RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Schellekens (A van Opstal)

  • A van Opstal
    Message 1 of 5 , Apr 3, 2004
      Beste Irma

      Tot mijn verbazing kon ik geen Wilhelmus Schellekens uit Gilze vinden in de
      periode die jij noemt.
      De enige met de naam Wilhelmus uit die tijd is een zoon van Catharina
      Schellekens en Adriaen Adriaen Laureijsen.
      Daar zijn vader Laureijsen heet ga ik er van uit dat hij ook die achternaam
      draagt.
      Wilhelmus is geboren 21-2-1723 en was op 4-12-1776, 53 jaar. Maar ik denk
      niet dat dit de persoon is die jij bedoelt

      groeten,

      Ad van Opstal.

      Message 2 of 5 , Apr 4, 2004
        Voor diegene die zich met de naam Schellekens bezig houden het
        volgende Parenteel.
        Overgenomen uit Gens Nostra 57 - 02 pag 64 ev.
        Titel: Genealogie Schellekens Gilze 1565-1762 door Dr JJ Schellekens
        artikel bevat nog meer info.

        Parenteel van Hubrecht Merten Schelckens
        1 Hubrecht Merten Schelckens. Hubrecht Merten is overleden vóór 1591.
        Notitie bij Hubrecht Merten: vermeld Gilze 1565-1611
        zou in Hilvarenbeek zijn geboren
        Hubrecht Merten begon een relatie met N N.

        Kinderen van Hubrecht Merten en N:
        1 Margriet Schelckens.
        2 Jan Huybrechts Marten Schelckens.
        3 Adriaen Huijbrecht Marten Schelckens Volgt 1.1.

        1.1 Adriaen Huijbrecht Marten Schelckens, zoon van Hubrecht Merten
        Schelckens en N N. Adriaen Huijbrecht Marten begon een relatie met N
        N.

        Kinderen van Adriaen Huijbrecht Marten en N:
        1 Willem Adriaen Huijben Schelckens.
        2 Jan Adriaen Huijbrechts Schellenkes Volgt 1.1.1.

        1.1.1 Jan Adriaen Huijbrechts Schellenkes, zoon van Adriaen
        Huijbrecht Marten Schelckens en N N. Jan Adriaen Huijbrechts begon
        een relatie met N N.

        Kinderen van Jan Adriaen Huijbrechts en N:
        1 Adriaen Jan Adriaen Schellenkes.
        2 Theuntie Jan Adriaen Huijben Schellenkes.
        3 Anneke Jan Adriaen Huijben Schellenkes.
        4 Commer Janssen Schellenkes Volgt 1.1.1.1.

        1.1.1.1 Commer Janssen Schellenkes, zoon van Jan Adriaen Huijbrechts
        Schellenkes en N N. Hij is begraven op 12-09-1703 te Gilze, NBr.
        Beroep:
        1695 armenmeester

        Commer Janssen begon een relatie met Theuntje Michielssen in ´t Ven.

        Kinderen van Commer Janssen en Theuntje Michielssen:
        1 Eva Schellenkes. Zij is begraven op 27-04-1742.
        2 Jan Commer Schellenkes.
        3 Theuntje Schellenkes.
        4 Mighiel Commer Schellenkes Volgt 1.1.1.1.1.

        1.1.1.1.1 Mighiel Commer Schellenkes, zoon van Commer Janssen
        Schellenkes en Theuntje Michielssen in ´t Ven. Mighiel Commer is
        overleden vóór 12-1729. Mighiel Commer trouwde op 27-04-1692 in Rijen
        met Claesken Meertens van Dongen. Zij is een dochter van Marten
        Bernaert van Dongen en Hilleken Paulus Adriaensen.

        Kinderen van Mighiel Commer en Claesken Meertens:
        1 Catharina Schellenkes.
        2 Elisabeth Schellenkes.
        3 Adriana Schellenkes.
        4 Jan Mighiel Schellenkes.
        5 Adam Michael Schellenkes Volgt 1.1.1.1.1.1.

        1.1.1.1.1.1 Adam Michael Schellenkes, zoon van Mighiel Commer
        Schellenkes en Claesken Meertens van Dongen. Hij is gedoopt op 30-05-
        1697 in Rijen, NBr. Adam Michael is overleden na 19-03-1753.
        Beroep:
        rietdekker

        Adam Michael trouwde met Anna Martens. Zij is een dochter van Johanna
        Eelants. Anna is overleden vóór 12-1752.

        Kinderen van Adam Michael en Anna:
        1 Antonia Schellenkes.
        2 Johanna Schellenkes.
        3 Martina Schellenkes.
        4 Michiel Schellenkes.
        5 Nicolaes Schellenkes.
        6 Digna Schellekens Volgt 1.1.1.1.1.1.1.
        7 Johanna Maria Schellenkes, geboren omstreeks 1727 in Gilze, NBr.

        Met vriendelijke groet.
        Angelique

        Op zoek naar de volgende namen: Streur, Sekeris, Janse, Timmers, vd
        Valk, de Veer, Maas, v Vugt, Lamport en veel meer.
        angel-s@...
        http://members.lycos.nl/dragonlady007/

        --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "A van Opstal"

        Service.

      • Irma Vlasblom
        Message 3 of 5 , Apr 4, 2004
          Dag Ad
          Ik had zelf via ISIS gegokt dat het misschien Wilhelmus Corneliuszn Schellekens zou zijn (~30-09-1715 Teteringen) X Barbara Cockx. Het is natuurlijk niet zeker dat deze Wilhelmus ook in Gilze woonde. Barbara komt niet bij de doopheffers voor.
          Opvallend is namelijk dat alle doopheffers in het gezin "familie" is behalve deze Wilhelmus Schellekens en Maria van Dongen.
          Vriendelijke groeten
          Irma Vlasblom

          Message 4 of 5 , Apr 4, 2004
            Beste Irma

            Wilhelmus Schellekens komt niet voor in de gegevens die ik heb.
            Ook als hij niet in Gilze woonde dan had ik hem toch tegen moeten komen.
            Misschien is er nog een andere tak van de Schellekens. Sorry ik denk niet
            dat ik de gegevens heb die jij nodig hebt.

            groeten,

            Ad van opstal