Re: 25 berichten van 1 afzender

  • Henny Huijskens
    Message 1 of 12 , Oct 2, 2001
      Hallo Lex,

      het is niet de manier om zo ineens 25 berichten te plaatsen. Deze persoon
      snapt het doel niet van deze groepen. Het is ook zeer onfatsoenlijk om niet
      te ondertekenen. Ik denk dat je aan anderen meer een voorbeeld hebt.
      Groetjes,
      Anneke Huijskens Luijten
    • el182592
      Message 2 of 12 , Oct 2, 2001
        Oomen wel anderen niet!! dat is deze grouP???

      • J.A.H. Boeren
        Message 3 of 12 , Oct 2, 2001
          Het heeft niets te maken met wie wel en wie niet... ook van Oomen krijg ik wel eens genoeg. Maar goed, zoals ik al zei is dit een zaak van fatsoen van de poster. Daar kunnen weinig mensen iets aan doen.
          En dan maar gewoon accepteren hoe dingen gaan.

          JB
        • Jan-Willem van Gils
          Message 4 of 12 , Oct 2, 2001
            Kritiek prima, maar wie is eigenlijk el182592? Deze groep is bedoeld voor mensen
            die graag genealogische gegevens willen uitwisselen. Wim doet dat en wij doen
            dat. Een totaal onbekende vuurt ineens vijfentwintig berichtjes af (anoniem) en
            krijgt dan ineens steun van weer een totaal onbekende. Ik begrijp het gewoon
            niet meer.

            Ik was het gedonder binnen Genealogy Benelux al meer dan zat en dan dit weer...
            Nog even en dan ben ik ook hier weer vertrokken. Laten we het asjeblieft vredig
            houden.

            Vriendelijke groetjes,

            Jan-Willem van Gils
            jwvgils@...
          • Frans Roelvink
            Message 5 of 12 , Oct 2, 2001
              Vriendelijk bedoeld vraagje:

              Message 6 of 12 , Oct 3, 2001
                Gegroet Allemaal,

                Een bescheiden mening:

                Laat iedereen vrij om te posten zoals hij wil. Als het u stoort reageer dan
                niet op de vragen maar zeg doodeenvoudig dat u op die manier gestelde vragen
                en zonder afzender niet beantwoord, dan stopt het vanzelf. Beter vrijheid
                dan censuur!

                Nog veel succes bij jullie opzoekingen, en ekscuses voor deze niet
                genealogische mail.

                Remi Jansen
                Jagerspad 4
                2600 Antwerpen

                remi.jansen@...
                http://www.jansenr.bewoner.antwerpen.be
              • Wim
                Message 7 of 12 , Oct 3, 2001
                  Onbekende el182592
                  getraceerd zijnde: ---> blijkt te zijn: Ed WOLFS,
                  Ik stel voor dat je me een emailtje stuurt, als je
                  ergens mee zit. Misschien kan ik je wel helpen.
                  Groeten, Wim
                  email: w.oomen@...
                  (sid_450)
                  Message 8 of 12 , Oct 3, 2001
                    =>Onbekende el182592
                    =>getraceerd zijnde: ---> blijkt te zijn: Ed WOLFS,

                    Beste Ed,

                    Dan kan ik eindelijk eens zeggen 'Ed bedankt voor de bijdragen die je me in het
                    verleden ooit hebt toegestuurd per e-mail. Ben je daar nog altijd zeer
                    erkentelijk voor. Jammer dat je je naam niet noemde toen, want 'beste el182295'
                    klinkt van geen meter.

                    Vriendelijke groetjes,
                    Jan-Willem
                  • el182592
                    Message 9 of 12 , Oct 4, 2001
                      Beste mede genealogen van Westelijk Noord-Brabant en het land van Heusden en
                      Altena,

                      Voor eens en voor altijd:
                      -------------------------
                      Ik hoop dat een ieder de werkelijke inhoud van dit mail eens ter harte neemt
                      en bij zichzelve te rade gaat. De aanhef heb ik niet voor niets zo gekozen!

                      In het verleden heb ik de nieuwsgroup "genealogie.BeNeLux" ook vaak bekeken en
                      dat terzijde gelegd toen er veelvuldig en met de regelmaat vele/massale
                      berichten werden gepost door een vaste klant van die nieuwsgroep.
                      Diezelfde vaste klant blijkt nu ook deze group daarvoor te gebruiken (sorry
                      dat ik dat zo zeg).

                      Ik kwam achter deze group en dacht ECHT dat ik nu met mede-genealogen van HEEL
                      Noord-Brabant van doen had en kon communiceren. Maar het blijkt dat deze group
                      zich beprekt tot het westelijk deel incl. het Land van Heusden en Altena.

                      Äls je een bericht post in deze group en het is niet afkomstig:
                      . enerzijds uit de genoemde delen van Nrd-Brabant of
                      . anderzijds van de "vaste kern" binnen deze group dan weet je bij voorbaad
                      dat je geen enkele reactie zal ontvangen.
                      Dat heb ik niet alleen zelf gemerkt maar dat heb ik ook van anderen gehoord!

                      Ik heb juist dit mail-adres in gebruik genomen om "selectief" te kunnen werken
                      met de berichten binnen deze group. De eerder genoemde berichten heb ik via
                      mijn echte E-mail adres gepost.
                      Ik blijf (zoals ik dat in het verleden ook heb gedaan) daar waar ik kan
                      reacties geven op gestelde vragen door anderen. Dat dit inhoudt dat ik "soms"
                      geen THANKS zal ontvangen neem ik echt voor lief!

                      Ik wil nu afsluiten met een "stekelige" opmerking en dat is:
                      <dat blijkbaar deze group bestaat uit een vaste kern die elkaar de resultaten
                      van zoekingen toespeelt en dat "buiten"-staanders niet echt gewenst zijn>.

                      Ik was van plan om op het eerder genoemde verzoek om inlichtingen waarop ik
                      helemaal geen enkele reactie heb mogen ontvangen om een "THANKS" te posten
                      wegens de overweldigende belangstelling welke ik mocht ondervinden van totaal
                      ZERO-KOMMA-ZERO berichten. Ik heb daarvan afgezien.

                      IK wil eenieder eens uitnodigen om te gaan turven om na te gaan (wat ik eerder
                      al heb gezegd) dat op berichten van buiten de genoemde gebieden van
                      Nrd-Brabant
                      nul-komma-nul berichten komen. En zichzelf dan eens gaan afvragen hoe dat
                      komt.

                      Nogamaals: ik beschouw deze discussie hier EN in deze group voor beëindigd,
                      maar ben t.a.t. bereid om op individuele vragen/opmerkingen dan persoonlijk te
                      reageren.

                      Ik sluit dus met het begin: Ik hoop dat eenioeder eens voor zichzelve de
                      werkelijke inhoud van dit mail eens tot zich neemt en dat deze group dus een
                      ECHTE group voor HEEL noord-brabant kan gaan worden

                      gr en ik hoop dat duidelijkheid gaat bestaan en dat deze group echt gaat
                      UITgroeien zonder ergenissen!
                      zoals (en dat is echt geen geheim) bekend is
                      pseudoniem
                      Ed. Wolfs

                      PS. voor de bekenden onder ons zal duidelijk zijn dat met de "poster" in het
                      verleden en heden W.Oomen is bedoeld.

                    • Anthony Hofstee
                      Message 10 of 12 , Oct 4, 2001
                        Wow!! I am sorry that you feel so slighted. I don't know what there is in
                        the water in the Netherlands but it sure must be sour. I set the
                        Noord-Brabant newsgroup up so that all people researching their roots in
                        Noord-Brabant could use it. It is not an exclusive group. It is open to
                        everyone. I have belonged to several groups and have never received an
                        answer in some groups, however that does not turn me off. Perhaps one day
                        I will get an answer but in the meantime I keep looking. It all depends on
                        where people are researching. It may take several years before you get
                        an answer.

                        Tony Hofstee
                        St. Thomas, ON, Canada

                      • Herman Post
                        Message 11 of 12 , Oct 5, 2001
                          ik heb via deze groep ook inlichtingen gekregen over families uit de buurt
                          van Tilburg en Roosendaal.Mijn ervaring met deze groepen (ik ben ook lid van
                          andere groepen zoals Zeeland) dat er een periode is dat een bepaald gebied
                          meer in het nieuws komt,meestal doordat er een vraag over dat gebied is.bij
                          de Zeeland groep was dat even Schouwen-Duivenland.Kom je als nieuw in zo'n
                          groep dan denk je dat alleen een bepaald gebied aan de beurt is.
                          Wat de 25 berichten betreft deze kwamen van dezelfde persoon ook binnen in
                          de Zeeland groep en gaven dar geen reactie
                          met vr.gr.
                          Herman Post
                        • harry mulder
                          Message 12 of 12 , Oct 5, 2001
                            Is het wellicht mogelijk na deze ellenlange discussie weer eens
                            gewoon met genealogische vragen verder te gaan???????

                            Harry Mulder