CUVINTE POTRIVITE PENTRU ACESTE VREMURI http://vesteabuna.wordpress.com/

  • virginiabrasov
    Message 1 of 1 , Sep 19, 2009

      Un alt fel de Betanie!

      septembrie 18, 2009 de vesteabuna

      O Betanie care n-a murit, nu moare si nu va muri.

      Portile(planurile, judecatile, conspiratiile) locuintei mortilor n-o pot birui.
      starea de har in care am intrat, locurile ceresti in Hristos, inchinarea in Duh si-n adevar, Ierusalimul lui Dumnezeu

      Din Ierusalimul sufletului meu…

      By vesteabuna

      Ieremia 42

      Marea parte a poporului Sfant fusese dusa in robie, in Babilon, au fost lasati in tara cei mai saraci, lucratorii in vie si plugarii. Au avut un mare belsug de vin si de fructe de vara. Si totusi au cautat sa fuga in Egipt. Nu au vrut un Ierusalim ruinat. Nu l-au bagat in seama. Ca si astazi, Hristosul batjocorit este considerat "batut de Dumnezeu", e mai cautata religia hiper-organizata( Babilonul) sau cea carnala(Egiptul) . Ce mult seamana situatia de atunci cu cea de astazi.

      Din Ierusalimul sufletului meu
      stramutat in taina locului ceresc,(1)
      sfaturi si indemnuri imi aud mereu
      cum Cetatea Pacii sa mi-o parasesc.(2)

      Spre Sionul trist si greu batjocorit
      edomitii-si varsa ura prin blesteme:
      "radeti-l cu totul" striga ei cumplit,(3)
      Domnul ii sopteste insa:"Nu te teme".(4)

      Din Ierusalimul frant si-mprastiat
      in zadar iti pare a-nalta vre-o ruga,
      robi legati spre Babel, siruri au plecat,
      spre Egipt se-ndeamna cei ramasi sa fuga.

      Sa ramana singur locul cel sfintit
      si sa nu se-aleaga mai nimic din el,
      scrum de porti `negreste zidul prabusit,
      "lasa-ne te rog cu sfantul lui Israel".(5)

      Ca si mine astazi si tu frate esti
      cetatean in Noul, prigonit Sion,(6)
      prins intre Egiptul poftelor firesti
      si al inchinarii false Babilon.

      Ramanand in Duhul, staruind in Har,(7)
      fa-ti Ierusalimul culmea bucuriei,(8)
      fara ziduri, templu, jertfa si altar,
      fara fratii dusi in Babelul robiei.

      Nici in Babilonul inchinarii seci
      si nici in Egiptul poftelor nu merge,
      stai in Locul Sfant, de-acolo sa nu pleci,
      numai in Sion El  lacrimile-ti sterge.(9)

      Ce-i Ierusalimul azi?
      E-un legamant,(10)
      nu ca legamantul aratat de-Agar.(11)
      Naste libertatii fii-si prin Cuvant,(12)
      e-un oras de Duh, de Dragoste, de Har.

      In Ierusalimul Domnului Isus,
      in Imparatia-i noua de Iubire,
      prin credinta  fost-ai ridicat si dus(13)
      sa aduci spre slava Harului rodire.(14)

      Tresaltati in chiot dragi daramaturi,( 15)
      greu zdrobite pietre(16), necioplit altar(17)
      inteleg din talcul Sfintelor Scripturi
      ca in voi sunt puse bogatii de Har.(18)

      …si raman in pace in Sionul meu,
      rada toti de zidul prabusit gramada,
      ochi deschisi prin Duhul cer lui Dumnezeu,
      Noul Lui Sion, ca tot mai clar sa-l vada.

      (1)"El ne-a inviat impreuna, si ne-a pus sa sedem impreuna in locurile ceresti, in Hristos Isus, ca sa arate in veacurile viitoare nemarginitele bogatie a harului"
      (2)"Au pornit si s-au oprit la marele han al lui Chimham, langa Betleem, ca sa plece apoi in Egipt,.."
      (3)7´´Adu-Ti aminte, Doamne, de copiii Edomului, cari, in ziua nenorocirii Ierusalimului, ziceau:Radeti- l, radeti-l din temelii!" Psalmul 137:7
      (4)" Fiica Sionului, nelegiuirea iti este ispasita:El nu te va mai trimete in robie" Plang 4:22
      (5)"Abateti- va din drum,dati-va in laturi de pe carare, lasati-ne in pace cu Sfantul lui Israel…" Isaia 30:11
      (6)  "Ci v-ati apropiat de muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc" Evrei 12:22
      (7)"Cu toate acestea, multi Iudei si oameni dintre Neamuri au crezut, iar Pavel „i-a îndemnat sa staruiasca în harul lui Dumnezeu" FA 13:43
      (8) "Sa mi se lipeasca limba de cerul gurii, daca nu-mi voi aduce aminte de tine, daca nu voi facedin Ierusalim culmea bucuriei mele! " Psalmul 136:6
      (9) "Dupa cum mama isi mangaie pe fiul ei si Eu va voi mangaia pe voi, si voi veti fi mangaiati in Ierusalim" Isaia 66:13
      (11)"Lucrurile acestea trebuie luate într-alt înteles: acestea sunt doua legaminte: unul de pe muntele Sinai naste pentru robie si este Agar,"  Galateni 4:11
      (10,12)" dar Ierusalimul cel de sus este slobod, si el este mama noastra." Galateni 4:26
      (13)"Lui Ii datoram faptul ca, prin credinta, am intrat in aceasta stare de har, in care suntem;" Romani 5:2
      (14)"spre lauda slavei harului Sau, pe care ni l -a dat în Prea Iubitul Lui" Ef 1:6
      "Daca aduceti multa roada, prin aceasta Tatal Meu va fi proslavit.." Ioan 15:8
      (15)"Izbucniti cu toate in strigate de bucurie, daramaturi ale Ierusalimului! " Isaia 52:9
      (16)"Cine va cadea peste piatra aceasta, va fi zdrobit de ea;" Matei 21:44
      (17)"Daca-Mi vei ridica un altar de piatra, sa nu-l zidesti din pietre cioplite; caci cum iti veipune dalta in piatra, o vei pangari" Exod 20:25
      (18)"care este bogatia slavei mostenirii Lui in sfinti" Efeseni 1:18

      "Ierusalimul sa fie in inimile voastre"
      "acestea sunt doua legaminte, unul naste pentru robie si este Agar …corespunde Ierusalimului de acum care este  in robie….dar Ierusalimul de sus este liber…"

      . Intrati cu bucurie in Betania de Duh, nu de slova, de har, nu de truda, de bucurie, nu de obida!

      betanie

      O cale   nespus   mai   buna!

      septembrie 18, 2009 de vesteabuna

      Demult, demult, pe cand nici Google nu era, nici Gutemberg nu se nascuse, nici Galilei nu descoperise forma pamantului, Duhul lui Dumnezeu a coborat prin limbi de foc peste oameni.
      Si a dat daruri, daruri pentru madularele mai putin frumoase.
      Si trupul a crescut intr-o zi cat altul in sapte, a crescut in toate spre Cel care este Capul, i-au crescut madulare frumoase care nu mai aveau nevoie sa fie impodobite. Roadele cresteau singure, nu ca darurile pomului de craciun agatate de ramurile in ofilire.
      Zmeul cel rau a provocat  trupul in ritm de manele:"in sabii sa ne taiem, in
      roade frumoase si dorite

      La pomul cunostintei (o poezie)

      By vesteabuna

       La POMUL CUNOSTINTEI laudat
       cu sacii goi ai curiozitatii
       flamanzi ne ducem zilnic ne-ncetat,
       in loc sa ne-ndreptam spre POMUL VIETII

       Cu toate simturile cautam
       adulmecandu- i roadele dorite
       tanjind… din ele sa ne infruptam,
       privindu-le …se fac si mai iubite.

      Pamantul ne ramane neudat
       si ne indepartam de Raul Vietii,
       ba chiar de uscaciune a crapat
       si peste tot au rasarit scaietii.

      El creste inaintea noastra iar
       ca-ntr-un pamant uscat si fara apa
       ca o odrasla slaba pe-un hotar
       pe unde n-a trecut nici plug, nici sapa.

      Si noi nu il bagam in seama caci
       avem program la POMUL CUNOSTINTEI,
       El datatorul asteptatei paci
       asteapta-n anticamera stiintei.

      La POMUL CUNOSTINTEI zi de zi
       ingramaditi in card tot mai flamand
       culegem stiri, imagini, fantezii
       caci ochiul nu se satura vazand.

      Satana de-obicei a ARATAT
       shi OCHIUL a cazut intai in plasa,
       priviti!…si aratand a fermecat
       cu o imagine asa frumoasa.

      De la-nceputuri Domnul a VORBIT
       si-s fericiti numiti ascultatorii,
       URECHI daca avem de auzit
       am castigat mai mult ca privitorii.

      Spre POMUL CUNOSTINTEI inselati
       de o sinucigas-obisnuint a
       marsaluim ca turma, ca manati
       de bici, inperturbabila cadenta.

      LASTARUL rasarit in loc uscat
       nici frumusete-avand si nici marire
       n-ar fi putut sa fie comparat
       cu cel prea-imbracat in stralucire.

      Caci cine crede ce ni s-a vestit
       si cui i s-a descoperit iertarea?
       ca Pomul Cel Frumos e otravit
       si ca-n ODRASLA e rascumpararea.

      De-aceea frate dupa ce asculti
       aceasta poezie, tine minte:
       INFATISAREA- nseala tot mai multi
       intelepciunea- i insa in CUVINTE.

      Nu POMUL CUNOSTINTEI curios
       sa-l mai admiri, ci POMUL VIETII NOI
       chiar daca nu-i atata de frumos
       si merg spre el putini, doar unu-doi.

      Desi nu-s nici poet, nici orator
       m-am chinuit s-alcatuiesc un vers
       ca sa putem retine mai usor
       CUVANTUL, si sa fie greu de sters

      din mintea noastra, caci e pentru noi
       ce-apostolul la Coloseni le-a scris:
       "Vorbiti in poezie intre voi…"
       ca sa puteti retine ce v-am zis.

      4 Raspunsuri la "La pomul cunostintei (o poezie)"

      1. Pascu Geabou spune:

        Domnul sa binecuvinteze pe autorul poieziei,si deasemeni pe noi ,pe toti cititorii si ascultatorii.
        Este minunata. Mai trimiteti..

      2. elisa spune:

        Cautam tot cunostinte noi,ne umplem inima si mintea,adunam, strangem,
        apoi constatam ca suntem atat de goi…goi de iubire!
        Umple-ne de Viata Doamne,ajuta- ne sa dam si altora iubire din iubirea Ta.
        Ajuta-ne sa ne facem mici,ca sa cresti Tu tot mai Mare,
        Spun acest lucru in primul rand pentru mine.

      3. viorica spune:

        Degeaba striga Domnul ;
        "Iesiti din Babilon",
        Cit Babilonul astazi ni-i cuibarit prin case ,
        Ne cinta ne -incinta acest Apolion
        Si nu-i simtim otrava din limbile-i sticloase.

      4. O cale nespus mai buna! « Vestea Buna spune:

        [...] in ofilire. Zmeul cel rau a provocat  trupul in ritm de manele:"in sabii sa ne taiem, in roade frumoase si dorite sa ne intrecem, in ratinguri sa ne comparam, toata lumea ti-o voi da, ai asigurate locurile dintai [...]

      Etichete odrasla slaba, pomul vietii

      sa ne intrecem, in ratinguri sa ne comparam, toata lumea ti-o voi da, ai asigurate locurile dintai in topuri, comentariile numeroase in piete…lupta".
      Trupul i-a zis zmeului:"
      sa-mi las eu rodul meu cel minunat …sa ma framant pentru copaci?"

      Copac sau pom? Pilda lui Iotam.

      By vesteabuna

      (Dupa Judecatori cap. 9)

      „Împaratii Neamurilor domnesc peste ele; si celor ce le stapânesc, li se da numele de binefacatori. 26 Voi sa nu fiti asa…" Luca 22:25
      "Fiindca Unul singur este Învatatorul vostru: Christos, si voi toti sunteti frati
      ."

      Copacii din padure s-au pornit
      odata sa-si aleag-un imparat.
      Maslinul fu intaiul ce-a primit
      propunerea "distinsului" lor sfat:

      "-Imparateste peste noi masline
      fii rege peste-ai muntilor copaci,
      vom fii supusii tai la rau si bine
      si ce vei vrea, putea-vei sa ne faci!"

      "-Sa-mi las eu untdelemnul meu si rodul
      vestit pe-ntregul cercului pamant,
      ce-mbucura si satura norodul?…..
      ….nu merg pentru copaci sa ma framant?"

      "Smochinului i-a spus apoi padurea:
      -"smochine vino rege sa imi fii,
      sa stai tot singuratic e aiurea,
      mai bine e-ntre arbori, ca-n pustii."

      "-Sa-mi las eu rodul meu, a mea dulceata
      si campul cu cicoare si cu maci?
      Nu sunt nebun, nu am decat o viata,
      nu merg sa ma framant pentru copaci!"

      Spre vitsa s-a-ndreptat apoi soborul:
      "-Hai vitsa Tu si fi-ne imparat!"
      Supus iti va fii tie-ntreg poporul
      padurilor cu arbori de taiat."

      "-Sa-mi las eu mustul meu? Sa-mi las ciorchinii
      ce-mi cresc  fara sa sap si sa alerg,
      din mangaierea humei si-a luminii…?
      ….sa ma framant pentru copaci? nu merg!"

      Doar spinul arogant si plin de sine
      tsepos, infumurat si vorbaret
      a zis:"-Un imparat sa fiu, prea bine,
      dar numai daca cedrul cel semet

      si toti ceilalti copaci sa vin-or vrea
      sa stea la adapost la umbra mea!
      De nu, un foc sa ias-acum din spin
      padurea sa o mistuie deplin!"

      ——————————————————–

      Eu inteleg din pilda lui Iotam
      ca nu-s copac, ci pom, sau doar un ram
      partas facut grasimii din maslin
      si nu mai sunt condus de-un rege-spin.

      Ca pom cu rod, eu am un Gradinar
      Ca vita, un Viticultor ceresc,
      doar arborii  padurii fara Har
      la umbra spinilor se-adapostesc.

      De-aceea nu ma-ngrijorez deloc
      ca n-am un imparat de maracini,
      din spinii-regi nu iese decat foc,
      eu am un Rege-Domn peste gradini.
      (din cuvantul de duminica din adunare)

      1. viorica spune:

        Frumos ,cine este autorul?
        Abimelec s-a increzut in puterea lui a lucrat ca un om de nimic dar Dumnezeu a avut grija sa-l ucida .Pomul este roditor ,cand spun copac ma gindesc ca este cel bun de foc .

      2. viorica spune:

        Copacii cresc in padure ,pomii rodesc si cresc in gradina .

      3. O cale nespus mai buna! « Vestea Buna spune:

        [...] locurile dintai in topuri, comentariile numeroase in piete…lupta". Trupul i-a zis zmeului:"sa- mi las eu rodul meu cel minunat …sa ma framant pentru copaci?" Si privindu-si mladitele si ramurile pline de roduri tot mai grele s-a tot gandit ca de ce [...]

      Si privindu-si mladitele si ramurile pline de roade tot mai grele, s-a tot gandit ca de ce ceilalti copaci stau la umbra spinului? Poate si unii pomi? De ce nu vad ca este o cale nespus mai buna?
      Un
      alt fel de Betanie?
      Ca
      Altul este sotul?

      Cunoasterea si recunoasterea lui Hristos

      By vesteabuna

      Sa Te cunosc in cei mai ne-nsemnati (1)
      din fratii Tai, ascuns in ei stiind
      caci esti chiar Tu, lucrand in cei chemati(2)
      si viata Ta, in viata lor traind.(3)

      Sa recunosc Ierusalimul chiar
      in ziduri daramate si-n ruine,(4)
      sa plec din Babilonul fara Har(5)
      catre Sionul cel zidit de Tine.

      Sa nu ne potrivim cu-al lumii chip(6)
      in felul inchinarii ei desarte,
      cu temelia-I pusa pe nisip(7)
      si cu zidirea ei de fapte moarte,(8)
      ci transformati prin Duhul zi de zi(9)
      spre chipul Tau,spre felul Tau ceresc
      spre Trupul Tau din madulare vii(10)
      ce-un Templu-n Domnul laolalta cresc.(11)

      Sa recunoastem Haru-n cei smeriti (12)
      caci numai lor Tu L-ai promis bogat (13)
      precum am fost in Tine, noi  primiti (14)
      sa nu respingem fratii, niciodat'.

      Caci nici cei inaltati, nici cei vestiti (15)
      sau ingamfati de cunostinta multa, (16)
      nu capata din Har, ca nu-s smeriti (17)
      si nici credinta n-au, ca nu asculta!  (18)

      Doar celor mai smeriti, mai ne-nsemnati
      Tu Harul l-ai promis cu-mbelsugare (19)
      sunt cei alesi de Tine si chemati
      spre-a fi a Ta slavita Adunare. (20)

      Ideea versurilor e din cuvantul de azi din adunare.

      Referinte Biblice:
      (1)"Adevarat va spun ca,oridecateori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neansemnati frati ai Mei, Mie mi le-ati facut" Matei 25:40
      (2)"

      De aceea multumim fara încetare lui Dumnezeu ca, atunci când ati primit Cuvântul lui Dumnezeu, auzit de la noi, l-ati primit nu ca pe cuvântul oamenilor, ci, asa cum si este în adevar, ca pe Cuvântul lui Dumnezeu, care lucreaza si în voi care credeti.." I Tes 2:13
      (3)"Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste în mine
      !"
      Galateni 2:20
      (4)
      "Izbucniti cu toate in strigate de bucurie, daramaturi ale Ierusalimului! Caci Domnul mangaie pe poporul Sau, si rascumpara Ierusalimul. " Isaia 52:9
      (5)
      "Plecati, plecati, iesiti din Babilon! Nu vã atingeti de nimic necurat! Iesiti din mijlocul lui! Curãtiti-vã, cei ce purtati vasele Domnului! …" Isaia 52:11
      (6)
      "
      Sa nu va potriviti chipului veacului acestuia, ci sa va prefaceti, prin  înnoirea mintii voastre.." Romani 12:2
      (7)"Caci el astepta cetatea care are temelii tari, al carei mester si ziditor este Dumnezeu" (Evrei 11:10)
      (8)
      "…..fara sa mai punem din nou temelia pocaintei de faptele moarte, si a credintei in Dumnezeu, …"Evrei 6:1
      (9) "Noi toti privim cu fata descoperita, ca într'o oglinda, slava Domnului, si sîntem schimbati în acelas chip al Lui, din slava în slava, prin Duhul  Domnului.." 2 Cor 3:18
      (10) "Voi sunteti trupul lui Hristos, si fiecare, in parte, madularele lui" 1 Corinteni 12:27
      (11)

      ", În El toata cladirea, bine închegata creste ca sa fie un Templu sfânt în Domnul . Prin El si voi sunteti ziditi împreuna, ca sa fiti un locas al lui Dumnezeu, in Duhul.." Efeseni 2:21-22
               "Si voi, ca niste pietre vii, sunteti ziditi ca sa fiti o casa Duhovniceasca… " I Petru 2:5
      (12)

      "…si recunoscând harul care îmi fusese dat, Iacov, Petru si. Ioan, care sunt socotiti ca stalpi , mi-au dat mie si lui Barnaba …" Galateni 2:9
      (13)
      "Dumnezeu sta împotriva celor mândri, dar celor smeriti le da har'."(1 Petru 5:5).
      (14)
      "Asa dar, primiti-va unii pe altii, cum v-a primit si pe voi Hristos, spre slava lui Dumnezeu" Romani 15:7
      (15)
      "A crezut în El vreunul din mai marii nostri sau din Farisei ?" Ioan 7:48
      (16) "…cunostinta ingamfa …." 1Corinteni 8.1
      (17) "Dumnezeu sta împotriva celor mândri, dar celor smeriti le da har'."(1 Petru 5:5).
      (18)
      "Astfel, credinta vine în urma auzirii…." Romani 10:17
      (19) "Dumnezeu sta împotriva celor mândri, dar celor smeriti le da har'."(1 Petru 5:5)
      (20) "ca sa înfatiseze înaintea Lui aceasta Adunare, slavita,…"Coloseni 1:27