RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Korrekties...

  • Arie
    Message 1 of 16 , Mar 3, 2004
      Kan dit gezeur ophouden? We maken allemaal wel eens fouten in ons
      taalgebruik, so what?

      Arie

      Altijd interesse in de familienamen:
      BOLDUAN: Hinterpommern voor 1872, Nederlands-Indië na 1872
      BOS: Harmelen en omgeving voor 1660
      HOOFT: Baarn en omgeving voor 1730
      KAAS: Zeeuws-Vlaanderen voor 1760
      KLEIN HANEVELD: Achterhoek voor 1800
      TER MAAT: Achterhoek en Duits grensgebied voor 1750
      VAN WEERDEN: 's-Hertogenbosch en omgeving voor 1700
    • Jorma Huijts
      Message 2 of 16 , Mar 3, 2004
        Hallo H.A.,

        H. A. Huijskens wrote:
        Niet het fatsoen om een aanhef en afsluiting neer te schrijven. Dat
        laatste kan nota bene automatisch.

        >Ik dacht toch echt op een genealogie groep te zitten!!

        De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. H.A. is in dit geval De pot
        is hier H.A.
        genealogie groep -> genealogiegroep

        >En kennen jullie het gezegde van de balk en de splinter?

        De vraag was om naar de pagina te kijken. Ik heb er positieve dingen
        over geschreven, dat het helaas buiten mijn gebied zat, enkele zaken die
        niet werkten en een aantal correcties (met twee c's). Of de samensteller
        er iets mee doet, is aan hem; het is zijn feestje.
        Zelf heb ik wel al sinds tijden een website. Met het toevoegen van
        genealogische gegevens wacht ik tot de privacy afdoende is geregeld in
        het door mij gebruikte programma Aldfaer. Daarbij ben ik niet van plan
        al mijn bevindingen over personen op het Internet te zetten, maar die
        alleen beperkt ter beschikking te stellen aan personen die willen
        uitwisselen en elkaar aanvullen.

        >Nu bekijk de zin van onze "leermeester" dan maar eens.
        >

        >Het is maar hoe je het bekijkt. In ieder lijkt het me in strijd met
        >enkele passages hierna.

        Dit is wel Nederlands.
        Wel blijkbaar eens met deze opmerking. Wie zwijgt, stemt toe.

        Ik heb geen zin nog veel op u/jou toepasbare spreekwoorden te gaan
        citeren uit bijvoorbeeld
        /Prisma Spreekwoordenboek/, G.A. Mesters,
        /Nederlandse spreekwoorden, spreuken en zegswijzen/, K. ter Laan en
        /Spreekwoordenboek der Nederlandsche taal/, P.J. Harrebomée.
        U zit daarvoor echt op de verkeerde nieuwsgroep. Het geeft bovendien
        netvervuiling.
        Ondanks dat er best genealogische tussen zitten, zoals over de appel die
        niet ver van de boom valt.

        Met vriendelijke groeten,
        Jorma Huijts
      • Jorma Huijts
        Message 3 of 16 , Mar 3, 2004
          Hoi Arie,
          Niet 'so what' schrijven. Daar wordt Jan-Willem niet vrolijk van. ;-)
          Verder wat mij betreft einde verhaal.
          Jorma

          Arie wrote:

          > Kan dit gezeur ophouden? We maken allemaal wel eens fouten in ons
          > taalgebruik, so what?

        • Arie
          Message 4 of 16 , Mar 3, 2004
            > Verder wat mij betreft einde verhaal.

            Da's mooi, want dan kun je mijn vragen gaan beantwoorden, toch? ;-)

            Message 5 of 16 , Mar 3, 2004
              Arie en Moderator

              > Da's mooi, want dan kun je mijn vragen gaan beantwoorden, toch? ;-)
              >
              > Arie

              Waarom zou ik dat gaan doen? Moet de groep op mij draaien? Dat lijkt me
              niet.
              Moderator????

              Jorma
            • Arie
              Message 6 of 16 , Mar 3, 2004
                > Waarom zou ik dat gaan doen? Moet de groep op mij draaien?

                Tja, als je een grapje niet snapt.....Ik gebruikte dezelfde smiley als jij
                en de betekenis daarvan is:

                ;-) Winky smiley. User just made a flirtatious and/or sarcastic remark. More
                of a "don't hit me for what I just said" smiley.

                Dus....?

                > Moderator????

                Die hebben we niet nodig als scheidsrechter of zo hoor.

                Message 7 of 16 , Mar 3, 2004
                  Hoi Arie,

> [...]
                  > remark. More
                  > of a "don't hit me for what I just said" smiley.

                  Flirtatious' was het niet, hoop ik ;-)
                  'Sarcastic' is niet zo leuk :-(
                  De tweede zin is wellicht van toepassing :-\
                  De knipoog was van mijn kant was grappig bedoeld.
                  Dus beiden stoppen :-X
                  Verder positief :-)

                  > Die hebben we niet nodig als scheidsrechter of zo hoor.

                  Dat zou wel erg zijn
                  Voor een beetje gein.
                  Bovendien hoeven die niet in te grijpen
                  Voor zulke kleine vergrijpen.

                  Hopelijk krijg je bruikbare antwoorden op je vragen!
                  In ieder geval succes met je genealogische naspeuringen.

                  Groetjes,
                  Jorma

                • Arie
                  Message 8 of 16 , Mar 3, 2004