Re: Ossendrecht-Roosendaal-Steenbergen-Linden-Hogerheide

  • Drakenvuur
    Message 1 of 4 , Mar 31, 2004
      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Wim D'hooge"
      <wim.d.hooge@p...> wrote:

      Misschien weet iemand voor je het e-mail adres van J. Jona
      Schellekens, Jeruzalem.
      Zij heeft een oa het volgende artikel geschreven:
      Genealogie Schellekens Gilze 1565 -1762 door Dr JJ Schellekens in
      Gens Nostra 57 febr 2002

      Met vriendelijke groet.
      Angelique

      Op zoek naar de volgende namen: Streur, Sekeris, Janse, Timmers, vd
      Valk, de Veer, Maas, v Vugt, Lamport en veel meer.
      angel-s@...
      http://members.lycos.nl/dragonlady007/

      http://www.erfgoeddag.be) stel ik
      > een aantal kwartierstaten, vijf generaties, samen van bekende
      mensen uit de
      > Antwerpse polderdorpen. Uiteraard zitten er in een aantal van die
      kwartierstaten
      > personen uit Noord-Brabant bij.
      >
      > De tijd ontbreekt me om snel een aantal Nederlandse archieven te
      bezoeken. Zou
      > iemand me aan volgende gegevens kunnen helpen :
      >
      > - de ouders en gegevens ervan van Antonius Schellekens, °
      Steenbergen 6/1/1840 -
      > Oorderen 31/8/1917
      > - de ouders en grootouders en gegevens ervan van Henrica Antonia
      Fabry, °
      > Roosendaal 3/11/1823
      > - de ouders en gegevens ervan van Maria Justina Petronella Jacobs, °
      Ossendrecht
      > 23/8/1875-Ossendrecht 12/1/1953
      > -gegevens over Joannes Henricus Maes, ° Linde bij Boxel (Linden?)
      ca 1760-1775,
      > alsook over zijn ouders
      > - gegevens over Joannes Cornelius Bogaerts ° Hogerheide ca 1770-
      1780, alsook over
      > zijn ouders
      >
      > Alvast bedankt,
      >
      > Groeten uit Ekeren
      >
      > Wim D'hooge
      > Documentatiecentrum Antwerpse Noorderpolders
      > Veltwijcklaan 19
      > 2180 Ekeren
    • A van Opstal
      Message 2 of 4 , Apr 1, 2004
        Ik heb een uitgebreide stamboom van de familie Schellekens. Een Antonius
        Schellekens uit Steenbergen heb ik echter niet kunnen vinden. De personen in
        mijn stamboom komen hoofdzakelijk uit Dongen, Tilburg, Gilze, Waalwijk.
        Mocht je daar iets van willen weten dan laat het maar horen.

        Ad van opstal
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

      • Rien
        Message 3 of 4 , Apr 1, 2004
          Wim,

          - de ouders en gegevens ervan van Antonius Schellekens, °Steenbergen
          6/1/1840 -
          Oorderen 31/8/1917

          Zouden eventueel kunnen zijn:
          Pieter Schellekens. Pieter is overleden. Pieter trouwde met Paulina
          Joanna Swols. Paulina Joanna is overleden.

          Kind van Pieter en Paulina Joanna:
          1 Martien Schellekens, geboren in Gilze en Rijen. Martien is
          overleden. Martien trouwde op vrijdag 15 mei 1835 in Steenbergen
          [bron: BS Steenbergen akte 25] met Adriana Maria Cornelia Baaten. Zij
          is een dochter van Joannis (Jan) Baaten en Petronilla Koenraadt. Zij
          is gedoopt op zaterdag 21 oktober 1809 in Steenbergen [bron: DTB
          Steenbergen 7]. Adriana Maria Cornelia is overleden.

          Mogelijk ook Antonius, door jou genoemd.

          Groet,

          Rien

          --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "A van Opstal"

          Service.