ROS - 10mhz 30m

  • Don
    Message 1 of 41 , Feb 28, 2010
      Jose,

      First CONGRATS and very nice to see a new weak signal digital mode for the digital Ham community, great work! There is a lot of interest so this is good and the new ROS mode will prove to be a great addition for digital operators…thank you for your hard work!

      As far as the ROS HF frequency list for consideration is the listing of 10mhz (30 Meter) band frequencies
      10.141 (USA), 10.144 (USA), 10.147 (USA)
      Please note that 10.141 or 10.140 – 10.142 is an area for most PSK and very busy in Region1 and Region2… listing of 10.144 and 10.147 good areas for 10mhz 30m ( ROS on 10.141 10mhz 30m would be like listing 14.070 for 14mhz 20m). Consider only if you will be so kind but just an observation when looking at the ROS HF frequency list.

      One more question Jose, for 10mhz or 30 meter digital ops from Region2 USA there is no limitations on digital bandwidth but there are limitations in Region1 which is <500hz for 10mhz 30m (other Countries have limitations also, up to all operators to check their own Countries regulations). Will there be a narrower bandwidth ROS option of <500hz in the future so to be used by all in all Regions for 10mhz 30 meter band?

      Very interesting the stations and activity copied in ROS and also you're posting of the EME ROS contact…great things for ROS. Thank you again for all your work, time and working with the Amateur community to use this new digital mode!

      Best Health and DX 73
      Don kb9umt
      http://www.30mdg.net
    • jose alberto nieto ros
      Message 41 of 41 , Mar 3, 2010
        El hecho de tener una licencia de radioaficonado no le da a nadie derecho a desprestigiar el trabajo desinteresado de los que trabajamos en el desarrollo de nuevas tecnologías para la radioafición. Te puede gustar más o te puede gustar menos, pero guarda un mínimo de respeto por el autor, y por supuesto deja que los demás sean libres de utilizarlo o no.

        Este señor lo que se dedicaba a hacer era proclamar a los cuatro vientos su ilegalidad, sumido en su ignorancia.

        Es muy cómodo estar el sillón de tu casa tratando de ilegalizar el trabajo de alguien y que el resto de radioafionados no pueda usarlo por el simple hecho de no ser capaz de entender su funcionamiento.

        Y desconozo de qué mensajes me habla.

        Gracias por recomendar a todos que no lo usen, es usted un buen ejemplo de radioaficonado. Que siga así otros 50 años más.

        From: jose alberto nieto ros <nietorosdj@yahoo. es>
        Subject: [ROSDIGITALMODEMGRO UP] ROS ULTIMATUM
        To: ROSDIGITALMODEMGROU P@yahoogroups. com
        Date: Tuesday, March 2, 2010, 12:23 PM

        For Julian, G4ILO,

        Has a period of 24 hours to correct the news about the legality of ROS in your blog or it will be illegal to use it yourself. Am I making myself clear enough.