      From: Liviu Grama <liviu9@...>
      Subject: Re: [RomanianHomeComputer] Re: Doritori interfata AY + citire de pe card CF etc
      To: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
      Date: Thursday, 9 September, 2010, 9:27

      1. Daca te uiti in schema este vorba de rezistentele care sunt intre magistrala de date (care pleaca de la Z80 catre alimentarea cu 5V); Practic bara aia de se poate inlocui cu 8 rezistoare de 10k  (maro-negru-portocaliu) lipite in pozitie verticala cu cate un capat in cablaj ,iar celelalte capete unite intre ele si capatul comun obtinut astfel se lipeste la a 9-a gaura; se obtine astfel aceeasi bara de rezistoare ,dar cu aspect putin mai badaran ; este metoda cea mai ieftina si rapida.

      Alta solutie este sa dezlipesti de pe placi de baza de PC vechi (286/386/486/586 au din belsug astfel de bare de rezistoare) ,numai ca trebuie cu grija - eu folosesc un pistol cu aer cald.

      2. Pentru culoare trebuie sa vezi intai daca ai pe placa urmatoarele piese: bobina in carcasa , CI prom 82S129 sau P556PT11 (rusesc) si tranzistorul (vezi schema);daca zici ca a mers si color e posibil sa mai ai ceva intrerupt pe acolo sau tranzistorul ars; practic in zona aia poti masura cu ohmetrul direct pe placa; prom-ul nu prea se defecteaza de obicei;
      P556PT11 este ultimul integrat (fata de mufa de alimentare) pe coloana a doua fata de quartz ,langa el gasesti un grup de 9 rezistoare si 3 diode.Practic schema e destul de simpluta pt ca integratul ala face cam tot.

      3.Pentru sunet verifica tranzistorul de sub mufa de alimentare (BD135 /137/139); asta este dreptunghiular ,indoit pe cablaj cu partea metalica in sus; daca e ars poti incerca sa nu-l dezlipesti din gauri: ii tai piciorusele cu un sfic si lipesti alt tranzistor pe resturile de picioruse ramase (asta daca nu ai un letcon si pompa de fludor) ca sa nu se exfolieze traseele.De asemenea se poate inlocui difuzorul ori cu casca de 32 ohmi recuperata ,ori cu difuzor de PC de 8 ohmi (ala de bipaie la pornire).

      Bafta
      YO7HLQ

      From: glendale626 <glendale626@...>
      To: RomanianHomeComputer@yahoogroups.com
      Date: Wednesday, 8 September, 2010, 14:43

      Salut,

      Conform schemelor, e o retea de 8 rezistente de 10k, asemanatoare cu cea din link (http://www.metrafo.ro/16057-retea-rezistente-sil-bussed-8xr9pin.html).
      Destul de usor de gasit pe la magazinele de la Maica Domnului. Dar daca totusi nu reusesti sa gasesti, poti sa adaptezi una din 8 rezistente de 10k legate in paralel, cu un "capat" comun.

      Bafta!

      --- In RomanianHomeComputer@yahoogroups.com, muraru dan <muraru_dan@...> wrote:

      > Poate ma ajuta cineva cu denumirea rezistentei si valoarea ei, eventual si unde o pot gasi( un magazin virtual ar fi ideal, eu fiind din Bacau).
      > Multumesc anticipat

    • Show all 16 messages in this topic