Paramadina opportunities..dr milis sebelah

  • lebah buayawati
    Message 1 of 3 , Dec 15, 2008
      Dear all,

      Please be informed that the Australia-Indonesia Institute (AII) in
      collaboration with Paramadina University will soon conduct a
      selection
      interview for Indonesian participants in the Australia-Indonesia
      Young
      Leaders Exchange Program - MEP 2009 (please see Kompas ads Sat.13
      December).

      Please spread the news to your friends/ colleagues and anyone else
      who
      are interested to apply. Below is further details on the program and
      how
      to apply.

      Program Pertukaran Tokoh Muslim Muda

      Indonesia-Australia

      Australia-Indonesia Institute bekerjasama dengan Universitas
      Paramadina
      menyelenggarakan program spesial, Pertukaran Tokoh Muslim Muda antara
      Indonesia dan Australia, dimana tokoh/aktivis muslim muda dari
      Indonesia
      akan mengunjungi Australia selama 2 minggu dan bertemu baik Muslim
      maupun
      non-Muslim untuk bertukar pikiran dan berbagi pengalaman. Sebaliknya
      tokoh
      muslim muda Australia juga mengunjungi Indonesia dalam program yang
      sama.

      Program pertukaran ini ditujukan untuk meningkatkan pemahaman
      terutama
      mengenai peran agama di masing-masing negara. Program ini juga
      ditujukan
      untuk meningkatkan pemahaman terhadap Islam di kedua negara dan untuk
      meningkatkan kesadaran mengenai keanekaragaman budaya di Australia
      maupun
      Indonesia.

      Syarat-syarat pendaftaran:

      Pria dan Wanita berusia di bawah 40 tahun.
      Menyerahkan salinan Kartu Tanda Penduduk (KTP), atau Paspor.
      Lancar berbicara bahasa Inggris dengan melampirkan salinan nilai
      score
      TOEFL (international atau institusional) minimal 450.
      Menyertakan surat rekomendasi dari organisasi yang menjelaskan
      kedudukan pelamar dalam organisasi tersebut.
      Melampirkan surat pernyataan singkat berisi:
      apa yang dapat diberikan pelamar pada program tersebut selama dan
      sesudah kunjungan,
      peran dari pelamar dalam organisasi dan alasan mengapa tertarik pada
      program ini,
      bagaimana pelamar akan membagi pengalamannya selama dan sesudah
      program.
      Surat pernyataan ini tidak boleh melebihi 2 halaman.
      Melampirkan Curriculum Vitae terbaru (tanpa perlu melampirkan seluruh
      salinan sertifikat atau dokumen yang dimiliki).
      Membuat surat keterangan yang mencantumkan:
      nama organisasi atau orang yang ingin ditemui di Australia.
      hobby dan kebiasaan di waktu luang.
      tanggal terakhir perjalanan ke Australia, jika ada.
      tanggal keberangkatan ke Australia, jika terpilih.
      alamat, fax atau nomor telephone yang dapat dihubungi.
      Pasphoto 3 x 4 cm sebanyak 2 lembar.
      Salinan Akte Kelahiran.
      Melampirkan Surat rekomendasi sebanyak 2 buah dari 2 orang yang
      menyatakan mengapa pelamar adalah kandidat yang tepat untuk mengikuti
      program ini.

      Calon pelamar disarankan untuk hanya mengirimkan persyaratan yang
      disebutkan di atas.
      Lamaran dapat dikirim ke:

      Panitia Program Pertukaran Tokoh Muslim Muda
      Indonesia-Australia

      Universitas Paramadina
      Jl. Gatot Subroto Kav. 97
      Mampang, Jakarta Selatan 12790
      Tel: 62 21 7918 1188
      Fax: 62 21 799 33 75

      Batas akhir pengiriman lamaran: Jum'at, 9 Januari 2009 pukul 16.00
      WIB.
      Informasi lebih lanjut hanya dapat ditujukan melalui email kepada:
      phanggarini@ yahoo.com. au

      Salam budaya,

      Wati Syamsu
      Cultural Section, Australian Embassy Jakarta,
      Jl. H.R. Rasuna Said Kav.C15-16, Jakarta 12940,
      Tel. 2550 5262, Fax. 522 7104,
      E-mail: wati.syamsu@ dfat.gov. au

      "Aerodynamically a bee can't fly .
      But since a bee don't know the law of aerodynamics , a bee fly."
      Mary Kay Ash
      Don't know who she is but worthy word she does has.

      Message 2 of 3 , Dec 17, 2008

        From: Dewi, Shita N <DewiSN@state. gov>
        Subject: 2009 Study of the United States Institute Programs: Call for
        nominations
        To: "Jakarta, Exchanges" <jakartaexchanges@ state.gov>
        Date: Thursday, December 11, 2008, 11:54 PM

        Dear Sir/Madam,

        The Public Affairs Section is pleased to announce the Study of the United
        States Institute Programs for 2009. There are six different programs being
        offered in 2009 for university-level scholars. We hope to sponsor
        Indonesian participation in all six programs. The programs will take place
        in the U.S. between June and August 2009. Please see the attached program
        summaries and application with requirements.

        The Study of the U.S. Institutes are a valuable tool for building a solid
        understanding of the United States among Indonesia's scholars. This is a
        substantial investment by the U.S. government to provide foreign scholars
        the opportunity to deepen their understanding of American society, culture
        and institutions. The ultimate goal is to strengthen curricula and to
        improve the quality of teaching about the United States abroad.

        Please note: Candidates with limited or no prior travel or study in the U.S.
        will be given preference. Those who have recently received U.S. Government
        grants are not eligible. Our program office in Washington, D.C., will make
        the final selection of participants.

        We appreciate your assistance in identifying candidates. We ask that each
        section nominate *no more than* two candidates for each Study of the U.S.
        Institute Program. Please note that candidates must have strong English
        language skills, as all programs will be held in English. Application
        materials should be submitted electronically to the Exchanges Office via
        Jakartaexchanges@ state.gov by Friday, January 30, 2009. Please feel free to
        have the nominees complete the application personally. Should you have any
        questions concerning the program, please contact me or Ibu Shita tel. (021)
        3435-9529 or fax (021) 3435-9949.

        Thanks,

        Aroosha

        Aroosha Z. Rana