie care a funcţionat perfect. Versiunea de Teledisk cu care au fost generate imaginile este 2.0

      M-am lovit de următoarea problemă:

      ABSOLUT TOATE dischetele de 5.25" care sînt dischete sistem de CP/M bootează, sigla cu Cobra se schimbă, apare ecranul negru de CP/M,     DAR       pe ecran apar urmatoarele:

      La dischete de 5.25" bootabile cu CP/M-ul mînărit de "CHRIS", precum ÅŸi la dischete de 3.5" regenerate din imaginile Teledisk postate de mine apar următoarele 5 rinduri:

      58k CoBra-DOS 2.2 PLUS   ©1991 CHRIS
      Error on 0:|00|0|00| read id
      density

      BDOS ERR ON A: BAD SECTOR

      La dischete de 5.25" bootabile cu CP/M-ul cu 80 de caractere pe ecran, apar următoarele 4 rînduri:

      COBRA 53K CP/M 2.2  1993
      Error on 0:|00|0|00| read id   density

      Bdos Err On A: Bad Sector

      După ce apare asta, ENTER este inutil pentru că provoacă numai repetarea mesajului de BAD SECTOR, iar calculatorul nu apucă niciodată să intre efectiv în CP/M indiferent de mai apăs.

      Nu ÅŸtiu ce să cred, nu prea-mi sună plauzibil ca ABSOLUT TOATE dischetele de 5.25" pe care le am să aibă aceeaÅŸi eroare,  ÅŸi colac peste pupăză ÅŸi toate imaginile făcute cu Teledisk să fie defecte.

      Vreau totuÅŸi să pun întrebarea asta:

      EXISTÄ‚ CINEVA AICI PE FORUM CARE A REPRODUS CU SUCCES O DISCHETÄ‚ FIZICÄ‚ DE 3.5" DE COBRA BOOTABILÄ‚ CU SISTEM CP/M, PORNIND DE LA IMAGINILE POSTATE DE MINE,  ÅžI CARE DISCHETÄ‚ BOOTEAZÄ‚ CU SUCCES?

      Sînt curios să aflu asta pentru că înclin să cred că e ceva din calculatorul meu ÅŸi nu din vina dischetelor pe care le am, dar nu-mi dau seama ce poate fi.

      Partea mai ciudată e că în DEVIL calculatorul merge perfect, formatez dischete de 3.5" fără nici o problemă li le verifică OK.  Încarc programe, toate merg foarte bine.

      Aşa că toată tărăşenia asta e foarte paranormală....

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, "George Chirtoaca" <george_chirtoaca@...> wrote:

> [...]
      >
      > Am observat ca Samdisk raporteaza urmatoarele caracteristici ale dischetelor de Cobra:
      > - CPM: 80 piste, 2 fete, 9 sectoare/pista, 512 bytes/sector
      > - BASIC/DEVIL: 80 piste, 2 fete, 18 sectoare/pista, 256 bytes/sector, mai putin GAMES1.TD0, care are 82 de piste, si 512 bytes/sector.
      > Iata de ce nu merg scrise in mod normal dischetele DEVIL, au sector de 256 bytes. Samdisk le-ar putea scrie, pe o unitate floppy interna.

    • Show all 54 messages in this topic