Theodorus Clement

  • john_berkers
    Message 1 of 5 , Sep 21, 2004
      Beste lijstgenoten;
      Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
      Een betovergrootvader van mij

      Theodorus Clement trouwd in Aarle-Rixtel voor de derde keer op
      zondag 3 september 1809,
      met Maria Anna Wouters *Boekel
      zij was 25 jaar oud en hij ongeveer 55
      Ik heb familieleden die beweren dat zij ongeveer 10 kinderen gehad
      hebben maar ik kan er geen vinden, wie kan dat wel?

      Bij voorbaat bedankt,
      John Berkers Canada.
    • M. Philippe
      Message 2 of 5 , Sep 25, 2004
        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "john_berkers"
        <jberkers@m...> wrote:
> [...]
        > Ik heb familieleden die beweren dat zij ongeveer 10 kinderen gehad
        > hebben maar ik kan er geen vinden, wie kan dat wel?

        John,

        10 kinderen uit het laatste huwelijk of uit alle drie huwelijken?

        Op 25-10-1812 werd al zeker een zoon Peter geboren in Aarle-Rixtel en
        op 20-07-1877 huwde een zoon Franciscus te Aarle-Rixtel.

        Kijk eens op de site http://www.genlias.nl/pls/gls03/logon?cid=-
        en op de site http://rijksarchief.colo.bit.nl/menu_zoeken.html

        M. Philippe
      • John Berkers
        Message 3 of 5 , Sep 25, 2004
          M. Philippe;
          Nee we zoeken ongeveer 10 kinderen uit dit huwelijk, hij had minstens 18 kinderen uit de eerste 2, zijn oudste dochter trouwde in dezelfde H. Mis als hij voor de tweede keer, mijn Moeder is al lang dood maar zij zei altijd dat hij 29 kinderen gehad heeft, zijn jongste zoon Henricus uit het eerste huwelijk uit Milheeze is eigenlijk mijn betovergroot, ik ben ooit met mijn Moeder in Milheeze geweest , en wij waren familie van iedereen of de buren.
          We hebben al dikwijls gezocht in ISIS en GenLias maar tot nou toe nog geen kinderen gevonden van dit laatste huwelijk.

          Toch bedankt voor de intresse.
          John
> [...]

          Op 25-10-1812 werd al zeker een zoon Peter geboren in Aarle-Rixtel en
          op 20-07-1877 huwde een zoon Franciscus te Aarle-Rixtel.

          Yahoo! Groups Sponsor

        • miranda steevensz
          Message 4 of 5 , Sep 26, 2004
            Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruidegom)
            Archieflocatie Rijksarchief Noord-Brabant

            Algemeen Toegangnr: 121.010
            Inventarisnr: 377
            Gemeente: Bakel en Milheeze
            Soort akte: huwelijk
            Aktenummer: 9
            Datum: 20-07-1877
            Bruidegom Franciscus Clement
            Geboorteplaats: Aarle-Rixtel
            Bruid Catharina de Rijk
            Geboorteplaats: Bakel en Milheeze
            Vader bruidegom Theodorus Clement
            Moeder bruidegom Marianna Wouters
            Vader bruid Johannes de Rijk
            Moeder bruid Theodora van Neerven

            Zoeken in Genlias database

            Vorige Volgende

            Detail resultaat:
            Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruid)
            Archieflocatie Rijksarchief Noord-Brabant

            Algemeen Toegangnr: 121.063
            Inventarisnr: 2864
            Gemeente: Gemert
            Soort akte: huwelijk
            Aktenummer: 3
            Datum: 07-02-1822
            Bruidegom Johannes Dekkers
            Geboorteplaats: Gemert
            Bruid Johanna Helena Clement
            Geboorteplaats: Aarle-Rixtel
            Vader bruidegom Adrianus Dekkers
            Moeder bruidegom Anna Maria van de Wijer
            Vader bruid Theodorus Clement
            Moeder bruid Joanna van de Vrande

            Detail resultaat:
            Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruidegom)
            Archieflocatie Rijksarchief Noord-Brabant

            Algemeen Toegangnr: 121.002
            Inventarisnr: 37
            Gemeente: Aarle-Rixtel
            Soort akte: huwelijk
            Aktenummer: 8
            Datum: 03-10-1839
            Bruidegom Peter Clement
            Geboortedatum: 25-10-1812
            Geboorteplaats: Aarle-Rixtel
            Bruid Dorothea Smits
            Geboortedatum: 24-07-1815
            Geboorteplaats: Aarle-Rixtel
            Vader bruidegom Theodorus Clement
            Moeder bruidegom Anna Maria Wouters
            Vader bruid Adriaan Smits
            Moeder bruid Maria Theunissen

> [...]
            >We hebben al dikwijls gezocht in ISIS en GenLias maar tot nou toe nog geen
            >kinderen gevonden van dit laatste huwelijk.

            Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/
          • John Berkers
            Message 5 of 5 , Sep 27, 2004
              Miranda: Hartelijk bedankt voor de gegevens, we zijn nu aan de 20 kinderen maar nog 9 tekort voor 29.

              Er is toch wel plaats tussen 1809 en 1823 toen Franciscus geboren is voor meer

              Groetjes John

              Descendants of Theodorus Clement

              Generation No. 1

              1. Theodorus5 Clement (Petrus Hendrick4, Henricus3, Theodorus Wilms2, Willem1) was born September 29, 1754 in Stiphout. He married (1) Helena (Benders)Joosten May 01, 1774 in Stiphout. He married (2) Johanna Hubert van de Vrande February 07, 1796 in Aarle-Rixtel. She was born in Aarle Rixtel. He married (3) Marianna Wouters September 03, 1809 in Aarle-Rixtel. She was born Abt. 1784 in Boekel.

              Children of Theodorus Clement and Helena (Benders)Joosten are:

              + 2 i. Maria6 Clement, born April 30, 1775 in Aarle Rixtel.

              3 ii. Mathias Clement, born May 13, 1778.

              4 iii. Henrica Clement, born June 14, 1779.

              5 iv. Mathias Clement, born April 24, 1781.

              6 v. Josephus Clement, born July 25, 1782.

              7 vi. Adrianus Clement, born March 18, 1784.

              8 vii. Aldegondis Clement, born February 01, 1786 in Aarle Rixtel. She married Antonius van Duinhoven September 17, 1818 in Aarle-Rixtel; born February 05, 1780 in Aarle Rixtel.

              9 viii. Joannes Clement, born September 28, 1787.

              10 ix. Elisabeth Clement, born January 01, 1790 in Aarle Rixtel. She married (1) Wilhelmus van Deursen; born March 13, 1783 in Erp. She married (2) Godefridus Berckers February 11, 1819 in Aarle-Rixtel; born January 03, 1786 in Helmond.

              11 x. Joanna Clement, born January 05, 1792.

              + 12 xi. Henricus Clement, born December 22, 1793 in Aarle-Rixtel NL.

              Children of Theodorus Clement and Johanna de Vrande are:

              13 i. Joanna Helena6 Clement, born January 19, 1798 in Aarle Rixtel. She married Johannes Dekkers February 07, 1822 in Gemert; born in Gemert.

              14 ii. Hubertus Clement, born June 14, 1799.

              15 iii. Henrica Clement, born March 30, 1802.

              16 iv. Joannes Clement, born March 30, 1802 in Aarle Rixtel. He married (1) Hendrica Verberne May 01, 1836 in Stiphout; born in Stiphout. He married (2) Maria Verberne November 09, 1849 in Son en Breugel; born March 26, 1820 in Son en Breugel.

              17 v. Jacobus Clement, born December 02, 1804 in Aarle Rixtel. He married Maria Catharina Swinkels April 19, 1839 in Stiphout; born in Stiphout.

              18 vi. Petronilla Clement, born July 06, 1806 in Aarle Rixtel. She married Lambertus van den Berg May 13, 1830 in Aarle-Rixtel; born October 06, 1797 in Uden.

              19 vii. Sebastian Clement, born May 30, 1808 in Aarle Rixtel. He married Anna Maria van de Rijdt May 01, 1811 in Beek en Donk; born in Beek en Donk.

              Marriage Notes for Sebastian Clement and Anna de Rijdt:

              There appears some problem here with dates, as Sebastian is born in 1808, we wonder if marriage date should be 1841

              Children of Theodorus Clement and Marianna Wouters are:

              20 i. Peter6 Clement, born October 25, 1812 in Aarle Rixtel. He married Dorothea Smits October 03, 1839 in Aarle-Rixtel; born July 24, 1815 in Aarle Rixtel.

              21 ii. Franciscus Clement, born January 23, 1823 in Aarle Rixtel. He married Catharina de Rijk July 20, 1877 in Bakel en Milheeze; born in Bakel.

              Generation No. 2

              2. Maria6 Clement (Theodorus5, Petrus Hendrick4, Henricus3, Theodorus Wilms2, Willem1) was born April 30, 1775 in Aarle Rixtel. She married Joost Hendrik Bogaars February 07, 1796 in Aarle-Rixtel. He was born in Aarle Rixtel.

              Children of Maria Clement and Joost Bogaars are:

              22 i. Helena7 Bogaars, born December 11, 1796 in Stiphout.

              23 ii. Henricus Bogaars, born January 19, 1798 in Stiphout.

              24 iii. Johannes Bogaars, born January 13, 1801 in Aarle Rixtel. He married Johanna Maria van den Eijnde May 28, 1824 in Helmond; born August 19, 1798 in Lierop.

              25 iv. Leonardus Bogaars, born September 05, 1804 in Beek en Donk.

              12. Henricus6 Clement (Theodorus5, Petrus Hendrick4, Henricus3, Theodorus Wilms2, Willem1) was born December 22, 1793 in Aarle-Rixtel NL. He married Anna Maria Migchels April 12, 1818 in Bakel NL, daughter of Johannes Michels and Maria Smits. She was born in Bakel NL.

              Children of Henricus Clement and Anna Migchels are:

              26 i. Johanna7 Clement, born January 14, 1821 in Milheeze Netherland. She married Cornelis Bastiaans August 30, 1849 in Nuenen NL; born March 26, 1812 in Nuenen.

              27 ii. Maria Clement, born April 11, 1823 in Milheeze. She married Peter Bastiaans May 23, 1857 in Nuenen; born January 19, 1815 in Nuenen.

              28 iii. Johannes Clement, born April 07, 1825 in Bakel en Milheeze. He married Johanna van Dijnhoven May 14, 1862 in Helmond; born May 08, 1814 in Aarle Rixtel.

              29 iv. Catharina Clement, born May 12, 1828 in Bakel en Milheeze. She married Gerardus van de Laar February 07, 1863 in Bakel en Milheeze; born in Bakel en Milheeze.

              30 v. Adrianus Clement, born November 22, 1831.

              31 vi. Theodorus Clement, born July 23, 1834.

              32 vii. Helena Maria Clement, born in Bakel. She married Johannes Antonius Wilbers February 22, 1855 in Bakel en Milheeze; born in Bakel.

              Datum: 03-10-1839
              Bruidegom Peter Clement
              Geboortedatum: 25-10-1812