Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Klijsen

  • H. A. Huijskens
    Message 1 of 5 , Sep 7, 2004
      Hallo Mark,

      Isis Breda op deze site: http://www.isis.breda.nl/

      Groetjes,
      Anneke Huijskens Luijten

      ----- Original Message -----
      From: "Stamboom Onderzoek Gabriels" <stamboom.gabriels@...>
      To: <Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, September 08, 2004 8:34 AM
      Subject: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Klijsen

      > Beste Hubert,
      >
      > Ik heb ooit in het verleden eens een deel van de stamreeks Klijsen
      > uit Princenhage uitgezocht. Ik heb alleen het bestand niet zo 123 bij
      > de hand. Ik ga daar zo snel mogelijk naar op zoek.
      > Wat ik nog wel meen te herinneren is dat de Klijsens nog een heel
      > stuk in het verleden in Princenhage woonden. Je kunt dus veel vinden
      > in de BS en BR van Princenhage. Je moet daarvoor naar het
      > stadsarchief in Breda. http://stadsarchief.breda.nl/
      > Er is volgens mij geen digitale bron op het internet aanwezig.

> [...]
    • Stamboom Onderzoek Gabriels
      Message 2 of 5 , Sep 8, 2004
        Hallo

        Klopt maar volgens mij bevat ISIS (nog) geen gegevens over BS
        Princenhage.

        Hierbij de gegevens die ik heb (niet compleet en niet geverifieerd)

        Marc Gabriels
        stamboom.gabriels@...

        I.1 Cornelis Petrus KLEYSENS, gedoopt te Breda.
        Gehuwd voor de kerk op 25-10-1716 te Princenhage (NH)
        met Antonia Joannis van LOENHOUT, gedoopt te
        Princenhage.
        Uit dit huwelijk:
        1. Petrus Cornelis CLEIJSEN (zie II.1).

        II.1 Petrus Cornelis CLEIJSEN, gedoopt (RK) op 15-10-1717 te
        Princenhage (getuige(n): Joannes Kerckhove & Adriana
        Joannis van Loenhout).
        Gehuwd voor de kerk op 29-jarige leeftijd op 23-04-1747
        te Princehage (RK) met Joanna Antonius BASTIAENEN, 26
        jaar oud, gedoopt op 12-07-1720 te Princenhage,
        begraven op 03-03-1788 te Princenhage, dochter van
        Antonius Antonissen BASTIAENEN en Joanna Joannis Dircke
        BEYS.
        Uit dit huwelijk:
        1. Cornelis Petrus CLIJSEN (zie III.1).

        III.1 Cornelis Petrus CLIJSEN, gedoopt (RK) op 01-12-1747 te
        Princenhage (getuige(n): Michae"l van Loenhout & Joanna
        Clijsen), begraven op 27-10-1798 te Princenhage.
        Gehuwd voor de kerk op 33-jarige leeftijd op 25-11-1781
        te Princehage (RK) met Adriana Marinus BASTIAENEN, 28
        jaar oud, Arbeidster, gedoopt (RK) op 28-05-1753 te
        Princenhage, overleden op 17-01-1831 te Princenhage op
        77-jarige leeftijd, dochter van Marinus Bastiaan
        BASTIAENEN en Adriana Alexander van der HAPERT.
        Uit dit huwelijk:
        1. Marinus CLIJSEN, gedoopt (RK) op 10-10-1782 te
        Princenhage.
        2. Adriana CLIJSEN, gedoopt (RK) op 12-03-1787 te
        Princenhage.
        3. Joanna CLIJSEN, gedoopt (RK) op 07-03-1789 te
        Princenhage.
        4. Adrianus CLIJSEN, gedoopt (RK) op 08-09-1791 te
        Princenhage.
        5. Petrus KLIJSEN (zie IV.5).

        IV.5 Petrus KLIJSEN, gedoopt (RK) op 17-03-1794 te
        Princenhage (getuige(n): Petrus Nuyten & Anna
        Bastiaenen), overleden op 13-06-1859 om 23:00 uur te
        Princenhage op 65-jarige leeftijd.
        Gehuwd op 40-jarige leeftijd op 24-07-1834 te
        Princehage met Johanna NUIJTEN, 37 jaar oud, gedoopt
        (RK) op 08-03-1797 te Princenhage (getuige(n): Petrus
        Monden & Cornelia Bastiaenen), overleden op 02-07-1860
        om 11:00 uur te Princenhage op 63-jarige leeftijd,
        dochter van Johannes NUIJTEN en Maria ZIPS.
        Uit dit huwelijk:
        1. Cornelia KLIJSEN, geboren op 13-03-1836 te
        Princenhage.
        2. Adrianus KLIJSEN (zie V.2).

        V.2 Adrianus KLIJSEN, Bouwman, geboren op 20-10-1841 om
        01:00 uur te Princenhage.
        Gehuwd op 32-jarige leeftijd op 26-11-1873 te
        Princenhage met Johanna Maria POPPELAARS, 23 jaar oud,
        Zonder beroep, geboren op 04-06-1850 te Princenhage,
        dochter van Jacobus POPPELAARS en Johanna DORMIS.
        Uit dit huwelijk:
        1. Johanna Maria KLIJSEN, geboren op 03-10-1874 te
        Etten.
        2. Pieter KLIJSEN, geboren op 08-07-1876 te Etten.
        3. Maria Cornelia KLIJSEN, geboren op 28-05-1877 te
        Etten.
        4. Jacobus KLIJSEN, geboren op 30-04-1878 te Etten.
        5. Anna Maria KLIJSEN, geboren op 15-06-1879 te
        Princenhage.
        6. Anna Catharina KLIJSEN, geboren op 20-06-1880 te
        Princenhage.
        7. Adriana Maria KLIJSEN, geboren op 18-12-1881 te
        Princenhage.
        8. Jacomyn KLIJSEN, geboren op 01-11-1882 te
        Princenhage.
        9. Maria Catharina KLIJSEN, geboren op 22-02-1884 te
        Princenhage.
        10. Cornelis Boudewijn KLIJSEN, geboren op 02-03-1885
        om 0:00 uur te Terheijden.
        11. Antonie KLIJSEN, geboren op 20-05-1886 te
        Terheijden.
        12. Johannes KLIJSEN, geboren op 01-08-1888 te
        Terheijden.
        13. Adrianus KLIJSEN, geboren op 26-07-1889 te
        Terheijden.
        14. Franciscus Adrianus KLIJSEN, geboren op 26-01-1892
        te Terheijden.
        15. Johanna Goverdina KLIJSEN, geboren op 06-10-1893 te
        Terheijden.

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "H. A. Huijskens"

      • Frans Roelvink
        Message 3 of 5 , Sep 8, 2004
          Hallo Hubert,

          Helaas zijn de gegevens van de Burgerlijke Stand van Breda nog niet op
          Internet in te zien. Naar verwachting zal dat pas (eind?) volgend jaar
          mogelijk zijn.

          Groetjes

          Frans