RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Nog een keer: Joannes Jansen

  • Olaf Duits
    Message 1 of 21 , Feb 3, 2005
      Hoi Irma,

      Bedankt voor je reactie. Dit huwelijk had ik helaas al, zie mijn posting.
      Ook het overlijden. Zie mijn latere reactie met een uitgebreid rapport.
      Verder heb je me wel aan het denken gezet en kwam ik bij:
      --
      Dopeling Joanna Janssen
      Vader Wilhelmus Janssen

      Plaats Hoogeloon
      Datum doop 03-05-1718

      Opmerkingen Hapert
      DTB Hoogeloon inv.nr. 22.1 , folio 87
      --

      Misschien zijn deze ouders wel de ouders van 'mijn' Joannes Wilhelmus(Jan
      Willems) x Geertrudis van Gompel. Dit omdat zijn vader Wilhelmus heet, zijn

      Heeft iemand enig idee waarom bij de huwelijksakte niet de ouders genoemd
      worden?

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      http://genealogy.mypub.nl

      Message 2 of 21 , Feb 3, 2005
        Misschien dat deze aannemelijker is:
        ---
        Dopeling Joannes Janssen
        Vader Wilhelmus Janssen
        Moeder Anna Maria Smachten
        Getuige Laurentius Peeters
        Anna Cornelia Smachten

        Plaats Hoogeloon
        Datum doop 07-07-1736

        Opmerkingen ONDER VOORWAARDE

        DTB Hoogeloon inv.nr. 22.2 , folio 4v
        ---

        Sterker nog, ik denk eigenlijk dat dit hem is. Zijn moeder heet Anna Maria,
        zijn eerste kind en dochter heet Anna Maria. Hoogeloon klopt ook en
        Laurentius Peeters als getuige, heb ik al als getuige bij andere dopen van
        zijn kinderen! Wat wel jammer is, dat ik helemaal geen Smachten tot nu toe
        in mijn bestand heb....

        Met vriendelijke groet,

        Olaf Duits
        http://genealogy.mypub.nl

        Message 3 of 21 , Feb 4, 2005
          Dag Olaf
          In zo'n geval zou ik absoluut alle kinderen uit dat gezin bij elkaar sprokkelen en vervolgens bij de doopheffers van het gezin gaan kijken. Meestal is een zwager dan weer doopheffer. Dat is de enige manier om (zeker in het geval van de naam Jansen) de juiste personen te koppelen. Ik heb een zelfde probleem met Blom bij de hand gehad. Door de doopheffers weet ik nu dat ik heel zeker nog een kind uit een gezin gemist heb!
          Kortom bij uitzoeken van een naam als Jansen moeten de doopheffers met wat moeilijkere namen eigenlijk bevestigen dat je op het juiste spoor zit.
          Veel succes
          Irma Vlasblom

          Message 4 of 21 , Feb 7, 2005
            Irma,

            We hebben nu de huwelijksakte van Jansen X Van Gompel besteld. Laten we
            hopen dat daar wel de ouders op staan vermeld. Ik houd je(jullie) op de
            hoogte.
            Nogmaals bedankt voor het meedenken!

            Met vriendelijke groet,

            Olaf Duits
            http://genealogy.mypub.nl

            Message 5 of 21 , Apr 12, 2005
              Ik heb nog geen antwoord gekregen, dus weer een keer vragen:

              Zijn de huwelijksakten van voor 1812 van 's-Hertogenbosch on-line? Ik zoek
              vijf huwelijken in 's-Hertogenbosch. De eerste rond 1750 tussen Maria
              (van) Sleeuwen en Cornelius Gerrits, de tweede rond 1713 tussen Antonius
              (van) Sleeuwen (vader van Maria) en Maria Veijgenboom, de derde Mathijs
              Smits en Francijn Buijs (rond 1686), de vierde Guilielmus Vriseven en Maria
              Henricus (Maria Gijsselen), voor 1696 en de vijgde Cornelis Theodorus Smits
              en Maria Vriseven (de Vrieseven) rond 1718. Weet iemand iets over deze
              families? Namen van de kinderen heb ik al. Thanks. Tony
              A. Hofstee, St. Thomas, ON, Canada
              Dutch or English
            • Jorma Huijts
              Message 6 of 21 , Apr 12, 2005
                Hallo Anthony,

                Mocht hier geen duidelijk antwoord komen, kijk dan nog eens op de site
                en/of stuur een e-mail naar het e-mailadres daar
                http://www.s-hertogenbosch.nl/index.cfm?appname=Stadsarchief

                http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
                geeft behorlijk goed weer wat er al is.

                www.bhic.nl