Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Janssen-Stoffelen

  • Walther Jansen
    Message 1 of 10 , Dec 11, 2004
      André,
      Bedankt voor je aanvullingen. Blijkens de geboorteakte is Anna Maria
      Stoffelen ook van hetzelfde ouderpaar, hoewel ze in je opsomming niet
      voorkomt. Desgewenst kan ik je een scan van die akte toezenden.

      Met vriendelijke groet,
      Walther
    • Marisa Godschalk
      Message 2 of 10 , Dec 17, 2004
        Beste Walther,

        Hierbij de gevonden gegevens uit het Bevolkingsregister Halsteren 1849-1905

        Kornelis Janssen ovl.Halsteren 05-11-1895
        Anna Maria Stoffelen geb.Steenbergen 27-02-1845
        Adriana Janssen geb.Halsteren 07-02-1882
        tr.Halsteren 09-04-1904
        Johanna Cornelia = doorgehaald en daarboven is geschreven:
        Cornelia geb.Halsteren 29-04-1883
        ovl.Halsteren 01-08-1883
        Helena Adriana Janbroers - nicht, geb.Dordrecht 25-02-1881
        aangekomen Halsteren vanuit Dordrecht 22-12-1890, vertrokken naar Dordrecht
        08-11-1891
        Martinus Molenaars geb. Wouw 29-09-1856, militair, ingeschreven 29-07-1896, aangekomen
        vanuit Roosendaal 27-07-1896, vertrokken naar Roosendaal 31-07-1896
        Frans Luijks - schoonzoon, geb.Halsteren 29-09-1879, arbeider, tr. Halsteren 09-04-1904
        Petrus Cornelis Luijks - kleinzoon, geb.Halsteren 16-09-1904

        alle data zijn vanuit het bevolkingsregister,
        Anna Maria Stoffelen, herbergierster, is overleden Halsteren 10-09-1920, aangegeven door schoonzoon, gegevens uit overlijdensakte (helaas akte nummer niet genoteerd, sorry)
        Verdere gegevens die ik vond in huwelijksakte (nr.14) Jansen x van Geel: naam moeder Jansen= van Meeren, naam moeder van Geel =Oetelmans ( zie trouwens ook genlias!)
        geboorte akte Kornelis Janssen: hier is de naam van de vader ook met dubbel s geschreven.

        Hoop dat je hier iets aan hebt,

        met vriendelijke groeten,

        Marisa Godschalk

        Walther Jansen <jansen.vandevorst@...> wrote:Beste Marisa,

        Je aanbod in dank aanvaard. Ik wacht rustig af wanneer je gelegenheid hebt
        om die opzoekingen te doen. Heel fijn dat je zo snel reageerde en je was
        zelfs niet de enige.
        Voor alle volledigheid druk ik hierbij nog het gezin af waar die Kornelis
        deel van uitmaakte. Hij is de enige van het gezin wiens achternaam met
        dubbel s werd geschreven.
        Alvast hartelijk dank voor de moeite,

        Met vriendelijke groet,
        Walther Jansen
        ------------
        JANSEN Adrianus

        Landbouwersknecht

        * + 10-01-1858 Steenbergen

        = 05-11-1805 Putte

        (zoon van JANSEN Adrianus en VERMEEREN Johanna)

        x (1) 06-05-1831 Steenbergen

        van GEEL Adriana

        Arbeidster

        * + 09-09-1851 Steenbergen

        = 29-04-1804 Steenbergen

        (dochter van van GEEL Adriaan en OERLEMANS Wilhelmina)

        x (2) 30-12-1852 Steenbergen

        KOETSENRUIJTER Geertruij

        Arbeidster

        * 05-01-1812 Steenbergen + 15-05-1899 Roosendaal en Nispen

        (dochter van KOETSENRUIJTER Pierre en GOORDEN Antoinetta)

        Uit het eerste huwelijk:

        1. Antony

        Arbeider

        * 12-04-1832 Steenbergen

        2. Willem

        Landbouwersknecht

        * 31-10-1834 Steenbergen + 01-01-1912 Steenbergen (De Heen)

        x 25-04-1862 Steenbergen met KUISTERMANS Anna Maria

        (dochter van KUISTERMANS Marijn en SCHIJVENAARS Petronilla)

        3. Kornelis JANSSEN <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

        Gepensioneerd militair, herbergier

        * 25-02-1837 Steenbergen + < 1904

        x 12-11-1879 Halsteren met STOFFELEN Anna Maria

        (dochter van STOFFELEN Gerardus en de BRUIJN Anna Cornelia)

        4. Adriana Theresia

        Dienstbode

        * 09-09-1841 Steenbergen + Dordrecht

        x 23-09-1869 Bergen op Zoom met JANBROERS Egidius

        (zoon van JANBROERS Johannes Wilhelmus en KROMSCHEE Helena)

        Uit het tweede huwelijk:

        5. Adrianus

        Rijkspostbeambte, brievenbesteller, winkelier

        * 24-07-1853 Steenbergen + 20-05-1938 Roosendaal

        x 03-05-1882 Roosendaal met BACKX Catharina

        (dochter van BACKX Adriaan en VERHEIJEN Dingena)

        Yahoo! Groups Sponsor
        Get unlimited calls to

        U.S./Canada

      • Walther Jansen
        Message 3 of 10 , Dec 17, 2004
          Beste Marisa,
          Hartelijk dank voor het vele werk dat je eraan gehad hebt. Ik kan nu weer
          wat concrete gegevens verifiëren op de aktes in het prov. archief Den Bosch.
          Jammer dat de enige zoon uit het gezin niet meer vermeld werd in het
          bevolkingsregister. Mogelijk heeft die niet lang geleefd, daar moet ik nog
          eens naar kijken. Mijn hoop m.b.t. nageslacht was op hem gevestigd. Wat
          betreft Oerlemans/Oetelmans had ik al gezien dat beide schrijfwijzen
          gebruikt werden. ik heb het toch aangepast. wat betreft de naam Van Meeren:
          ook hier worden verschillende schrijfwijzen gehanteerd. De doopakte
          (25-09-1783 Woensdrecht) geeft als naam Vermeeren dus dat hou ik aan.

          Ben erg blij dat je dit hebt willen doen en uiteraard tot wederdienst
          bereid.
          Groetjes,
          Walther Jansen
        • Marisa Godschalk
          Message 4 of 10 , Dec 17, 2004
            Beste Walther,

            Ik zie nu dat er een regel tussenuit is ( teveel achter de pc gezeten vandaag?):

            Adriaan Gerard Janssen ( de gezochte zoon?) geb. Halsteren 07-09-1880
            ovl. Halsteren 22-02-1881
[...]

            wat concrete gegevens verifi�ren op de aktes in het prov. archief Den Bosch.

            Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

          • Walther Jansen
            Message 5 of 10 , Dec 19, 2004
              Marisa,
              bedankt voor de aanvulling. Jammer dat die stamhouder zo kort geleefd heeft.
              Ik kan weer een stukje van de legpuzzel invullen.

              Groet,
              Walther