familieberichten

  • Ton van Beek
    Message 1 of 12 , Jun 9, 2004
      Hallo allemaal,

      Weten jullie wat ik vind van dat gezemel over die familieberichten: typisch
      hollands gezeur.

      Prima werk en ondersteuning wordt verricht door Phemie en nog anderen.

      Als je dit soort hobby's wilt bedrijven dan heb je informatie nodig. Soms
      kan dat informatie zijn die mogelijk wat hard is (overlijden, scheiden
      o.i.d.) maar je hebt het wel nodig voor de eigen genealogie-onderzoek. Als
      je berichten verwacht die pijn doen: niet kijken denk ik dan. Wil je maar 25
      berichten ontvangen: verhogen naar 50 denk ik dan.

      Zeur toch niet zo en ben blij dat er mensen zijn die zich belangeloos
      uitsloven om hier en daar toevallig een druppeltje informatie te laten
      vallen.

      Hartelijk dank Phemie en anderen. Wat je ook doet: zeurders zijn en blijven
      er!

      Ga zo door en succes!

      Ton

    • Rita Veeken - Ritsma
      Message 2 of 12 , Jun 9, 2004
        Hallo allemaal,

        Ik lees ook niet graag al die mails met familie berichten. Daarom heb ik,
        sorry Phemie, alle berichten met als afzender phemiekoopmans omgeleid naar
        de map "verwijderde berichten".
        Misschien een tip?

        Groetjes, Rita

> [...]
        > vallen.
        >
        > Hartelijk dank Phemie en anderen. Wat je ook doet: zeurders zijn en

      • Nynke van den Hooven
        Message 3 of 12 , Jun 9, 2004
          Groepsgenoten,

          Zoals gebruikelijk zijn de meningen verdeeld :-)
          Er zijn groepsgenoten die informatie haalt uit de familieberichten, maar ook die er geen gebruik van maken. Dat is nu eenmaal inherent aan dit soort groepen: wat voor de één interessant is, is dat niet noodzakelijkerwijs voor de ander.

          In andere groepen hebben groepsleden websites opgezet om de familieberichten op te verzamelen, misschien is er een mogelijkheid om dat hier ook te doen? Of om bijv. een Yahoo-familieberichtengroep op te zetten?
          Daarnaast biedt elk e-mailprgramma de mogelijkheid om 'regels' in te stellen, waarmee je berichten op basis van (bijv) een woord uit de onderwerpregel, direct naar een door jezelf benoemde map kunt verplaatsen. Hoewel je dat met een 'daily digest' misschien wat lastiger wordt. Maar misschien kun je ook een regel instellen waarbij gekeken wordt naar bepaalde tekst in het bericht zelf.

          Tot slot moet me toch van het hart dat ik het uitermate onaardig vind om de bezwaren van een medegroepslid, die haar argumenten met respect voor de 'aandrager' van de familieberichten uiteenzet, als gezemel of gezeur af te doen. Het lijkt me zinvoller de discussie inhoudelijk te voeren en suggesties aan te dragen om het voor alle groepsgenoten plezierig te houden.

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven.

[...]

          <knip>

        • Arnold Romeijnders
          Message 4 of 12 , Jun 9, 2004
            Hallo iedereen

            Onderstaande tip van Rita Veeken dat is het helemaal, dan is iedereen
            tevreden denk ik.

            Groeten van Arnold Romeijnders

> [...]
            > sorry Phemie, alle berichten met als afzender phemiekoopmans omgeleid naar

          • Rob Hubert
            Message 5 of 12 , Jun 9, 2004
              Beste allemaal,

              Laat ik dan ook mijn steentje bijdragen aan deze onnodige discussie. Phemie
              doet goed werk en zo zijn er meerdere in genealand. Wanneer ik kijk hoe vaak
              ik niet een aanvraag krijg voor een scan van een overlijdensbericht, dan
              weet ik in ieder geval dat ik met het bijhouden van deze berichten goed
              bezig ben.

              Wanneer er in deze groep, net als in de andere groepen een * + * voor het
              bericht gezet wordt, dan kan (bijna) iedereen deze filteren en hoeft men ook
              niet de berichten van Phemie Koopman direct naar de prullenbak te verwijzen.
              Wat als Phemie een * normale * vraag binnen welke groep dan ook plaatst, dan
              wordt deze door degene die berichten van Phemie meteen naar de prullenbak
              verwijzen niet gelezen.

              Het is dan ook spijtig om te dit soort reacties te lezen en hoop dan ook op
              een volwassen reactie en niet om de berichten van Phemie direct naar de
              prullenbak te verwijzen.

              Vr. Groeten / Best regards,

              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              Rob Hubert, Haarlem, Netherlands
              Website: http://www.rob-hubert.nl/
              rob-hubert@... or
              hubert14@...
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

              --------
              In- en uitgaande e-mail gecontroleerd door Kaspersky Anti-Virus
              In- and Outgoing mail checked by Kaspersky Anti-Virus
              --------
              > Onderstaande tip van Rita Veeken dat is het helemaal, dan is iedereen
              > tevreden denk ik.
              >
              > Groeten van Arnold Romeijnders

            • Rita Veeken - Ritsma
              Message 6 of 12 , Jun 10, 2004
                Hallo Ron,

                Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was. Ik stuur de berichten van Phemie
                meteen naar de prullebak, maar ik kijk de koppen van de " verwijderde
                berichten" altijd nog even na, omdat er soms berichten in belanden die er
                niet in thuis horen, (omdat ik ook filter op bv 'gratis'). Het spaart me
                alleen een hoop klikken. Als ik filter op + verdwijnen er ook andere
                off-topic berichten die misschien interessant zijn. Dus het blijft lood om
                oud ijzer.

                Groetjes, Rita.

> [...]
                op
                > een volwassen reactie en niet om de berichten van Phemie direct naar de

              • r.vdheijkant
                Message 7 of 12 , Jul 23, 2004
                  De familieberrichten uit BN De Stem zijn per dag te vinden op www.bndstem.nl. Elke bericht is moeiteloos te downloaden
                  Is het niet wat overdreven om die dan steeds om te werken tot een bericht in deze groep? Beetje zonde van het werk.

                  Rinus

                • Arie
                  Message 8 of 12 , Jul 23, 2004
                    "Overdreven" is het nooit of te nimmer. Ik heb persoonlijk een "killfilter"
                    staan op familieberichten zodat ik nooit te zien krijg. Mij interesseren ze
                    namelijk niet. Ook weet ik niet of die familiebrichten dagelijks, wekelijks
                    of maandelijks gepost worden. In het geval van dagelijks zou je aan overkill
                    kunnen denken. Maar bij wekelijks en/of maandelijks moet je eens denken aan
                    degenen die om wat voor reden niet iedere dag naar www.bndstem.nl kunnen
                    surfen. Daarvoor is die "arbeid" van de vrijwilliger(s) in kwestie een
                    uitkomst.

                    Dus, mocht je storen aan die familieberichten, stel ene killfilter in en je
                    ziet ze nooit meer.

                    Arie

                  • dotmatrix
                    Message 9 of 12 , Jul 26, 2004
                      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "r.vdheijkant"
                      <r.vdheijkant@p...> wrote:
> [...]
                      > Is het niet wat overdreven om die dan steeds om te werken tot een
                      bericht in deze groep? Beetje zonde van het werk.

                      Beste Rinus,

                      Is het mogelijk om de complete link te plaatsen waar de
                      familieberichten te downloaden zijn

                      met vriendelijke groet

                      Aart van Boeschoten
                    • Arie
                      Message 10 of 12 , Jul 26, 2004
                        Rinus geeft hoe dan ook al een verkeerde link, het moet namelijk zijn:
                        http://www.bndestem.nl/
                        maar waar daarbinnen die familieberichten te vinden zijn....

                        Arie

                      • Aart van Boeschoten
                        Message 11 of 12 , Jul 27, 2004
                          Bedankt voor de goeie link.
                          Om alles te bekijken moet je jezelf eenmaal gratis registreren.
                          Daarna staat rechts op de pagina de kolom lezersservice met daarin de link
                          Overleden.
                          De berichten staan daarin per dag vermeld.

                          Hoewel ik voor het onderzoek een scan van het officiele krantenbericht
                          prettiger vind, kun je hier natuurlijk wel de juiste informatie vandaan
                          halen.

                          Met genealogische groet

                          Aart van Boeschoten

                          http://home.hccnet.nl/van.boeschoten
                          http://genealogie.leukestart.nl

                          Deze email is gecontroleerd door Kabelfoon Virusvrij.
                          Voor meer informatie, zie http://virusvrij.kabelfoon.nl

                          Rinus geeft hoe dan ook al een verkeerde link, het moet namelijk zijn:
                          http://www.bndestem.nl/
                          maar waar daarbinnen die familieberichten te vinden zijn....

                          Arie

                          Yahoo! Groups Sponsor

                          Deze email is gecontroleerd door CAIWAY Internet Virusvrij.
                          Voor meer informatie, zie http://www.caiway.nl/

                        • phemiekoopman
                          Message 12 of 12 , Jul 3, 2007
                            Beste Allen,

                            De vernieuwde familieberichten-site www.hollantsnet.nl is nu
                            volledig operationeel.
                            De afgelopen maand is er hard gewerkt, er zijn inmiddels weer bijna
                            100 vrijwilligers actief.

                            Het aantal berichten is nu ruim 480.000 en deze zijn vrij en gratis
                            te doorzoeken.
                            In veel gevallen is er een scan op te vragen (inmiddels zijn er al
                            meer dan 400 aanvragen gedaan) De groei zit er nog stevig is; zo'n
                            500 per dag.

                            De nieuwste aanwinst is het instellen van een namenmonitor: Je wordt
                            automatisch op de hoogte gehouden als er iets verandert v.w.b. een
                            opgegeven familienaam.

                            Natuurlijk zijn we nog steeds op zoek naar vrijwilligers die willen
                            meewerken of hun gegevens ter beschikking willen stellen.

                            Met vriendelijke groet,
                            Kees Klootwijk
                            www.hollantsnet.nl
                            en