Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Digest Nr 161 > 25 berichten van 1 afzender

  • J.A.H. Boeren
    Message 1 of 5 , Oct 2, 2001
      Tja Lex,

      Duidelijke regels daarover zijn er niet. Persoonlijk heb ik het ook erg storend gevonden dat ik inderdaad 25 mailtjes kreeg van deze persoon. Ik had het ook liever in een verzamelmail gezien.
      Gelukkig had jij dan nog de digest, bij mij kwamen ze los binnen.
      Maar ja, niemand kan gedwongen worden om op een bepaalde manier te posten.
      Misschien dat we gewoon een goede afspraak kunnen maken over hoe dit te doen?

      John
    • Anthony Hofstee
      Message 2 of 5 , Oct 2, 2001
        Hi Lex and others. As group leader of this newsgroup
        I would hope that you are patient with newcomers to
        the list. There is nothing in the rules that
        prohibits one from sending twenty-five different
        messages to the newsgroup in one day. It is not my
        preference. I would rather have fewer messages at one
        time (link some of them together) or spread them over
        a month. I would suspect that most of you did as I
        did and that is to put them all in the garbage can.
        This defeats the purpose of this newsgroup. So please
        everyone limit the number of mail that you send at one
        time. Thanks.
        Tony Hofstee

      • Frans Roelvink
        Message 3 of 5 , Oct 2, 2001
          Hallo John (en anderen),
[...]

          Net als anderen heb ik mij ook ge-ergerd aan de stroom van 25 berichten afkomstig van 1 persoon, die zijn berichten niet eens ondertekende.
          Daarnaast hadden verreweg de meeste berichten betrekking op Sliedrecht, in Zuid Holland, dus. Terwijl deze e-mail group toch gericht is op Brabant.
          Het enige dat ik zou kunnen bedenken is, dat in het verleden van het Hollandse deel van Brabant veel mensen naar de andere kant van de rivieroever zijn getrokken en dat ongetwijfeld er ook een trek is geweest vanuit Holland naar het Hollandse deel van Brabant. Dat is immers voor een groot gedeelte protestant.
          Maar je hebt gelijk. Misschien moeten we eens wat spelregels opstellen voor het gebruik van deze E-mail group.

          Groetjes

          Frans

        • Yvette P. Hoitink
          Message 4 of 5 , Oct 3, 2001
            Hallo Frans, (en anderen)
[...]

            Ik denk dat je wat te optimistisch bent door te veronderstellen dat deze persoon vermoed dat de antwoorden in Noord-Brabant te vinden zijn... Ik ben ook lid van de Zeeland groep en ook hier stonden deze berichten. Deze rsenk is dus blijkbaar gewoon in den blinde vragen aan het afvuren in de hoop dat er antwoord komt. Ik heb hem hierover prive al gemaild.

            Eigenlijk stel ik voor om verdere vervuilling van de mailinglist te voorkomen door opmerkingen over deze persoon aan hem persoonlijk te sturen (dus buiten de lijst om). Anders krijgen we straks NOG 25 off-topic berichten...

            Yvette Hoitink