CALEA LUI ABEL

  • virginiabrasov
    Message 1 of 1 , Jan 4, 2010

      Calea lui Abel

      ianuarie 3, 2010 de vesteabuna

      De peste 6000 de ani toate fiicele Evei nasc doar doua feluri de fii: Caini si Abeli.

      De peste 6000 de ani Cainii i-au ucis pe Abeli, Cainii au supravietuit si Abelii au murit placuti lui Dumnezeu.
      Abelii n-au lasat urmasi.

      Aici e minunea!
      De peste 6000 de ani fiicele Cainilor nasc tot doua feluri de fii: Caini si Abeli.
      Altfel n-am întelege de ce Ilie a fost trimis la Sarepta iar la Elisei a venit un sirian!

      Noi toti, eu ce care scriu, tu cel care citesti suntem nascuti din Caini, dar nu neaparat suntem Caini. Abelii au murit ucisi de stramosii nostri, de Caini. Avem un arbore genealogic ucigas. Strabunii nostri si-au ucis fratii, un alt arbore negenealogic, nelegat, de martiri ucisi de fratii lor.

      Cainii sunt oamenii trudei, ai actiunii, ai transpiratiei, ai succesului.
      Abelii sunt oamenii odihnei, ai pacii, ai jertfei placute, ai renuntarii.

      Noi ce suntem, fiecare, eu si tu, Cain sau Abel?

      Depinde pe ce cale umblam!

      Iuda 1:11 "Vai de ei! Caci au urmat pe calea lui Cain!"

      Abelii umbla pe calea lui Abel, cel ucis, pizmuit,  batjocorit.  Calea lui Abel e calea lui Hristos, o "Cale nespus mai buna", cale a îngaduintei calde, a dragostei jertfitoare, a rabdarii tacute, a smereniei, a slujirii cu bucurie,  a altruismului, a bucuriei de adevar, a "sperantei într-o înviere mai buna". Calea lui Abel nu are viitor pe pamânt, sfârseste repede de mâna fratelui de pe calea cealalta. Lumea e o autostrada cu sens unic si cu doua benzi, una lata, a lui Cain si una îngusta, a lui Abel. Îngusta tare, cât un trotuar, cât o poteca.

      Sa fim bine încredintati ca cei de pe calea lui Abel nu au viitor în lumea lui Cain.  Sunt marginalizati, împinsi, ridiculizati sau …"cainizati".
      "Cine isi iubeste viata, o va pierde; si cine isi uraste viata in lumea aceasta, o va pastra pentru viata vecinica " Ioan 12:25  Calea lui Abel sfârseste temporar sub cosorul fratelui sau Cain.
      "Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii va vor ocarî, va vor prigoni, si vor spune tot felul de lucruri rele si neadevarate împotriva voastra!" Matei 5:11
      "Atunci va vor da sa fiti chinuiti si va vor omori; si veti fi urati de toate neamurile pentru Numele Meu.  Atunci multi vor cadea, se vor vinde unii pe altii si se vot uri unii pe altii." Matei 24:9-10

      d.

      http://vesteabuna.wordpress.com/