Kornelis Willemsz. BAKKER

  • L.A.Bakker
    Message 1 of 4 , Jan 31, 2005
      L.S.

      Weet iemand van u meer over de ouders en de doopdatum van
      Kornelis Willemsz. BAKKER, die ca 1783 in 's-Gravenmoer geboren/gedoopt zou
      moeten zijn.
      Hij vertrekt later naar Sliedrecht waar hij zorgt voor een omvangrijk
      nageslacht.
      ISIS Brabant geeft helaas geen uitsluitsel.

      Met vriendelijke groet,

      Leo A. Bakker
      www.geocities.com/leobakker58/index.html
      Zoekende naar alle gegevens van de namen LINNE(N)BANK, PISTORIUS, WOUWE(N),
      ZUURVELD, VOORHORST en alleen in de provincie Zuid-Holland naar BAKKER.

    • Rob
      Message 2 of 4 , Feb 1 10:11 AM
        Beste Leo,

        Mogelijk heb ik hem gevonden in ISIS 's-Gravenmoer :
        Cornelis Willem Bakkere
        geboren op donderdag 25 maart 1784 's-Gravenmoer

        Man
        geboren op 25 mrt 1784 's-Gravenmoer
        gedoopt op 28 mrt 1784 's-Gravenmoer
        religie: ng
        getuige: Clasina_Willemse Boom huisvr.v.Cornelis Bakkere

        's-Gravenmoer - NG dopen 1697-1814 (RHC Tilburg) 960 - Collectie doop-,
        trouw- en begraafboeken Sg (inv.nr. 1, pg157)

        Ouders:

        a.. Willem Bakkere

        b.. Pieterenel Priest

        Ik ben benieuwd of iemand dit kan bevestigen.

        Met vriendelijke groet,

        Rob van Leijenhorst
        Hellevoetsluis

        Message 3 of 4 , Feb 1 11:02 AM
          Rob,

          Het kan haast niet anders dan de juiste K/Cornelis zijn. Zoveel Bakkers
          waren er nou ook weer niet in midden Brabant te vinden. En tja, dat hij dan
          BakkerE heet, daar had zelfs een redelijk ervaren zoeker als ik niet aan
          gedacht. Een complimentje voor jouw zoekkunsten!
          De vernoeming van de kinderen van Cornelis Willem Bakkere klopt vrijwel
          precies met de "gangbare" regels: beide grootouders en ouders worden netjes
          'opnieuw' in de wereld gezet.
          De genoemde getuige brengt me echter weer een beetje in verwarring, er
          blijkt dus nóg een Cornelis Bakkere te zijn, gehuwd met Clasina Willemse
          Boom. Een oom wellicht?
          Ik ga weer verder spitten, en bij het volgende RA bezoek niet naar Cornelis,
          maar naar Willem en Pieternella Priest zoeken.

          Message 4 of 4 , Feb 1 11:38 AM
            Leo,

            De getuigen Cornelis en Clasina zijn volgens mij de ouders van Willem,
            afgaande op de mogelijke geboorteakte van Willem:
            Willem Cornelis Bakker
            gedoopt op zondag 19 januari 1755 's-Gravenmoer

            Man
            gedoopt op 19 jan 1755 's-Gravenmoer
            religie: ng
            getuige: Willemina Pharo
            's-Gravenmoer - NG dopen 1697-1814 (RHC Tilburg) 960 - Collectie doop-,
            trouw- en begraafboeken Sg (inv.nr. 1, pg79)

            Ouders:

            · Cornelis Bakkere

            · Clasina Boom

            Hij huwde Pieternel Pri(e)st in 1784.

            Willem Bakkeren
            huwelijk op zondag 18 januari 1784 's-Gravenmoer

            Man
            naam: n jm
            geboren 's-Gravenmoer
            woonplaats: Dongen
            Willem Bakkeren met Pieternel Priest
            ondertrouw op 2 jan 1784 's-Gravenmoer
            huwelijk op 18 jan 1784 's-Gravenmoer
            instantie: NG
            's-Gravenmoer - Gaarder impost trouwen 1764-1786 (RHC Tilburg) 960 -
            Collectie doop-, trouw- en begraafboeken Sgm (inv.nr. 8a, pg197)
            's-Gravenmoer - NG trouwen 1671-1795 (RHC Tilburg) 960 - Collectie doop-,
            trouw- en begraafboeken Sgm (inv.nr. 2, pg85v)

            En zij kregen in ieder geval de volgende kinderen: Cornelis Willem Bakkere
            (25 maart 1784), Alida Willem Bakkere (1786 - 12 november 1882
            's-Gravenmoer), Adriana Willem BakkereN (11 oktober 1793 - 23 mei 1857
            's-Gravenmoer) gehuwd met Steven Hulst op 26 juni 1814 aldaar.Johannes
            Willem BakkereN (19 april 1796) gehuwd met Johanna van der Leij op 16 maart
            1823 te 's-Gravenmoer. Clasina Willem BakkereN (7 januari 1798) gehuwd met
            Johannes Heijblom op 15 juli 1821. Tussen Alida en Adriana zat nog een
            Clasina.

            Willem overleed in 1813:

            Willem Bakkeren
            overleden op zaterdag 23 januari 1813 's-Gravenmoer

            Man
            overleden op 23 jan 1813 's-Gravenmoer
            overleden: + als weduwnaar
            's-Gravenmoer-begraaflijst schoolmeester 1765-1814 (RHC Tilburg) 960 -
            Collectie doop-, trouw- en begraafboeken Sgm (inv.nr. 3, pg142)

            Pieternel Lawies Prist is geboren in 1763 als dochter van Lawies Prist en
            Alida van Eerssel:

            Pieternel Lawies Prist
            gedoopt op vrijdag 1 april 1763 's-Gravenmoer

            Vrouw
            geboren op 15 feb 1763 's-Gravenmoer
            gedoopt op 1 apr 1763 's-Gravenmoer
            religie: ng
            getuige: Soetje Kop huisvr.v.Adriaan van Boxel

            's-Gravenmoer - NG dopen 1697-1814 (RHC Tilburg) 960 - Collectie doop-,
            trouw- en begraafboeken Sg (inv.nr. 1, pg105)

            Ouders:
            · Lawies Prist

            · Alida van Eerssel

            Pieternel stierf al eerder dan Willem in 1811:

            Piternella Priest
            overleden op woensdag 4 september 1811 's-Gravenmoer

            Vrouw
            overleden op 4 sep 1811 's-Gravenmoer
            overleden: + als huisvrouw

            Tot zover even. Ik ben het met je eens dat we met Cornelis Willem de juiste
            persoon hebben. Er ontbreekt echter nog een bewijs.

            Groet,

            Rob van Leijenhorst

            Hellevoetsluis

            Mogelijk heb ik hem gevonden in ISIS 's-Gravenmoer :
            Cornelis Willem Bakkere
            geboren op donderdag 25 maart 1784 's-Gravenmoer
            <<knip>>